Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - برای نخستین بار گونه ای کمیاب از ژله ماهی porpita معروف به دکمه آبی از خانواده هیدروئید از شاخه کیسه تنان توسط اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش در شمال غربی این جزیره شناسایی شد
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر حمید رضایی استاد اقیانوس شناس زیستی بر اساس تصاویر تهیه شده در خصوص ژله ماهی porpita معروف به "دکمه آبی" از خانواده هیدروئید از "شاخه کیسه تنان" در کیش گفت: تاکنون از شناسایی این ژله ماهی در آب های خلیج فارس گزارشی ارائه نشده بود و این گونه دریایی برای نخستین بار در شمال غربی جزیره کیش توسط اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر حمید رضایی با بیان این که پس از شکوفایی دینوفلاژله؛ شکوفایی ژله فیش‌های گوناگون پس از مدتی ظاهر می‌شوند اظهار داشت: در سال گذشته بیشتر از زئوپلانکتون-‌های ژلاتینی سالپ (Salp) تشکیل شده بود، اما امسال بر خلاف سال قبل، زئوپلانکتون های "دکمه آبی" از سمت آب‌های اقیانوسی عبور کرده و با جریان جزر و مد خود را به سواحل جزیره کیش رسانده است.
این استاد اقیانوس شناس زیستی در ادامه عنوان کرد: ژله ماهی دکمه آبی شبیه به عروس دریایی از کلنی‌های پلیپ‌ شکل تشکیل شده و دو جنسی است.
گفتنی است الیزابت ونکرک هوومن از بلژیک مسافری که مقصد گردشگری خود را جزیره کیش انتخاب کرده بود در محدوده کلبه هور متوجه این گونه دریایی شده و با مراجعه به کارشناسان اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش این ژله ماهی برای نخستین بار در شمال غربی جزیره کیش شناسایی شد.
شایان ذکر است ساکنین جزیره کیش و گردشگران در صورت مشاهده این گونه دریایی نباید به آن نزدیک شوند، در غیر این صورت تماس ژله ماهی با بدن انسان موجب ایجاد حساسیت پوستی می شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد کیش برای نخستین بار شمال غربی جزیره کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۲۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم افزایی رسانه ای منطقه آزاد ماکو با صداوسیمای آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ماکو با حضور در صداوسیمای آذربایجان غربی با ناصر حجازی فر مدیرکل دیدار و در خصوص افزایش همکاری‌های دو جانبه گفت و گو و تبادل نظر کرد.

گروسی  در این دیدار به نقش مهم و تاثیر گذار صداوسیما در معرفی ظرفیت ها و آگاهی بخشی در جامعه اشاره کرد و گفت: موقعیت استراتژیک منطقه آزاد ماکو و قرار گرفتن آن درمسیر شاهراه ترانزیت کالا به کشورهای مختلف ، بستر سرمایه گذاری لازم به منظور افزایش سهم کشورمان در بازارهای جهانی و افزایش فرصت های شغلی با توسعه زیر ساخت های سرمایه گذاری را فراهم آورده است و به همین منظور می‌توان ظرفیت ها و زیرساخت های موجود را با هم افزایی مشترک برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی کرد.

وی در ادامه به نقش منطقه آزاد ماکو در حوزه اقتصاد و رشد تولید اشاره کرد و افزود: همراهی صدا وسیمای استان می‌تواند روند رسیدن به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال به جوانان را تسهیل نماید.

مدیرکل صداوسیما  نیز در این دیدار گفت: منطقه آزاد ماکو کانون توسعه و فرصتی بی بدیل و مزیت نسبی برای استان محسوب می‌شود و دارای اهمیت استراتژیک برای آذربایجان غربی است که بستر لازم به منظورهم افزایی در تولیدات مشترک برای جذب سرمایه گذار و همچنین همکاری برای پیشبرد مباحث فرهنگی نیز در آن وجود دارد.

ناصر حجازی فر در ادامه افزود: رسانه استانی آمادگی دارد توانمندی‌ها و اقدامات انجام گرفته در منطقه آزاد ماکو را در قالب برنامه‌های مشارکتی اطلاع رسانی و منعکس کند.

 

دیگر خبرها

  • ممنوعیت چیدن لاله واژگون
  • انواع مرغ ماهی خوار در ایران + بررسی خصوصیات آن ها
  • صدور هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری در نوار غربی کشور
  • برای نخستین‌بار در جهان: مشاهده اشعه ایکس از یک اتم
  • هم افزایی رسانه ای منطقه آزاد ماکو با صداوسیمای آذربایجان غربی
  • جاده کندوان از طریق آزاد راه استان البرز باز است
  • پیمایش کاربری ها و فعالیت های پرآب بر غیرخانگی در آذربایجان غربی
  • شاه ماهی ۳۰۰ کیلویی به رود ارس برگشت
  • احتمال بارش‌های شدید در مناطق مرکزی و شمال شرق کشور
  • مشوق های مالیاتی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به گونه ای دیده شده که تولید را در این مناطق تقویت کند