Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد از آمادگی همکاری آموزش و پرورش با مرکز تحقیقات جهت توسعه رشته‌های مهارتی در بخش کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کورش دلشاد در دیدار با رئیس مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و عوامل اجرایی هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی (ره)  توسعه کمی وکیفی آموزش‌های مهارتی در دوره متوسطه را یک تکلیف برشمرد و گفت: توجه به یادگیری یک مهارت یا تخصص ویژه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان مبنای سند تحول آموزش وپرورش است که با جدیت دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تاسیس هنرستان کشاورزی را از اقدامات خوب و ماندگار آموزش و پرورش و مرکز تحقیقات کشاورزی استان دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوب شهرستان بویراحمد در بخش کشاورزی آموزش و پرورش آماده همکاری با مرکز تحقیقات در جهت توسعه رشته‌های مهارتی در بخش کشاورزی است.

دلشاد، مدیر هنرستان را فردی موفق ،خلاق و کارآمد دانست و اظهار امیدواری کرد با همکاری مجموعه سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات هر چه سریعتر مشکل فضای آموزشی این هنرستان که مزین به نام یکی از علما و مفاخر استان و کشور است حل شود.

وی با بیان اینکه در راستای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش توسعه آموزش‌های مهارتی فنی‌و‌حرفه ای و کار و دانش یک ضرورت است خاطرنشان کرد:  نامگذاری هنرستان کشاورزی به نام آیت‌الله ملک‌حسینی احساس مسئولیت و انگیزه بیشتری برای کیفی‌سازی آموزش و حل مشکلات این هنرستان به ما می دهد و آماده همکاری همه جانبه با مرکز تحقیقات در راستای تقویت و توسعه هنرستان کشاورزی هستیم.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار با تبریک انتصاب مدیر جدید آموزش وپرورش گفت: یکی از رسالت‌های مرکز تحقیقات بحث آموزش برای بهره‌برداران و کشاورزان و توجه به آموزش عمومی در سطح مدارس است که خوشبختانه راه‌اندازی هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی در همین راستا صورت گرفته است.

در ادامه کاووس کشاورز گفت:  هنرستان کشاورزی در سال تحصیلی 97-96 در دو رشته کشت گیاهان دارویی و شیلات به شکل شبانه‌روزی آغاز به کار کرد که هم اکنون 120 دانش آموز در این هنرستان مشغول به تحصیل می‌باشد.

وی با تقدیر و تشکر از مدیر و مجموعه عوامل اجرایی این هنرستان در راستای تحقق اهداف هنرستان کشاورزی و موفقیت‌های آن در سطح ملی اظهار داشت: تلاش می‌کنیم با تعامل و همدلی با آموزش و پرورش فعالیت‌های آموزشی این هنرستان را گسترش داده ، مشکلات این هنرستان را به مرور حل نماییم و در راستای تربیت کشاورز زادگان گام‌های موثرتری برداریم.

معاون آموزشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان در این جلسه نیز از تعامل و همکاری خوب آموزش و پرورش با مرکز تحقیقات تشکر کرد و گفت: اجرای طرح سنجش و مهارت ویژه بزرگسالان از اقدامات خوب تعاملی میان آموزش و پرورش و مرکز تحقیقات است که در همه استان‌های کشور در حال اجراست ولی متاسفانه در استان کهگیلویه وبویراحمد روند کندی دارد.

فرامرز روزبهی افزود: در طرح سنجش و مهارت افرادی که سال‌ها در بخش‌های مرتبط با کشاورزی کار کرده‌اند اما مدرک ندارند با آموزش‌های تخصصی و برگزاری آزمون به آنها مدرک اعطا می‌شود که جهت اجرای آن نیازمند مجوز و همکاری آموزش و پرورش هستیم.

در صورت عدم مستقل شدن فضای آموزشی هنرستان کشاورزی سال آینده دانش آموز نمی‌پذیرد

مدیر هنرستان کشاورزی حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی نیز در این جلسه با تبریک انتصاب مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: هنرستان کشاورزی در راستای تربیت نیروی انسانی در بخش کشاورزی طی تفاهم نامه‌ای میان آموزش و پرورش و مرکز تحقیقات کشاورزی راه‌اندازی شد.

سید ولی موسوی‌اصل ، یکی از مهمترین مشکلات پیش روی این هنرستان را مشترک بودن فضای آموزشی دانست و گفت: برای حل مشکل فضای آموزشی این هنرستان جلسات مختلفی در آموزش وپرورش و استانداری تشکیل شده ولی متاسفانه هنوز این مشکل حل نشده است.

وی گفت:  معاون سیاسی امنیتی استاندار از این هنرستان بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این هنرستان قرار گرفت که امید می‌رود با تلاش‌های ایشان و همکاری سازمان جهاد کشاورزی فضای آموزشی این هنرستان مستقل شود.

موسوی از ارسال نامه‌ای با امضای مدیرکل آموزش و پرورش به معاون سیاسی استاندار جهت پیگیری مشکل فضای آموزشی هنرستان کشاورزی خبر داد و گفت: در صورت عدم مستقل شدن فضای آموزشی این هنرستان در پایه دهم سال تحصیلی آینده پذیرش دانش‌آموز نخواهد داشت.

انتهای پیام /۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس هنرستان کشاورزی کشاورزی توسعه مرکز تحقیقات آیت الله ملک حسینی شهرستان بویراحمد هنرستان کشاورزی مرکز تحقیقات بخش کشاورزی مرکز تحقیقات آموزش و پرورش آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۲۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین

علی معتمدی پور با اشاره به اینکه امسال ۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته گفت: ۶۹ هزار هکتار دیم و مابقی به صورت آبی است، ضمن اینکه سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است که پیش بینی می‌شود تولید قابل ملاحظه‌ای در گندم و جو خواهیم داشت.   رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: تمهیدات لازم برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با اختصاص ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است، همچنین خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شده است.   وی با بیان اینکه ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تامین شد و در سال زراعی جاری که با نام "جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند جهت به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته است.   معتمدی پور با بیان اینکه با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تامین امنیت غذایی گام برداریم، گفت: در سال جاری حواله سوخت کمباین‌ها با ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.   معتمدی بیان کرد: کار برداشت گندم و جو در استان توسط ۳۲۱ دستگاه کمباین با ۷۱ دستگاه بومی و مابقی غیربومی و از استان فارس انجام می شود. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • اولین فرمانده گردان شهید استان کهگیلویه و بویراحمد را بشناسید
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین