Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۹»، برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است و توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه می‌شود، منتشر شد. 

در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۱۶ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصد افزایش و نسبت به ماه قبل ۱۰.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

براساس این گزارش، متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در تهران در دو ماهه نخست سال ۹۹، ۱۶ میلیون و ۱۳۴ هزار تومان بود که نسبت به دوره زمانی مشابه سال ۹۷، ۱۸۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. به عبارت دیگر، متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در تهران در دو ماهه نخست سال ۹۹، ۲.۸۲ برابر دوره زمانی مشابه سال ۹۷ بوده است.

در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۹، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۱۱ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی بالغ شد که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ حاکی از آن است که از مجموع ۱۱ هزار و ۳۱۰ واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۸.۸ درصدی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. سهم مذکور در مقایسه با اردیبهشت ماه سال قبل حدود ۲.۲ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت ۶ تا ۱۰ سال و ۱۶ سال و بیشتر افزوده شده است.

بررسی شاخص اجاره مسکن در شهر تهران و در کل مناطق شهری در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ در مقایسه با اردیبهشت ماه پارسال نشان می‌دهد رشد اجاره‌بها در شهر تهران ۲۸.۵ درصد و در کل مناطق شهری ۳۱.۳ درصد بوده است.

به گزارش فارس، اخیرا محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در خصوص انتشار خبری مبنی بر ۱۷ میلیون تومان میانگین قیمت هر متر مسکن در تهران اظهار داشت: «هموطنانی که نیازمند خانه هستند و استطاعت خرید این خانه‌ها را ندارند، به هیچ عنوان نگران نباشند. در سامانه طرح اقدام ملی دست همه را باز گذاشتیم تا هر کسی خواست ثبت‌نام کند و هیچکس جا نماند».

کد خبر 515620 برچسب‌ها مسکن تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مسکن تهران اردیبهشت ماه سال اردیبهشت ماه مسکن در تهران نشان می دهد شهر تهران مشابه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۲۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس جمهور: رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه بالغ بر ۸ هزار واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشتند، گفت: قیمت مسکن در تهران کاملا تحت کنترل و شیب آن رو به منفی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، ‌محسن منصوری در نشست با فعالان فرهنگی و اجتماعی سمنان با بیان اینکه مسأله دولت، مسئله منافع ملی و حل مشکلات اقتصادی است، اظهار داشت: همان جایی که دولت قبل ما را متهم می‌کرد، می‌گفت اینها زبان دنیا را بلد نیستند، اتفافا نقطه قوت و عزت ما شد؛ حتی یک قدم هم از خطوط قرمز عقب نیامدیم.

وی با بیان اینکه دولت امروز مدیریت کارتابلی ندارد؛ مدیریت دولت کاملا میدانی است، افزود:  شاخص رشد کشور سال‌ها نزدیک به صفر درصد بود، امروز بالای شش درصد است، همه مراکز بین‌المللی بر این آمار صحه می‌گذارند.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه بالغ بر 8 هزار واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشتند، تصریح کرد: نرخ رشد نقدینگی به‌عنوان یک شاخص پیش‌نگر از 42 درصد به 25 درصد کاهش پیدا کرده است.

منصوری با بیان اینکه قیمت مسکن در تهران کاملا تحت کنترل و شیب آن رو به منفی است، اضافه کرد: پنج خط انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به  فلات مرکزی ایران با سرعت بالایی در حال اجر‌است.

وی با بیان اینکه 12 میلیون نفر برای اولین بار به‌طور رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، ادامه داد: برای اولین بار خط ریلی دریا به دریا در این دولت متصل شده‌است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد؟
  • رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد
  • معاون رئیس جمهور: رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • قیمت پیشنهادی آپارتمان در منطقه ۵ تهران
  • رشد ۲.۵ برابری بازرسی های بهداشت محیط
  • ساخت ۲۲ هزار مسکن ملی در شهرهای یزد/رشد ۳ برابری مقاوم‌سازی روستا
  • یک پیشگویی تازه درباره قیمت مسکن در سال جدید
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۶ تهران +جدول
  • نرخ خرید بازار مسکن تهران؛ خانه در هاشم آباد متری ۵۰ میلیون تومان