Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@15:20:48 GMT

آغاز حراج اوراق بدهی از ۱۳ خرداد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۲۱۰۰

آغاز حراج اوراق بدهی از ۱۳ خرداد

بانک مرکزی اعلام کرد: پیرو اطلاعیه روز سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ در خصوص برگزاری حراج اوراق بدهی دولتی به اطلاع می رساند، کارگزاری بانک مرکزی اولین مرحله حراج این اوراق را روز سه شنبه ۱۳ خردادماه برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند نسبت به ارسال سفارش‌های خرید خود تا ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۱۱ خردادماه از طریق سامانه بازار بین بانکی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوراق منتشر شده، مرابحه عام، نرخ سود اوراق ۱۵ درصد سالانه، کوپن دار و با تواتر پرداخت سود شش ماهه (پرداخت کوپن دوبار در سال) و به شرح جدول زیر است:


اوراق به صورت تدریجی (حراج های هفتگی) در بازار عرضه می‌شود. با توجه به این امر و پرداخت کامل سود شش‌ماهه اول به آخرین دارنده، بدیهی است نهادهایی که در نوبت‌های پس از اولین نوبت عرضه، در حراج شرکت می‌کنند در اعلام نرخ‌های خود، سود تحقق یافته بین تاریخ انتشار و نوبت‌های بعدی عرضه را لحاظ می‌کنند. وزارت امور اقتصادی و دارایی الزامی به پذیرش کلیه پیشنهادات دریافت شده یا فروش کلیه عرضه شده در حراج را ندارد. 

بانک مرکزی سفارشات دریافت شده را برای تصمیم‌گیری به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال می‌کند و وزارتخانه مزبور، حداکثر تا پایان وقت اداری روز بعد، نسبت به تعیین سفارش‌های برنده از طریق مشخص کردن حداقل قیمت پذیرفته شده در سازوکار حراج اقدام می‌کند. در نهایت، عرضه اوراق به تمامی برندگان به قیمت یکسان انجام می‌شود.

 طبق اعلام بانک مرکزی، حراج اوراق بدهی دولتی برای فروش به بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی مجدداً در روز سه شنبه ۲۰ خردادماه اجرا می‌شود. بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی متقاضی شرکت در این حراج می‌توانند نسبت به ارسال سفارش‌های خود تا ساعت ۱۰:۰۰ صبح روز یکشنبه ۱۸ خردادماه از طریق سامانه بازار بین بانکی اقدام کنند.

لازم به ذکر است بر اساس جزء (۴) بند «ک» تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۹، بانک مرکزی تنها مجاز به خرید و فروش اوراق مالی اسلامی دولت در بازار ثانویه اوراق است. بنابراین در چارچوب قوانین، بانک مرکزی مجاز به خرید اوراق مالی اسلامی در بازار اولیه نبوده و نمی‌تواند در فرآیند برگزاری حراج، اوراق بدهی دولتی را با هدف تامین مالی دولت خریداری کند. همچنین، کارگزاری بانک مرکزی تامین‌کننده زیرساخت معاملات و برگزارکننده حراج فروش اوراق به بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی عضو بازار بین‌بانکی است و تعهدی نسبت به حجم و قیمت اوراق به فروش رفته در بازار اولیه ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عبدالناصر همتی بانك مركزي اوراق بدهی بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۲۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد واگذاری زمین و دادن تسهیلات به مردم برای  ساخت مسکن، گفن: دولت درمسئله تامین زمین دو میلیون و اندی زمین را تامین کرده و باید سریعتر 4 میلیون که در طول 4 سال تعهد داده است را  تامین کند. شاید در شهرهای بزرگ امکان تامین این زمین  برایش نباشد اما در شهرهای کوچک و روستاها براحتی می تواند این زمین را  تامین کند.

وی اظهار کرد: دولت حتی اگر نتواند تسهیلات بدهد باید زمین را واگذار کند. سختگیری هایی که شورای عالی شهرسازی و معماری و کمیسیون ماده 5 شورای توسعه برنامه  دارند که استانها برای ورود زمین انجام می دهند جالب نیست. باید اجازه دهند که محدودیات توسعه پیدا کند و مردمی که در این شرایط تورمی انتظار دارند نقدینگی خود را تبدیل به زمین و مسکن و خودرو بکنند اگر زمین به آنها واگذار شود می روند در زمین خود سرمایه گذاری می کنند و بنایی را شروع می کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:  وزارت راه و بنیاد مسکن و بانکها باید به تعهدات خود در واگذاری زمین برای ساخت مسکن عمل کنند و کار خود را سرعت دهند که بسیاری از مشکلات حوزه مسکن حل شود. باید وزیر راه و شهرسازی و رئیس بانک مرکزی به تکالیف خود در زمینه عرضه زمین و پرداخت تسهیلات ساخت مسکن عمل کنند. باید کار خود را در این زمینه ها سرعت دهند که بسیاری از مشکلات حوزه مسکن حل شود و با این اتفاق فشار روی بازار ارز و سکه هم برطرف می شود.

وی خاطر نشان کرد: در کنار واگذاری زمین باید این امکان را فراهم کنیم که مردم پیش خرید انشعابات برق و گاز و آب و تلفن را داشته باشند کسی شاید پول نداشته باشد که زمین کامل بگیرد وزارت راه باید بیاید بگوید اگر پول کامل نداری برای یک واحد مسکونی بیا یک دوم یا یک سوم را مشارکت کن و مابقی را بعد برای شما فراهم کنیم و این به مشارکت مردمی در طرح های مختلف  کمک می کند.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله
  • فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله | ربع‌سکه در صدر تقاضا
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد
  • مرکز مبادله ایران فاقد وجاهت قانونی است؟
  • حراج بیش از ۲.۶ تن طلا در نوزده مرحله/ کدام بانک خریدار طلای حراجی است؟
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند
  • آغاز عرضه گوشت قرمز تنظیم بازاری | این گوشت در کدام استان ها عرضه می شود؟
  • آیا مرکز مبادله ارز و طلای ایران، فاقد وجاهت قانونی است؟
  • بخشنامه بانک مرکزی برای پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی
  • حراج سکه قیمت آن را نزولی خواهد کرد؟