Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سید عباس موسوی در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه در خصوص خانم فریبا عادلخواه اظهارداشت: رسیدگی به "جرایم اتباع ایرانی" صرفا در صلاحیت قضایی "محاکم ایرانی" است. این پرونده با رعایت مقررات در دادگاه مورد رسیدگی قرار گرفته و خانم عادلخواه از حقوق شهروندی خود برخوردار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



موسوی خاطر نشان کرد: رای صادره رای دادگاه بدوی است و خانم عادلخواه می‌تواند از طریق مجاری قانونی نسبت به آن فرجام خواهی کند.
   
موسوی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از استقلال کامل برخوردار است، تسری برداشت‌های یک طرفه از احکام مستقل قضایی را برای روابط دو کشور غیر سازنده دانست و تاکید کرد: هر گونه لحن تهدید آمیز و مداخله جویانه باعث پیچیده تر شدن این پرونده شده و جمهوری اسلامی ایران بی احترامی به اصول حاکمیتی خود از جمله استقلال قوه قضائیه را به هیچ وجه بر نمی‌تابد.

گفتنی است، وزیر امورخارجه فرانسه در اظهاراتی مداخله جویانه به محکومیت یک شهروند دوتابعیتی در ایران واکنش نشان داد و گفت که روابط با تهران پس از این اقدام سخت‌تر شده است.

ژان ایو لودریان روز سه شنبه در اظهاراتی مداخله جویانه به محکومیت فریبا عادلخواه، شهروند ایرانی- فرانسوی که به دلیل اقدامات ضد امنیتی مجرم شناخته شده است، واکنش نشان داد.

وی با طرح این ادعای که محکومیت عادلخواه یک تصمیم با انگیزه های سیاسی بوده است، گفت: پس از حکم این شهروند ایرانی- فرنسوی روابط با تهران سخت تر شده است.             

 لودریان که با یک شبکه رادیویی فرانسوی گفت وگو می کرد، همچنین از مقامات ایران خواست تا هرچه زودتر عادلخواه را آزاد کنند.

وکیل فریبا عادلخواه چندی پیش از محکومیت او به زندان به دلیل اقدامات ضد امنیتی خبر داده بود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۲۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود


به گزارش تابناک از ایسنا، علیرضا عنایتی سفیر ایران در ریاض ضمن ابراز خرسندی از سفر اولین کاروان عمره‌گذاران ایرانی به عربستان گفت: امیدوارم آمار زائران ایرانی برای انجام حج عمره به بیش از ۷۰۰ هزار نفر در سال برسد، همانگونه که قبل از قطع روابط به این آمار رسیده بودیم.

وی با ابراز خرسندی از ورود عمره گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

سفیر ایران با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی برای تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به لطف الهی و با تلاش های مستمر نهادهای ذیربط  این امر میسر گردید و به امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی ایران هفته آینده برای مشارکت در نشست‌های ۲۰۲۴ بانک توسعه اسلامی به ریاض می‌رود و جشن ۵۰ سالگی تاسیس این بانک نیز برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • محکومیت تکرارتقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • ۴۰۰برنامه هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۲/ رئالیسم نوین ایرانی
  • "همه ما مدیون توییم" شعار هفته معلم ۱۴۰۳
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • طب ایرانی یکی از اصول ششگانه سبک زندگی را محیط می‌داند
  • بندبازی اردن بین اسراییل و ایران