Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از خراسان رضوی ؛ دکتر حمیده رضوی گفت: صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی در سال ۹۸ تعداد ۳۲۶ مورد تسهیلات (شامل وام و مشارکت مدنی) به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال در اختیار شرکت‌های متقاضی قرار داده است.

وی افزود: براساس آمارها حوزه وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی از نظر مبلغ و حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات و نرم افزارهای رایانه‌ای از نظر تعداد، بیشترین سهم تسهیلات را به خود اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی تاکید کرد: در سال گذشته مجموعا ۳۳۳ مورد درخواست تسهیلات از طریق سامانه صندوق دریافت شد که ۳۲۹ مورد آن (شامل وام، مشارکت مدنی و مشارکت حقوقی) به مرحله پرداخت رسید و از مجموع درخواست‌های دریافتی تنها ۴ مورد آن رد شد که دلیل آن عدم احراز صلاحیت فنی و تخصصی متقاضیان بود.

رضوی عنوان کرد: در سال گذشته از سوی این صندوق ۳ مورد سرمایه گذاری (مشارکت حقوقی) به مبلغ ۱۲۵۰۰ میلیون ریال به طور مستقیم صورت گرفته است.

سرمایه گذاری در پروژه های ریسک پذیر

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی اضافه کرد: همچنین صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی در سال گذشته مبلغ ۳ میلیارد ریال از طریق قرارداد با شتابدهنده‌ها برای سرمایه گذاری در استارتاپ‌ها و ۱۰ میلیارد ریال در پروژه ۱۰۰ استارتاپ سرمایه گذاری خطرپذیر انجام داده است.
رضوی با بیان اینکه شرایط مشتریان حقیقی و حقوقی درآئین نامه‌های صندوق تعیین شده و به صورت منظم مورد بازنگری قرار می گیرد، اظهار داشت: این صندوق ۲۴۸ شخص حقیقی و حقوقی را مورد حمایت قرار داده است.

فعالیت در راستای رفع نیازهای استان

رضوی خاطرنشان کرد: صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی در راستای توسعه خدمات خود، با شرکت در جلسات معرفی در شهرستان‌های مختلف استان از جمله سبزوار و کاشمر نسبت به جمع آوی طرح‌ها و پرداخت تعدادی از آن اقدام کرده است. 

وی تاکید کرد: این حمایت‌ها اغلب به صورت طرح های کوچک با مبالغ زیر ۴۰۰ میلیون ریال انجام شده که با توجه به رویه های صندوق در مدت کمتر از یک هفته قابل پرداخت است.

رضوی افزود: این صندوق در راستای حرکت به سمت کمک به رفع نیازهای استان جلسات متنوعی با نهادهای استانی از جمله معاونت اقتصادی استانداری، پارک علم و فناوری و دانشگاه فردوسی مشهد که بازیگران اصلی زیست بوم در شرق کشور هستند برگزار کرده است.

وی ادامه داد: در این راستا تفاهم نامه‌هایی با شهرداری مشهد، شرکت گاز، صندوق توسعه تکنولوژی دفاعی و.. منعقد کرده است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی گفت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا در اسفندماه سال ۹۸ صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی اقدام به ارائه تسهیلات به شرکت‌های فعال در حوزه تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده کرد تا در مسیر کاهش اثرات این بیماری بر جامعه نقش تاثیر گذاری داشته باشد.

رضوی خاطرنشان کرد: این صندوق تعداد ۶ فقره تسهیلات جعاله به مبلغ ۸۰ میلیارد ریال به شرکت‌های متقاضی فعال در حوزه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده ارائه کرد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی با تاکید بر توجه به قانونمداری و شفافیت افزود: بررسی شرایط متقاضیان بر اساس فرآیندهای ارزیابی و نظارت مصوب صندوق و آئین نامه های مرتبط انجام می گیرد.

رضوی اظهار داشت: همچنین این صندوق از نظر مستندسازی فرآیندها و تنظیم مقررات داخلی به لطف توجه و مراقبت اکید هیات مدیره خود، پیشتاز است و برخی دیگر از صندوق‌ها برای دریافت این مستندات به صندوق خراسان مراجعه کرده اند.

وی عنوان کرد: صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی براساس سیاست های کلان می‌کوشد تا با معرفی خود در سطح استان و کشور با ارائه خدمات متناسب با نیاز متقاضیان حرکت کند.

صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی اظهار داشت: چابکی در تنظیم مقررات داخلی از جمله تنوع در سبد خدمات، میزان کارمزد و شرایط تسهیلات، دریافت تضامین متناسب و متنوع از جمله برنامه‌های صندوق است که با دقت پیگیری می شود. 

رضوی تاکید کرد: توسعه سامانه اطلاعاتی صندوق که بر اساس نیازهای داخلی کدنویسی شده و در طول ۱۰ سال تکمیل شده است نیز از جمله برنامه‌های صندوق است.

46

کد خبر 1392854

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان خراسان رضوی میلیارد ریال سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۲۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمند ایجاد واحد پژوهشی و فناوری مجزا در کشور هستیم 

ابراهیم صالحی عمران، رئیس انجمن آموزش عالی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه سهم پژوهش از تولید ناخالص ملی در کشور هنوز جای بحث دارد و زیر نیم درصد است؛ تاکید کرد: سهم پژوهش از تولید ناخالص ملی در بسیاری از کشور‌های پیشرفته بالای ۲ تا ۳ درصد است که نشان از اهمیت سران آن کشور‌ها به فعالیت‌های پژوهشی دارد، اما در ایران اینگونه نیست. 
 
رئیس انجمن آموزش عالی ایران گفت: بخشی از واحد پژوهش و فناوری در وزارت علوم و بخش دیگر آن در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که این ۲ واحد باید یکپارچگی و هماهنگی بیشتری با یکدیگر داشته باشند تا تمام دستگاه‌ها و ذی نفعان را برای فعالیت‌های پژوهشی منسجم کنند. 
 
صالحی عمران تصریح کرد: باید باور کنیم که پژوهش می‌تواند مبنای خوبی برای تصمیم گیری‌های سیاسی، تربیتی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... باشد. 
 
وی ادامه داد: مطمئن هستیم که پیامد‌ها و نتایج بسیار بیشمار زیادی اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از پژوهش به دست می‌آید که مبنای توسعه و پژوهش در کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • نیازمند ایجاد واحد پژوهشی و فناوری مجزا در کشور هستیم 
  • شناسایی و پیگیری روش‌های تقویت مالی در حوزه علم و فناوری
  • تمساح خونی، پیشتاز فروش اکران نوروزی در خراسان رضوی
  • ۳ همت تسهیلات توسط صندوق های حمایت از بخش کشاورزی پرداخت شد
  • افزایش ۱۰۰ درصدی صدور ضمانت‌نامه توسط صندوق‌های پژوهش و فناوری
  • عضویت ۵ شرکت دانش بنیان در صندوق بخش کشاورزی خراسان شمالی/کاهش توان مالی صندوق های کشاورزی
  • افزایش ۱۰۰ درصدی صدور ضمانتنامه توسط صندوق‌های پژوهش و فناوری
  • پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های زیست محیطی 
  • افزایش ۱۰۰ درصدی صدور ضمانتنامه ها از فعالیت های صندوق‌های پژوهش و فناوری
  • اختصاص ۲۲۳ میلیارد ریال برای ساخت سه طرح هتلینگ بیمارستان رازی تربت حیدریه