Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@22:32:47 GMT

نقش معادن در توسعه اقتصادی آذربایجان شرقی افزایش یابد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۲۴۲۳

نقش معادن در توسعه اقتصادی آذربایجان شرقی افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا پورمحمدی امروز در جلسه شورای معادن استان، تلاش برای توسعه اقتصادی استان را تکلیف تمام دستگاه‌های اجرایی و دغدغه اصلی مدیریت ارشد استان برشمرد و گفت: با توجه به نقش مهم و تعیین‌کننده بخش معدن در این زمینه، لازم است برنامه راهبردی این بخش، هرچه سریع‌تر تدوین شود.

وی با اشاره به تفویض اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان در در بخش معدن، گفت: هیچ محدودیتی در زمینه فعالیت‌های معدنی و استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت معادن استان نداریم و باید با رعایت استانداردهای ضروری و مسائل زیست‌محیطی، سهم معدن و فعالیت‌های معدنی را در اقتصاد استان افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورمحمدی همچنین برخورد جدی دستگاه‌های نظارتی با سوءاستفاده‌کنندگان در حوزه معدن را خواستار شد و افزود: در این زمینه با هیچ کسی تعارف نداریم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم رعایت مسائل حقوقی در واگذاری معادن به اشخاص و بخش خصوصی، تشکیل کمیته حقوقی برای بررسی این مسائل را ضروری دانست.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه به سهم دولت از محل فعالیت‌های معدنی و تلاش برای حفظ منابع طبیعی در بهره‌برداری از معادن تأکید کرد و گفت: بهره‌برداری از معادن، به ناچار موجب آسیب‌هایی به محیط زیست و منابع طبیعی می‌شود، اما باید با استفاده از روش‌های جدید و اصول علمی، این آسیب‌ها را به حداقل رساند؛ زیرا امروز حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هاست.

وی با انتقاد از کارشکنی برخی افراد در مسیر توسعه معادن استان به بهانه دلسوزی برای محیط زیست، اظهار داشت: اعضای شورای معدن استان، دلسوزتر از هر فردی نسبت به مردم هستند و بدون شک در کنار توسعه اقتصادی استان از محل شکوفایی معادن، حفظ محیط زیست نیز در اولویت این شورا قرار دارد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به اهمیت پروژه نفلین‌سینیت سراب در توسعه اقتصادی و اشتغال در استان اشاره کرد و با تأکید بر همراهی بیشتر دستگاه‌های مرکزی در اجرای این پروژه، گفت: با اجرای این پروژه، کشورمان از واردات آلومینا بی‌نیاز می‌شود، اما جریان واردات آلومینا، راضی به آغاز به کار این پروژه نبود و متأسفانه برخی افراد در دستگاه‌های مرکزی، پیش از آغاز عملیات اجرایی این پروژه، بحث عدم توجیه اقتصادی آن را مطرح کرده بودند.

وی با قدردانی از تلاش‌ها و حمایت‌های وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت از پروژه نفلین‌سینیت، گفت: خوشبختانه بسیاری از مشکلات رفع شده و با تمام توان، پیگیر اجرا و تکمیل این پروژه در استان هستیم.

در این جلسه برنامه‌های بخش معدن برای تحقق شعار جهش تولید و همچنین برنامه‌های اسناد بالادستی برای توسعه بخش معدن استان مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 4935740

منبع: مهر

کلیدواژه: معدن استانداری آذربایجان شرقی ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد عید سعید فطر گرگان شیوع کرونا قزوین روز جهانی قدس نماز عید سعید فطر بیرجند روابط عمومی راهپیمایی روز قدس توسعه اقتصادی محیط زیست بخش معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۲۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق ممنوعه کوهنوردی آذربایجان‌شرقی در فصل بهار اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، میر علی آقاسیدی با بیان اینکه فصل بهار مصادف است با فصل زادآوری حیات وحش و لزوم حفط آرامش محیط کوهستان ها اظهار کرد: انتظار داریم باشگاه‌های کوه نوردی در راستای تحقق شعار کوه نوردان دیدبانان کوهستان عمل و همکاری شایسته ایی با هیئت انجام دهند.

وی با اشاره به ابلاغیه اداره کل حفاظت محیط زیست در مورد مناطق حفاظت شده گفت: با توجه به حساسیت‌های موجود در زیستگاه‌های حساس استان در این فصل که اکثراً مسیرهای مورد استقبال کوه نوردان نیز است مقرر گردید با هماهنگی‌های بعمل آمده تا پایان خرداد فقط از مسیرهای مشخص شده و مطابق با ظرفیت برد مناطق مورد نظر مجوز ورود و صعود صادر شود و یگان حفاظت محیط زیست از هر نوع ورود خودسرانه ممانعت به عمل خواهد آورد.

داوود غنی پور معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان هم در این مورد خاطرنشان کرد: قله کمتال (مسیر تخته بولاغی) قله جاناوار و منطقه یای قاری از مسیر عمومی و اعلام شده توسط هیئت کوه نوردی و دره‌های پارک ملی با کسب مجوز امکان صعود و پیمایش دارند.

وی افزود: باشگاه‌های استان در صورت تمایل به حضور در مناطق یاد شده می‌بایست سریعاً درخواست کتبی خود را همراه با تعداد اعضای خود به هیئت کوه نوردی استان ارائه و نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

مسئول کمیته حفظ محیط زیست کوهستان هیئت کوه نوردی به دیگر ضوابط ورود به این مناطق اشاره کرد و تصریح کرد: همراه داشتن هر گونه دستگاه‌های صوتی به مناطق ممنوع بوده و شایسته است کوه نوردان از آواز خواندن با صدای بلند به جهت ایجاد استرس به حیات وحش خودداری نمایند. همچنین هر برپایی اجاغ آتش، برداشت گونه‌های گیاهی و نیز نزدیک شدن به حیوانات و نوزادان آنها در صورت رویارویی ممنوع بوده و بهتر است با ترک سریع محیط کمک حال محیط بانان حمتکش منطقه باشند و در صورت مشاهده هر نوع اقدام غیر قانونی و یا حضور شکارچی در محل موضوع را به محیط بانان حاضر در منطقه اطلاع و یا با شماره تلفن ۱۵۴۰ تماس حاصل کنند.

کد خبر 6078127

دیگر خبرها

  • معادن یکی از پیشرانهای توسعه استان هستند
  • زمینه اشتغال ۳۸۲ نفر در معادن آذربایجان‌غربی فراهم شد
  • احیای و فعال سازی ۷۴ معدن در آذربایجان غربی/برگزاری مزایده برای فعال سازی ۱۸۰ معدن غیرفعال
  • احیاء ۵۴ معدن راکد در آذربایجان‌غربی در سال گذشته
  • مطالعات ژئوفیزیک هوایی در شمال آذربایجان غربی
  • افزایش ۱۲۷ درصدی در اخذ حقوق دولتی در معادن آذربایجان غربی
  • مناطق ممنوعه کوهنوردی آذربایجان‌شرقی در فصل بهار اعلام شد
  • زمینه اشتغال ۳۸۲ نفر در معادن آذربایجان غربی فراهم شد
  • اخذ حدودهفت هزارمیلیارد ریال حقوق دولتی معادن آذربایجان‌غربی در سال گذشته
  • تاکید بر افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی مراغه