Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@07:33:40 GMT

تنها ۵ ساعت به پرتاب تاریخی ناسا باقی مانده است

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۳۱۳۵

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، سازمان هوانوردی آمریکا و شرکت خصوصی اسپیس‌ایکس درحال آماده سازی نهایی برای پرتاب تاریخی این سازمان هستند.

 موشک فالکون ۹ و سفینه فضایی دراگون در سکوی پرتاب ۳۹A در مرکز فضایی کندی سازمان فضایی آمریکا در فلوریدا قرار دارند و قرار است تا ساعاتی دیگر  نخستین پرتاب خدمه برای مدار زمین از خاک آمریکا اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این پرتاب، نخستین پرتاب از خاک این کشور پس از گذشت نزدیک به یک دهه و پس از اتمام برنامه شاتل ناسا در سال ۲۰۱۱ است.

در صورتی که شرایط جوی مناسب انجام این مأموریت باشد، پرواز سرنشین‌دار دراگون ساعت ۱۶:۳۲ روز ۲۷ مه به‌وقت محلی (۱:۰۲ بامداد ۸ خرداد به‌وقت ایران) انجام خواهد شد.

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۳۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپوتنیک ۲ از مدار سقوط کرد

۱۴ آوریل ۱۹۵۸، فضاپیمای اسپوتنیک ۲ پس از گذشت ۱۶۲ روز از مأموریت خود روی زمین سقوط کرد. این اولین فضاپیمایی بود که حیوان زنده‌ای را حمل می‌کرد.

سرنشین اسپوتنیک ۲ سگ ماده‌ای به‌نام لایکا بود که احتمالاً تنها ساعاتی را در فضاپیما دوام آورده بود.

پس از ساخت و پرتاب فضاپیما‌هایی که از مدار زمین خارج می‌شدند، دانشمندان درصدد کشف شرایط زندگی در دیگر سیارات منظومه شمسی بودند. از این رو حیوانات مختلفی را برای بررسی شرایط جوی ارسال کردند.

اما عملیات فرستادن یک سگ به فضا به درخواست «نیکیتا خروشچف»، دبیر اول کمیته مرکزی حزب کمونیست در اتحاد جماهیر شوروی کلید خورد.

دانشمندان برای طراحی و ساخت اسپوتنیک ۲ فقط چهار هفته وقت داشتند. این فضاپیما بزرگ‌تر و پیچیده‌تر از مدل قبلی خود بود و ابزار‌های علمی و کابینی مجهز به دوربین را با خود حمل می‌کرد.

کابین مجهز به سیستم احیای هوا و بالشتک بود و لایکا می‌توانست در آن بنشیند یا دراز بکشد. مجموعه‌ای از الکترود‌ها به او متصل بود و به غذا و آب به شکل ژلاتینه دسترسی داشت.

اما برای طرح‌ریزی عملیات بازگشت لایکا وقت کافی در اختیار دانشمندان نبود. آنها قبل از پرتاب می‌دانستند که این پرواز یک طرفه است، بااین‌حال شوروی موضوع را تا مدت‌ها پنهان نگه داشت.

هدف مأموریت این بود که ثابت کند سرنشین فضاپیما می‌تواند مرحله پرتاب را سلامت پشت سر بگذارد، وارد مدار شود و شرایط بی‌وزنی را تجربه کند.

اسپوتنیک ۲ راه را برای سفر‌های فضایی انسان هموار ساخت و نخستین اطلاعات در زمینه چگونگی عکس‌العمل ارگانیسم‌های زنده در برابر محیط سفر‌های فضایی را به ما داد.

منبع: دیجیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی علوم فضایی و نجوم

دیگر خبرها

  • درخواست دوباره لاپید برای سرنگونی نتانیاهو
  • فرمول استقلال برای کاهش خسارت تعیین شده توسط فیفا
  • محاسبه سن ستارگان با تلسکوپ فضایی رومن ناسا
  • مأموریت اوریون در محیط خلا شبیه‌سازی می‌شود
  • اسپوتنیک ۲ از مدار سقوط کرد
  • سپر ناسا مقابل غبارهای خطرناک ماه بالا رفت
  • ◄ ۵ ایستگاه باقی مانده در خطوط ۶ و ۷ تکمیل می شود
  • ناسا، ناخواسته مریخ را بمباران کرد!
  • بسکتبال NBA | در پلی آف چه خبر است؟
  • ساخت ابنیه خدماتی و مساجد توسط گذشتگان در ذهن مردم باقی مانده است