Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با اعلام این خبر گفت: این میزان همچنین نسبت به روز گذشته رشد بیش از 2200 مگاواتی را تجربه کرد که این امر با توجه به روند افزایش دمای هوا  و احتمال تداوم آن در هفته های آتی، می تواند نگرانی هایی را به همراه داشته باشد.

وی افزود: میزان مصرف برق در کشور با نزدیک شدن به فصل تابستان، افزایش دما و استفاده از وسایل سرمایشی همانند سال های گذشته روند صعودی به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: در حالی که پیک مصرف برق روز گذشته(6 خرداد 1399) به 48101  مگاوات رسیده بود، این میزان امروز به 50324 مگاوات رسید که رسیدن به این میزان مصرف در روزهای ابتدایی خرداد، در تاریخ صنعت برق بی سابقه است.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به این که میزان مصرف برق در روز مشابه سال گذشته(7 خرداد 1398) 47424 هزار مگاوات بود، اظهار کرد: معمولا مصرف برقی که امروز به ثبت رسید، در روزهای پایانی خرداد یا اوایل تیرماه به وقوع می پیوندد.

رجبی مشهدی روند افزایشی دمای هوا و ورود سریع وسایل سرمایشی به مدار مصرف را مهمترین دلیل افزایش ناگهانی و بی سابقه مصرف برق در روزهای ابتدایی ماه جاری دانست و گفت: در ماه های گرم سال، مصرف برق کشور بین 21 تا 23 هزار مگاوات افزایش می یابد که این میزان افزایش دقیقا متاثر از  ورود وسایل سرمایشی(کولرها، اسپلیت ها و...)به مدار مصرف برق است.

سخنگوی صنعت برق همچنین با اشاره به افزایش مصرف برق مشترکان و بالا رفتن هزینه برق آنان خاطرنشان کرد: مهمترین راهکاری هایی که می تواند به کاهش مبلغ قبض برق کمک کند، تنظیم درجه کولرگازی روی 24 تا 25 درجه، استفاده از دور کند کولرهای آبی، عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات های گرم روز  است.

وی یادآور شد: در عین حال استفاده از نور طبیعی در طول روز و خاموش کردن لامپ های اضافه نیز می تواند تاثیر بسزایی در کاهش مصرف برق مشترکان داشته باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: برق رشد صنعت وزارت نیرو مصرف مصرف برق صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۲۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف سوخت در سراسر کشور همچنان افزایشی است

حجم توزیع سوخت در سراسر کشور روز چهارشنبه (هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳) به ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین رسید که در مقایسه با رقم ۱۰۳ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر مدت مشابه پارسال (هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۲)، بیش از ۲۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

افزایش ۵.۳ درصدی مصرف بنزین در نوروز امسال

برپایه این گزارش، میانگین توزیع روزانه بنزین در سراسر کشور از یکم تا هشتم فروردین امسال به ۱۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر رسید که این عدد در مقایسه با رقم ۱۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر طی دوره مشابه پارسال (یکم تا هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۲)، ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر معادل ۵.۳ درصد افزایش یافته است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با هشدار درباره روند افزایشی مصرف سوخت در کشور، از هموطنان خواست با مدیریت مصرف سوخت و رعایت موارد مربوط به مصرف بهینه، کارکنان این شرکت را در سوخت‌رسانی مطلوب به هموطنان یاری کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • بیم افزایش مصرف شیشه در کشور
  • رکورد تولید برق نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته شد
  • گام بلند افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در سال جهش تولید
  • سه برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • مصرف سوخت در سراسر کشور همچنان افزایشی است
  • افزایش ظرفیت تولید برق به میزان ۸۵۳۸ مگاوات از ابتدای دولت سیزدهم
  • ۳ برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • بخش اداری به طور کامل به کنتور‌های هوشمند مجهز می‌شود
  • مصرف فعلی خودروی‌های برقی کمتر از ۱۰ مگاوات است
  • اتصال واحد سوم گازی نیروگاه گهران سیرجان به شبکه برق کشور