Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین جلسه شورای عالی مسکن در سال ۹۹ عصر امروز (چهارشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه تأمین مسکن را از مهمترین و اصلی ترین نیازهای مردم برشمرد و با بیان اینکه هزینه‌های اجاره مسکن برای مردم و به خصوص اقشار کم درآمد جامعه شکننده شده است، بر ضرورت تلاش دولت به خصوص تیم اقتصادی دولت برای تأمین این نیاز مهم جامعه تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانگیری همچنین از بخش مسکن به عنوان یکی از بخش‌های اصلی پیشران اقتصادی نام برد و با بیان اینکه بخش مسکن در سال جاری نقش تعیین کننده ای در اقتصاد کشور دارد که موجب ایجاد تحرک در سایر بخش‌های اقتصادی می‌شود، فعال شدن بخش مسکن را از مهمترین اولویت‌های کاری دولت در سال جاری دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت منابع ارزی و نیز مشکل بیکاری، بخش مسکن می‌تواند به عنوان فرصتی مناسب برای ایجاد تحرک در سایر بخش‌های اقتصادی کشور به حساب آید.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تأمین زمین و تأمین منابع مالی به عنوان مهم‌ترین الزامات تحقق برنامه اقدام ملی مسکن تصریح کرد: لازم است جلسه‌ای با محوریت رئیس کل بانک مرکزی و با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت راه و شهرسازی تشکیل شود و راهکارهای تأمین منابع مالی مورد نیاز برای احداث بیش از یک میلیون واحد مسکونی در سال جاری مورد بررسی قرار گیرد.

جهانگیری از اقدامات صورت گرفته برای تکمیل و تحویل واحدهای نیمه تمام مسکن مهر قدردانی کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی با پیگیری مجدانه تکمیل این واحدهای نیمه تمام را در دستور کار خود دارد که امیدوارم به زودی شاهد اتمام و تحویل همه این واحدها باشیم.

در این جلسه وزیر راه شهرسازی نیز گزارشی از برنامه دوساله این وزارتخانه برای تولید و عرضه مسکن ارائه کرد و گفت: تکمیل وتحویل ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نیمه تمام مسکن مهر و احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن از جمله برنامه‌های این وزارتخانه در سال ۹۸ و ۹۹ بوده که هم اکنون در دست اجراست.

در این جلسه گزارشی تصویری از پروژه‌های در حال احداث برنامه اقدام ملی تولید و عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی شهری برای گروه‌های کم درآمد جامعه و شاغلین و کارکنان فاقد مسکن دستگاه ای اجرایی ارائه شد.

محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی نیز گزارشی در خصوص وضعیت ثبت نام متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن و روند پالایش این متقاضیان ارائه کرد و به بیان پیشنهاداتی در راستای تأمین زمین و تأمین منابع مالی به عنوان الزامات اصلی تحقق برنامه طرح اقدام ملی مسکن پرداخت.

مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت واحدهای نیمه تمام مسکن مهر و برنامه‌های در دست اقدام این وزارتخانه برای تکمیل و تحویل این واحدها ارائه کرد.

تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط این بنیاد برای احداث مسکن روستایی ارائه کرد و گفت: از سال ۱۳۹۲ تا کنون ۵۱۴ هزار واحد مسکن روستایی احداث شده و به مرحله پایان کار رسیده است و ۱۰۷ هزار واحد نیز هم اکنون در دست احداث است.

وی همچنین از بانک مرکزی و نظام بانکی کشور برای اعطای تسهیلات مناسب با نرخ سود ۴ درصد برای احداث واحدهای مسکن روستایی قدردانی کرد و افزود: سال گذشته حدود هشت هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای احداث واحدهای مسکن روستایی از سوی بانک مرکزی پرداخت شده است.

در این جلسه که وزرای آموزش و پرورش، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیرو و رئیس کل بانک مرکزی نیز حضور داشتند راهکارهای تحقق برنامه طرح اقدام ملی مسکن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پیشنهاداتی در این راستا مطرح شد.

تخصیص ۲۰ درصد از تسهیلات پرداختی توسط سیستم بانکی به طرح اقدام ملی مسکن، استفاده از اقساط بازگشتی تسهیلات مسکن مهر در طرح اقدام ملی مسکن، تحویل اراضی در اختیار دستگاه‌های دولتی به وزارت راه و شهرسازی، تسهیل شرایط واگذاری زمین به متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن و تأمین اعتبارات مورد نیاز جهت کمک به تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که تصمیمات لازم در خصوص آن اتخاذ شد.

کد خبر 4935776 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه راه و شهرسازی تابش خبرگزاری مهر وزارت راه و شهرسازی آموزش و پرورش طرح اقدام ملی مسکن بانک مرکزی هیئت دولت جهانگیری شورای عالی مسکن مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم حجت الاسلام حسن روحانی رژیم صهیونیستی ایالات متحده آمریکا فلسطین وزارت امور خارجه روز قدس علی لاریجانی ویروس کرونا جمهوری اسلامی ایران خبرگزاری مهر هیئت دولت سید عباس موسوی وزارت راه و شهرسازی طرح اقدام ملی مسکن مسکن روستایی واحد مسکونی سال جاری برای احداث بانک مرکزی هزار واحد نیمه تمام بخش مسکن مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۲۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سدسازی در جنوب سیستان وبلوچستان در اولویت کاری منطقه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، استاندار در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در فرمانداری شهرستان چابهار برگزار شد،  با بیان اینکه باید تمام طرح های سطح استان با دقت کافی و انجام مطالعات و پیش‌بینی‌های لازم انجام شوند، گفت: به واسطه پیش بینی‌ها و اقدامات پیشگیرانه‌ای که پیش از وقوع سیلاب اخیر انجام شد، کمترین آسیب جانی را داشته‌ایم.

 محمد کرمی افزود: در سیلاب اخیر حجم بسیار بالایی از آب در قسمت سرریز سد کهیر با ارتفاع سه متر به وجود آمد که اکنون حجم ورودی آب بسیار کم شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ما شاهد محدوده‌ای به وسعت حدود ۳۲۰ کیلومتر منطقه درگیر سیلاب بوده‌ایم و، چون این مناطق به صورت دشت است؛ خسارت‌ها نیز کاهش یافت. 
وی ادامه داد: کار‌های بسیار خوبی دراین مدت در محدوده درگیر سیلاب در جنوب استان انجام شده، اما باید کار‌های باقیمانده نیز با سرعت مضاعف پیگیری و انجام شوند.
کرمی بیان کرد: دو بالگرد جدید ارتش نیز در حال افزوده شدن به تیم‌های حاضر در منطقه است تا علاوه بر گروه‌های جهادی که در اختیار ستاد اجرایی هستند، با تلاش مضاعف هرچه زودتر از این بحران عبور کنیم.
وی افزود: باید مباحث آبرسانی با سرعت پیگیری شوند و تیم‌های موجود در منطقه نیز با تامین نیروی انسانی و امکانات از سایر استان‌ها تکمیل شوند تا روستا‌های دارای تنش آبی مشکلاتشان کاسته شود.
استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: اعتبارات لازم برای افزودن دستگاه‌های راهسازی به راهداری داده شده است و این موضوع به اطلاع فرمانداران منطقه نیز قرار داده شده است.
وی ادامه داد: نکته بسیار حائز اهمیتی که در سیلاب گذشته هم بر آن تاکید شده است؛ آن است که باید از آب‌های حاصل از باران‌های این چنینی استفاده مفیدی و لازم صورت گیرد.
کرمی یادآور شد: ما دو اولویت مهم در امر سدسازی سد کاجو و سد قصر قند را در منطقه دنبال می‌کنیم و با ساخت این سد‌ها بخشی از آب حاصل از باران‌های سیلابی کنترل می‌شوند.
وی افزود: بر همین اساس بخش مطالعاتی سد‌های حوزه جنوب انجام شده و به رئیس جمهور ارائه شده است همچنین در بخش هوتگ‌ها به دنبال استفاده مفید از از آنها برای ذخیره و جلوگیری از خسارات ناشی از سیلاب‌ها هستیم.
وی ادامه داد:  بخشی از راه‌های ما به شدت آسیب دیده و بخشی نیز به علت نبود پل کافی برای گذر آب رودخانه‌ها، تخریب شده است.
کرمی گفت: در منطقه مهرستان نیز به واسطه نبود پل و استفاده از آبنما در طول مسیر راه اصلی، ارتباط دو شهرستان قطع شده بود که می‌توانست با ایجاد یک پل این مشکل به صورت ریشه‌ای حل شود.
وی ادامه داد: پل‌هایی که احداث شده به واسطه مطالعات ۵۰ سال گذشته و دبی آب ۲۰۰ سال پیش دچار آسیب شده است و بر همین اساس باید تغییرات اساسی در مطالعات صورت گیرد تا کمترین آسیب ایجاد شود.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در بحث برق رسانی و آبرسانی نیز برخی از لوله‌ها در مسیر رودخانه‌ها قرار گرفته‌اند وبه جای آنکه در کنار پل قرار گیرند، عنوان کرد: بخشی از فیبر نوری هم در مسیر آب قرار داده شده در حالی که می‌توانستند با انجام اقدامات فنی نظیر کابل کشی از عمق پنج متری و یا شش متری زمین و بتن‌ریزی خسارت را کاهش دهندوباید به صورت اساسی در این زمینه کار شود.

دیگر خبرها

  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • تأمین مسکن کارگران، اولویت امسال وزیر کار
  • خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • سدسازی در جنوب سیستان وبلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • مسائل مرتبط با رضایتمندی مردم در اولویت کاری ما قرار دارد