Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل گمرک استان اصفهان گفت: با مدیریت و سیاست‌گذاری‌های هوشمند می‌توان از قاچاق کالا پیشگیری کرد که متاسفانه شامل بی‌توجهی مسئولان و از بین بردن تولید و اقتصاد ملی می‌شود. ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، نشست مطالبه‌گری نسل سرنوشت با حضور دانشجویان فعال در بسیج دانشجویی و مدیرکل گمرک استان اصفهان بعد از ظهر امروز در دفتر اداره‌کل گمرک استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسول کوهستانی مدیرکل گمرک استان اصفهان در ابتدای نشست از کار و تلاش بی‌وقفه کارکنان گمرک تقدیر کرد و اظهار داشت: در این روزهایی که کشور درگیر مبارزه با کرونا است، اکثر توجهات به کادر سلامت و درمان ایران است که زحمات بسیاری را در این روزها متحمل می‌شوند، اما باید بدانیم که تمامی کارکنان گمرک چه در بخش اداری و چه در بخش حمل و نقل نیز آسیب‌های بسیاری را از این ویروس متحمل شدند. ادارات گمرک به دلیل نقش زیادی که در صادرات و واردات دارند شامل تعطیلی نمی‌شوند که در طول این مدت، چندین تن از کارکنان گمرک به شهادت رسیدند.

وی افزود: در یک دهه گذشته مقام معظم رهبری بارها بر موضوع تولید ملی و اقتصاد ملی تاکید داشتند و همواره بر لزوم اجرای سیاست‌های آن تاکید داشتند. در همین راستا شاهد صدور بنزین به ونزوئلا بوده‌ایم که اتفاقی بسیار مهم درباره صادرات کشور است چرا‌که گامی بلند برای رهایی از صادرات نفت خام بود. درآمدزایی بنزین حداقل 1.5 تا 2 برابر بیشتر از نفت خام است.

مدیرکل گمرک استان اصفهان با بیان اینکه تولید‌کننده، رزمنده خط مقدم جنگ اقتصادی است، گفت: در این جنگ اقتصادی، گمرک در راس امور قرار دارد و به همین دلیل است که تولیدکنندگانی که نمی‌توانند محصولات خود را صادر کنند از گمرک ایراد می‌گیرند در صورتی که گمرک در حلقه تجارت جایگاه آخر را دارد.

‌در ادامه نشست، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر استان سوالاتی در خصوص نقش گمرک در کشور و به خصوص مبارزه با قاچاق کالا را مطرح کردند.

حسینی نماینده تشکل‌های دانشجویی اصفهان اظهار داشت: متاسفانه با وجود همه سختگیری‌ها و سیاست‌ها در زمینه مبارزه با قاچاق کالا، همچنان شاهد وجود کالاهای قاچاق در بازار کشور هستیم که این کالاها آسیب‌جدی به صنعت و رونق تولید می‌زند. از نظر من خط مقدم مبارزه با قاچاق کالا، گمرک است که متاسفانه در این زمینه عملکرد خوبی ندارد. نزدیک به 40 میلیون نفر مستقیماً با صنایع کشور سر و کار دارند و اگر قاچاق کالا و محصولات همچنان ادامه پیدا کند، سلامت و موقعیت شغلی این افراد با خطر جدی مواجه خواهد شد.

انهدام باند بین‌المللی قاچاق مواد مخدر در عملیات مشترک پلیس / کشف 820کیلوگرم تریاک و حشیش از قاچاقچیاندستگیری قاچاقچی در مرزهای آذربایجان‌غربی کاهش 67 درصدی یافتانهدام باند قاچاق سلاح و مهمات در اصفهان / محموله از مهاباد به لردگان منتقل می شد

وی افزود: اصفهان یکی از استان‌های پیشتاز در زمینه تولیدات صنعتی است و می‌توان آن را قطب صنعتی کشور دانست، اما متاسفانه تولیدکننده حاضر نیست در عرصه صادرات حضور پیدا کند. تولیدکنندگان می‌دانند که صادرات محصولاتشان کمک بسیاری به صنعت و درآمدزایی خود و همچنین شکوفایی اقتصاد ملی می‌شود. با این حال به دلیل وجود برخی سیاست‌های غلط، شاهد صادرات محصولات صنعتی که مورد انتظار استان باشد، نیستیم.

‌مدیرکل گمرک استان اصفهان خاطرنشان کرد: در سال گذشته استان اصفهان موفق به صدور بیش از 2 میلیارد و 600 میلیون دلار از تولیدات خود شد که حدود 70 درصد از این صادرات متعلق به دو صنعت فولاد مبارکه و فرآورده‌های نفتی است و مابقی آنها هم مربوط به محصولات تولیدی استان است که این آمار نشان می‌دهد خوشبختانه شاهد خام‌فروشی در استان نیستیم.‌

‌انتهای پیام/174/ ز

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل گمرک استان اصفهان قاچاق کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۲۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود

به گزارش تابناک اقتصادی؛ باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: اول اردیبهشت ماه، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیئت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.  

براین اساس کالاهای مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف کالای چای از این لیست است.  

در این راستا کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند.  

یکی از فعالان صنعت چای گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می شود.  

 طاهری اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می شود.  

این فعال صنعت چای با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هریک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می شود.  

او ادامه داد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می آورد.   

این فعال بخش خصوصی با اشاره به محدودیت های وارد شده به  صنعت چای در یکسال و نیم گذشته، گفت:  مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای که با تلاشی فوق العاده، ایجاد شده دچار خدشه نشود.

دیگر خبرها

  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت اسرائیل
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد ریال جریمه شد
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان
  • بخشنامه جدید برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • بخشنامه جدید گمرک برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از استان چهارمحال و بختیاری