Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

سرهنگ " نادر مرادی" اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تعداد زیادی از اصناف فعالیت خود را از روز سه شنبه هفتم خرداد ماه آغاز ولی تعدادی از صنوف که همچنان پرخطر محسوب می شوند بسته بوده و اجازه فعالیت ندارند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس مرادی با اشاره به اینکه، استخر ها، سینماها و مراکز ماساژ از این جمله اصناف پر خطر بوده که تعطیلی آنان ادامه دارد، تصریح کرد: این صنوف تا اطلاع ثانوی تعطیل و در صورت فعالیت به منزله رعایت نکردن قوانین بوده و برابر قانون با این گونه واحد های صنفی متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص بازگشایی اماکن ورزشی بیان داشت: ورزش هایی که به صورت تجمعی در محیط بسته انجام می شوند همانند بسکتبال، شنا و.... اجازه فعالیت ندارند و تعدادی از سالن های ورزشی که در آن ورزش هایی به صورت رو در رو و دو نفره همانند کشتی انجام می گیرد نیز فعلاً بازگشایی نخواهد شد.

این مقام انتظامی همچنین در خصوص چگونگی فعالیت باشگاه های بدنسازی، گفت: این دسته از ورزش ها که به صورت انفرادی انجام می پذیرد منعی نداشته و فعالیت شان آغاز شده است.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت در پایان به فعالیت قهوه خانه ها و کافی شاپ ها اشاره داشت و خاطر نشان کرد: فعالیت این دسته از اصناف با رعایت پروتکل های بهداشتی و به شرط عدم عرضه قلیان بلامانع است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: نادر مرادی ستاد ملی مقابله با کرونا صراط ورزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۲۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش می تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، تیمی در بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون توضیح دادند که همه چیز به خاطر توانایی فعالیت بدنی برای کاهش سطح استرس در مغز است.

با تقویت این یافته، مطالعه نشان داد که ورزش بیشترین فواید قلبی را برای افراد دارای سابقه افسردگی به ارمغان می‌آورد.

دکتر «احمد توکل»، سرپرست این مطالعه متخصص قلب در مرکز تحقیقات تصویربرداری قلب و عروق بیمارستان عمومی ماساچوست، خاطرنشان کرد: «فعالیت بدنی در کاهش خطر بیماری قلبی عروقی در میان افراد مبتلا به افسردگی تقریباً دو برابر مؤثرتر بود.»

در این تحقیق، تیم توکل میانگین داده‌های ۱۰ ساله بیش از ۵۰۰۰۰ نفر را بررسی کردند. تمامی شرکت کنندگان سوابق فعالیت بدنی خود را گزارش کرده بودند.

زیرمجموعه‌ای از ۷۷۴ نفر هم تحت اسکن مغز و آزمایش‌های دیگر برای اندازه‌گیری فعالیت مغز مرتبط با استرس قرار گرفتند.

محققان گزارش دادند که در طول یک دهه پیگیری، تقریباً ۱۳ درصد از شرکت کنندگان به بیماری قلبی مبتلا شدند.

با این حال، افرادی که توصیه‌های استاندارد برای فعالیت بدنی را رعایت کردند، ۲۳ درصد کمتر احتمال داشت چنین تشخیصی دریافت کنند.

گروه تحقیق دریافتند که این افراد همچنین نسبت به افرادی که کمتر ورزش می‌کردند، فعالیت مغزی مرتبط با استرس در آنها به طور قابل توجهی کمتر بود.

تیم بوستون توضیح داد که این ناحیه به عنوان کنترلی بر مراکز استرس مغز شناخته شده است.

به گفته محققان، به طور کلی، به نظر می‌رسد که کاهش سطح استرس نقش مهمی در بهبود سلامت قلب دارد. این واقعیت که به نظر می‌رسید ورزش به ویژه به افرادی که سابقه افسردگی دارند کمک می‌کند، این تصور را تقویت کرد.

توکل گفت: «اثرات ورزش بر فعالیت مرتبط با استرس مغز ممکن است این مشاهدات جدید را توضیح دهد.»

کد خبر 6080443

دیگر خبرها

  • ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد
  • ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاههای کشور در مهاباد
  • محدودیت‎های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • ورزش می‌تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند‌
  • پژوهشگاه هوافضا؛ گامی در جهت تحقق اهداف فضایی کشور
  • ورزش می تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند
  • اعمال تدریجی محدودیت دریافت خدمات برای اصناف بدون شناسه یکتا
  • تاثیر مستقیم ورزش بر فشار‌خون
  • ادامه فعالیت میز خدمت ۲ روز در هفته در شهرستان‌های بوشهر