Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@00:14:20 GMT

زنجان جزو نقاط غنی در برخورداری از آثار تاریخی است

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۲۲۷۷

زنجان جزو نقاط غنی در برخورداری از آثار تاریخی است

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا عسگری روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به مناطق بکر گردشگری در نقاط مختلف استان و شهرستان و همچنین وجود جاذبه های طبیعی مانند دشت سهرین و زیستگاه آهوان در این منطقه تاکید کرد: باید نسبت به راه اندازی تورهای طبیعت‌گردی خانوادگی و ایجاد جاذبه های بیشتر برای گردشگران و مسافران اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار زنجان مطالعه در خصوص راه های ارتباطی جدید بین شهرستان‌ها و استان‌های همجوار را مثبت ارزیابی کرد و یکی از جاذبه های گردشگری را راه‌های بکر و سرسبزی دانست که با کمترین هزینه می‌توان گردشگران را به این مناطق سوق داده و ضمن استفاده از پتانسیل‌های موجود با تولید ثروت زمینه اشتغال جدید را فراهم کرد.

عسگری یادآورشد: راه‌های نرفته بسیاری در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وجود دارد که امیدواریم با حضور مدیران جوان بتوانیم ضمن ایجاد شادابی و نشاط در جامعه بخش اعظمی از مشکل اشتغال را با کمک هنرمندان صنایع دستی حل کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نیز از معرفی ۲۵ برنامه جهت ثبت در برنامه های ناملموس معنوی و فرهنگی در سال جاری خبر داد و گفت: ثبت تعزیه ارمغانخانه در برنامه های ناملموس معنوی و فرهنگی این اداره کل قرار دارد.

امیر ارجمند خاطرنشان کرد: طی سال جاری همچنین رویدادهای فرهنگی استان زنجان در تبریز و قزوین برگزار خواهد شد.

وی از عقد قرارداد با دانشگاه زنجان خبر داد و ابراز امیدواری کرد، با آسیب شناسی مناسب و ایجاد جاذبه های جدید، زنجان به عنوان شهر مقصد به گردشگران معرفی شود.

کد خبر 4935722

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری زنجان آثار تاریخی رضا عسگری ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد عید سعید فطر گرگان شیوع کرونا قزوین روز جهانی قدس نماز عید سعید فطر بیرجند روابط عمومی راهپیمایی روز قدس صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۲۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز گزارشی که در جلسه دولت قرار دادم مورد تأیید همه وزرا و رئیس جمهور قرار گرفت، زیرا مردم دین دار هستند.

وی افزود: یک بخشی از جامعه تشخیص می‌دهد که به روزه داری بپردازند و سفر‌ها و گردشگری خود را به بعد از ماه مبارک رمضان موکول کنند.

ضرغامی گفت: وقتی مردم سفر می‌روند بالاخره در کنار همه مشکلاتی که دارند به گردشگری می‌پردازند نشان دهنده حال خوب مردم است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تأکید کرد: برخی از دستگاه آمار‌هایی ارائه می‌دهند که بسیار غلط است، همه آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است