Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-20@03:43:21 GMT

رویترز: چهارمین نفتکش ایرانی در مسیر ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۳۱۴۸

رویترز: چهارمین نفتکش ایرانی در مسیر ونزوئلا

خبرگزاری رویترز عصر چهارشنبه گزارش داد که چهارمین نفتکش ایرانی حامل سوخت به ونزوئلا، وارد دریای کارائیب شده است.

به گزارش ایرنا؛ پنج نفتکش به نام‌های «فورچون»، «فارست»، «فاکسون»، «پتونیا» و «کلاول» حامل سوخت ایران پیش از این در حالی راهی ونزوئلا شدند که نفتکش فورچون به عنوان نخستین نفتکش ایرانی که به ونزوئلا رسیده، سفر خود را از بیست و سوم اسفند سال گذشته و از بندر شهید رجایی آغاز کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویترز نوشت: در حالی نفتکش فاکسون وارد دریای کارائیب شده است که نفتکش سوم یعنی پتونیا عازم پالایشگاه «ال پالیتو» شده است. نفتکش اول یعنی فوروچون دوشنبه در این پالایشگاه لنگر انداخت.

بنا بر این گزارش، دولت ونزوئلا از اقدام ایران قدردانی کرده است. این در حالی است که با وجود انتقادهای دولت آمریکا، این نفتکش‌ها بدون مزاحمت راهی مقصدهای خود شده‌اند.

شبکه تله سور پیش‌تر گزارش داده بود: ۲ نفتکش ایرانی دیگر (فاکسون و کلاول) قرار است پس از عبور از اقیانوس اطلس از ۲۷ مه ( ۷ خرداد) تا ۱ ژوئن (۱۲ خرداد) وارد آب‌های ونزوئلا شوند.

به دنبال پهلو گرفتن اولین نفت‌کش ایران در پالایشگاه ال پالیتو، نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا ضمن تشکر از حمایت‌های ایران، تاکید کرد: کاراکاس و تهران هر ۲ خواهان صلح هستند. ما حق داریم آزادانه تجارت کنیم.

وی ایران و ونزوئلا را دارای «مردمانی انقلابی» نامید که هرگز در برابر آمریکا به زانو در نخواهند آمد.

لینک کوتاه: asriran.com/003437

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نفتکش ایرانی ونزوئلا نفتکش ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۳۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود

به گزارش جماران؛ نخست‌وزیر عراق پرتاب برخی موشک‌های ایران از خاک این کشور به سمت سرزمین‌های اشغالی را تکذیب کرد.

ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان نوشت: «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق پرتاب برخی موشک‌های ایران از خاک این کشور به سمت سرزمین‌های اشغالی را تکذیب کرد. 

نخست‌وزیر عراق گفت: «بر اساس گزارش‌های نظامی که دریافت کرده‌ایم، شواهدی وجود ندارد که موشک یا هواپیمای بدون سرنشینی از عراق پرتاب شده باشد».

وی پیش از این با «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا درباره تنش‌های اخیر در خاورمیانه گفت‌وگو کرده بود.

دیگر خبرها

  • ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد
  • واکنش ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا
  • حزئیات تعرض به کنسولگری ایران در پاریس
  • پلیس فرانسه یک فرد را در کنسولگری ایران دستگیر کرد
  • آژانس اتمی: هیچ آسیبی به تأسیسات هسته‌ای ایران نرسیده است
  • مقام ایرانی به رویترز: هیچگونه حمله موشکی به خاک ایران صورت نگرفته /المیادین: چیزی جز یک حباب رسانه ای نبود /تمسخر اسرائیل از سوی رسانه های عربی 
  • ادعای مقام آمریکایی درباره اصابت موشک های اسرائیلی به ایران /سی ان ان: ۸ پرواز مسیر خود را تغییر دادند /رویترز: سامانه پدافندی فعال شد
  • سلاح معروف ایرانی این بار معادلات آفریقا را تغییر می‌دهد
  • ونزوئلا سفارتش در اکوادور را تعطیل کرد
  • نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود