Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان با گشایش آسیاب هزار ساله زواره گردشگران داخلی و خارجی از این پس می توانند از بزرگترین آسیاب آبی ایران در شهر تاریخی زواره دیدن کنند.

به گزارش ایسنا،  این آسیاب با معماری خاصش در ورودی شهر زواره واقع است و در شب های بهاری پاتوقی برای گردشگران داخلی و خارجی است تا ضمن بازدید از آثار تاریخی منحصر به فرد زواره  از هوای مطبوع و تمیز این شهرکویری هم به دور از هوای آلوده کلان شهرها ساعاتی را سپری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گذشت بیش از نیم قرن از ایستادن چرخش سنگ های آسیاب آبی ششم زواره معروف به آسیاب «خان» این آسیاب پس از بازسازی دوباره رونق گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۲۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بناهای تاریخی البرز ۳۰ فروردین ماه روی گردشگران باز است

رحیم خاکی گفت : براین اساس بناها و محوطه‌های تاریخی استان مانند کاروانسرای ینگی امام، محوطه ازبکی و کاخ سلیمانیه برای بازدید رایگان مردم آماده شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز افزود:هر ساله ۱۸ آوریل با مراسم روزجهانی بناها و محوطه های تاریخی همراه است که این موضوع اهمیت حفظ بناها و محوطه‌های تاریخی را به مردم و دولت‌ها یادآور می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز افزود:هر ساله ۱۸ آوریل با مراسم روزجهانی بناها و محوطه های تاریخی همراه است که این موضوع اهمیت حفظ بناها و محوطه‌های تاریخی را به مردم و دولت‌ها یادآور می‌شود.

وی با اشاره به برخورداری البرز از میراث‌ غنی چند هزار ساله و مسوولیت سنگین در مقابل بناها و محوطه‌های تاریخی گفت:حفظ و نگهداری میراث ارزشمند گذشتگان وظیفه همگانی است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد
  • «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» بازنگری و به شبکه بانکی ابلاغ شد
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • محبوبیت ایران در افکار عمومی جهان و ضرورت بازدارندگی داخلی و خارجی
  • ضرغامی در پاسخ به قدس آنلاین بیان کرد: تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس
  • افزایش میزان گردشگران خارجی در سال گذشته به بیش از ۵۰ درصد
  • بناهای تاریخی البرز ۳۰ فروردین ماه روی گردشگران باز است
  • ضرغامی: از شورای بین‌المللی «کمیته ملی موزه‌ها» و «محوطه‌ها و بناهای تاریخی» خارج نشدیم
  • ایران از ایکوموس خارج نشده است
  • میزان گردشگران خارجی در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت