Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@15:41:45 GMT

ترامپ زمان خروج آمریکا از سوریه را اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۳۰۴۷

ترامپ زمان خروج آمریکا از سوریه را اعلام کرد

این اظهارات ترامپ درباره میادین نفت سوریه در حالی است که واشنگتن پیشتر به طور جزئی نیرو‌های خود را از شمال سوریه خارج و حضور خود را در تعدادی از میادین نفت حفظ کرده بود.

بعد از عملیات نظامی ترکیه، گروه‌های کرد و گروه‌های مسلح هم‌پیمان کشور‌های غربی از مناطق مرزی عقب‌نشینی کردند، البته بعد از اینکه ناگزیر به امضای توافق با دمشق شدند؛ توافقی که براساس آن نیرو‌های دولتی به مناطق تحت کنترل کرد‌ها بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماه فوریه سفیر روسیه در دمشق در گفتگو با اسپوتنیک گفت، آمریکا از بلندپروازی‌های کرد‌ها در ایجاد دولت‌شان در سوریه حمایت می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد پول‌هایی را از طریق قاچاق منابع نفتی کشور به دست آورند.

محمد کمال الجفا، کارشناس نظامی و تحلیل‌گر سیاسی تاکید کرد: سیاست‌های واشنگتن در سوریه تردیدآمیز هستند، ما می‌بینیم که سیاست‌های آمریکا حول حمایت از یگان‌های کرد حول محدوده چاه‌های نفت به عنوان بهانه‌ای برای توجیه حضور آمریکا و بازداشتن دولت سوریه از استفاده از درآمد‌های نفتی جهت بازسازی این کشور می‌چرخد و ما جنگ آتش زدن گندم را برای کسب دستاورد‌های سیاسی فراموش نمی‌کنیم. درگیری در سوریه اگر طرح‌های براندازی نظام سوریه شکست بخودر و نقش داعش در کنترل و تقسیم آن هم به شکست بینجامد، تمام نمی‌شود، باید توجه داشت که این منطقه در محور تلاقی چهار کشور واقع است که همگی تشکیل هر گونه موجودیتی جدایی طلب را که موجودیت‌های آن‌ها را تهدید کند، رد می‌کنند.

الجفا اضافه کرد، رهبران کرد این پرونده را براساس بازی روی تناقضات اداره می‌کنند و کسانی هستند که به منظور تقویت واقعیتی که انفجار قطعی اوضاع در آینده را به دنبال خواهد داشت، برای آن‌ها برنامه ریزی می‌کنند. تعداد زیادی از رهبران عشایر عرب مسؤول عدم سوق یافتن به سمت هماهنگی با دولت سوریه هستند. در شرایطی که شاهد هوشیاری بیشتر درباره وقایع هستیم اکثر رهبران قسد (نیرو‌های دموکراتیک سوریه) غیرسوری هیچ طرحی ملی ندارند که از سلسله کوه‌های قندیل ارائه شده باشد، اکثر کرد‌ها طرح‌های جدایی طلبانه آن‌ها را تایید نمی‌کنند و وضعیت به این منوال باقی نخواهد ماند و کرد‌ها باید به سمت مذاکره با دولت سوریه بروند، آن‌ها قوی هستند، زیرا برایشان بهتر آن است وقتی واشنگتن دست از سر آن‌ها برداشت با سوریه مذاکره کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دونالد ترامپ سوریه آمریکا خروج آمریکا از سوریه پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۳۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بولتون: ترامپ پس از پیروزی با ایران معامله می‌کند

به گزارش تابناک، مشاور پیشین رئیس جمهوری آمریکا در این مصاحبه گفته است که در اوت ٢٠١٩ در حاشیه نشست گروه هفت قدرت اقتصادی جهان در بیاریتز در جنوب فرانسه، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، به دونالد ترامپ گفت که محمدجواد ظریف در ویلای کناری منتظر است و سپس به ترامپ پیشنهاد کرد که به ملاقات ظریف برود. 

اطلاعات آنلاین به نقل از بالاترین نوشت: جان بولتون سپس افزوده است که به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا وی با این ملاقات مخالفت کرد و آن را به زیان تلاش‌های آمریکا برای تحریم رژیم ایران و کُند کردن برنامۀ هسته‌ای این کشور خواند. بولتون سپس تصریح کرده است که بر خلاف او داماد ترامپ، جرد کوشنر، قویاً با این ملاقات موافق بود...

جان بولتون می افزاید که این ملاقات برغم میل باطنی ترامپ صورت نگرفت، هر چند ترامپ مطمئن بود که می‌تواند با رژیم ایران معامله کند، همانطور که او مطمئن بود که می‌تواند با رهبر کره شمالی، با پوتین و شی جین‌پینگ نیز معامله کند.

جان بولتون می افزاید که دونالد ترامپ می‌خواست با ظریف ملاقات کند و اگر او از نو انتخاب شود، خواهد کوشید به این معامله و دیگر معاملات دست یابد. به گفتۀ بولتون علت این امر این است که ترامپ فلسفۀ سیاسی ندارد و در تصمیم‌های خود اهل تحلیل و بررسی سیاسی نیست.

به گفتۀ بولتون، برای ترامپ همه چیز به این مسئله خلاصه می‌شود که تصمیم‌های سیاسی او چگونه به نفع شخص دونالد ترامپ تمام می شوند.

از این منظر، ترامپ به گفتۀ جان بولتون به شیوه‌ای کاملاً متفاوت در قیاس با دیگر رؤسای جمهوری آمریکا عمل می‌کند، زیرا، او در درجه اول "یک بی‌مُخ بساز و بفروش" است که همه چیز را از دریچۀ تنگ منفعت شخصی خود می بیند. به گفتۀ بولتون تنها دلیل حمایت ترامپ از نرخ سود بانکی پائین این است که افزایش نرخ سود بازار ساخت و ساز را کساد می‌کند.

به گفتۀ بولتون، ترامپ هنگامی که شعار می‌دهد "نخست آمریکا" در اصل منظورش این است : "نخست ترامپ". او می داند که پایگاه اجتماعی‌اش بیشتر به شخص او دلبسته‌اند تا به فلسفۀ او. این پایگاه مرکب از کسانی است که معتقدند طبقۀ حاکم آمریکا آنان را فراموش کرده‌ است.

جان بولتون در جای دیگری از مصاحبه‌اش با روزنامۀ فیگارو افزوده است که اگر ترامپ از نو انتخاب شود، به احتمال قوّی ناتو را ترک خواهد کرد. به گفتۀ بولتون، ترامپ معتقد است که کشورهای اروپایی آمریکا را فریب داده‌اند و واشنگتن را مجبور کرده‌اند که به سود آنها قراردادهای تجاری امضاء کند. به گفتۀ بولتون، دونالد ترامپ کشورهای اروپایی را دوست آمریکا نمی‌داند و اگر با روی کار آمدن ترامپ، آمریکا از ناتو خارج شود، پوتین اقبال حقیقی برای بازسازی امپراتوری روسیه به دست خواهد آورد. بولتون می افزاید که ائتلاف راهبردی چین، روسیه و ایران به هیچ وجه ترامپ را نگران نمی‌کند، زیرا ترامپ به هیچ اصولی پایبند نیست و برای فهم این موضوع هیچ چیز بهتر از خواندن کتاب او "هنر معامله" نیست. در هر حال، به گمان جان بولتون انتخاب مجدد دونالد ترامپ بسیار زیان‌بار خواهد بود.

بولتون تصریح می‌کند که اگر ترامپ اینبار نیز انتخاب شود، علتش این است که بسیاری از آمریکایی ها نمی‌خواهند به بایدن رأی بدهند و مسئلۀ کلیدی انتخابات نوامبر آینده در آمریکا این است که با دو نامزدی روبرو هستیم که وسیعاً منفور مردم هستند.

دیگر خبرها

  • بولتون: ترامپ پس از پیروزی با ایران معامله می‌کند
  • بولتون: ترامپ مصمم به خروج از ناتو است
  • این کسی است که می‌تواند آمریکا را نابود کند | آمریکایی‌ها اینگونه خود را برای جنگ داخلی آماده می‌کنند
  • ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • استفاده طالبان از بالگردهای آمریکا پیام ضعف واشنگتن است
  • اعلام زمان اکران آنلاین «ورود و خروج ممنوع»
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق/ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق؛ راهبردی برای بازگشتی دوباره