Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@02:44:48 GMT

پهپاد ترکیه در جنوب طرابلس هدف قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۲۳۶۸

پهپاد ترکیه در جنوب طرابلس هدف قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، ارتش خلیفه حفتر از سرنگونی یک پهپاد انتحاری ترکیه ای در جنوب طرابلس پایتخت لیبی خبر داد.

فوزی المنصوری از فرماندهان ارتش خلیفه حفتر اعلام کرد: نیروهای ما پهپاد انتحاری ترکیه ای از نوع الباغو که قصد حمله به یکی از یگانها ما در محور عین زاره و الکازیرما در جنوب طرابلس را داشت، ساقط کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی قبل هم، اتاق عملیات الکرامه وابسته به ارتش خلیفه حفتر از سرنگونی یک پهپاد ترکیه ای در نزدیکی شهر الشویرف در جنوب غرب لیبی خبر داده و اعلام کرده بود: پدافند هوایی ارتش لیبی موفق به سرنگونی این پهپاد ترکیه شده است.

گفتنی است از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» دیکتاتور مقتول لیبی در سال ۲۰۱۱، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا و سازمان ملل برخوردار است.

کد خبر 4935716

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه پهپاد لیبی ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا رژیم صهیونیستی عراق عربستان سعودی روسیه ایران فلسطین سوریه شیوع کرونا دونالد ترامپ لیبی افغانستان ونزوئلا خلیفه حفتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۲۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر مخالفان اسرائیل خواستار سرنگونی نتانیاهو شد

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، «یائیر لاپید» رهبر مخالفان اسرائیل تأکید کرد که اگر دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر در زمان مناسب سرنگون نشود برای این رژیم ویرانی به بار می آورد.

لاپید تأکید کرد که زمان برگزاری انتحابات فرا رسیده است. 

وی در ادامه گفت که قدرت بازدارندگی اسرائیل به طور کامل از بین رفته است و آن چه باقی مانده خشونت تروریست های یهودی است که از کنترل خارج شدند.

 

دیگر خبرها

  • رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است
  • ببینید | روایت رفیق دوست از درخواست موشکی ایران از سوریه و لیبی؛ نقش آیت‌الله هاشمی چه بود؟
  • افزایش مناسبات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • افزایش تعاملات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • لحظه سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک آمریکایی + فیلم
  • آمریکا مدعی سرنگونی ۵ پهپاد انصارالله شد
  • سقوط پهپاد اسرائیلی در جنوب لبنان + فیلم
  • رهبر مخالفان اسرائیل خواستار سرنگونی نتانیاهو شد
  • حملات هوایی اسرائیل به مناطقی در جنوب لبنان
  • قاضی آمریکایی شکایت‌ها علیه «حفتر» را رد کرد