Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روزهایی که جدال رسانه ای تیم های لیگ برتری بر سر برگزاری ادامه مسابقات لیگ یا لغو آن بالا گرفته است، اهالی فوتبال یکی ازمهمترین پرونده های تاریخ خود را فراموش کرده اند.

به گزارش تابناک ورزشی، دلیل اصلی بی انگیزگی اکثر تیم های لیگ برتری برای از سرگیری رقابت های لیگ نوزدهم، غیر از فاصله امتیازی زیاد پرسپولیس با رقبا در صدر جدول، زیان اقتصادی و مالی شدیدی است که فوتبال بدون منفعت و زیان ده ایران با آن مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالهاست که تیمها از برگزاری رقابت ها ، حق پخش تلویزیونی دریافت نمی کنند و پولی نیز بابت تبلیغات محیطی به حساب شان وارد نمی شود بلکه بخض عمده و شاید همه درآمد ناچیزشان از محل آگهی های دورزمین صرف بدهی های 

فوتبال ایران که در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد با توافق کتبی بین محمد علی آبادی و ضرغامی برای نخستین بار موفق به 

سال‌هاست که صداوسیما بابت حق پخش تلویزیونی مسابقات ورشی از جمله فوتبال که دارای درآمد بسیار زیادی در اقصی نقاط جهان است، پولی پرداخت نمی‌کند و این موضوع فوتبال ایران را در معرض ورشکستگی قرار داده و آن‌ها فاقد توان لازم برای پرداخت مطالبات بازیکنان و مربیان خود هستند.

با وخیم‌تر شدن وضعیت تیم های فوتبال، اکنون وزیر ورزش و جوانان از دریافت بخشی از حق پخش تلویزیونی در سال ۹۹ خبر داده است. مسعود سلطانی فر گفته است که «بعد از چهل سال که صدا و سیما زیر بار حق پخش به عنوان یکی از منابع مهم ورزش نمی‌رفت، توانستیم حق پخش را در قالب تبصره‌ای در بودجه ۹۹ با بهره ۳۰ درصد وزارت ورزش و جوانان و ۷۰ درصد صدا و سیما بگنجانیم و بالاخره  امسال در بودجه گذاشتیم. دیروز هم در ابلاغیه برنامه و بودجه برای ما آمد که بالاخره فرایند اجرایی شدن آن در حال انجام است».

ابراز امیدواری برای سهم برابر فوتبال و صداوسیما در سال آینده

طی روزهای گذشته نیز، حمیدرضا فولادگر، رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس نیز گفته پیشنهاد نمایندگان مجلس ۵۰-۵۰ بود که صداوسیما این موضوع را نپذیرفته و در نهایت با پرداخت ۳۰ درصد از حق پخش تلویزیونی به فوتبال موافقت کرده است. او ابراز امیدواری کرده که در صورت اجرای این قانون در سال جاری، فوتبال در سال آینده ۵۰ درصد از حق پخش را به خود اختصاص دهد.

برخلاف رضایت نمایندگان دولت و مجلس از اجرای چنین طرحی، به نظر می‌رسد خانواده فوتبال هنوز به طور کامل از این موضوع رضایت ندارد و خواستار سهم بیشتری از حق پخش تلویزیونی است که به واسطه سال ها انحصارطلبی صداوسیما پرداخت نشده است و موجب اوضاع نه چندان مناسب باشگاه‌داری در فوتبال شده است.

انتقاد رئیس سازمان اقتصادی و عضو هیات رئیسه سازمان لیگ

صادق درودگر، رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال که با حفظ سمت، عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال است، در روزهای گذشته و قبل از رضایت وزیر ورزش از چنین قانونی، اعلام کرد که پرداخت ۳۰ درصد از حق پخش تلویزیونی به فوتبال معقول نیست و وزارت ورزش هم از این طرح استقبال نخواهد کرد.

او تاکید کرده بود که «فکر نمی‌کند وزارت ورزش این موضوع را قبول کند چرا که پرداخت ۳۰ دصد از حق پخش تلویزیونی به فوتبال منصفانه نیست و دولت هم این موضوع را نمی پذیرد». با این حال به نظر می‌رسد که در واقعیت دولت از این اتفاق راضی و خوشنود است.

سکوت صداوسیما و عدم اعلام جزییات پرداخت سهم فوتبال

وزیر ورزش درحالی از آغاز فرایندهای اجرایی اجرای این ابلاغیه خبر داده که هنوز معلوم نیست از چه تاریخی سازمان لیگ قادر به دریافت سهم تیم ها از حق پخش تلویزیونی خواهد بود و آیا این موضوع در بازی های باقی مانده از لیگ نوزدهم اجرایی است یا به لیگ بیستم گره خواهد خورد.

از سوی دیگر صداوسیما نیز هنوز درباره این موضوع سکوت کرده و جزییات بیشتری از آن را لو نداده است و به نظر می رسد فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نیز در جریان اجرای این طرح نیست.

طبق اطلاعات منتشر شده، به نظر می رسد صداوسیما به صورت مستقیم حق پخش را از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ خریداری نخواهد کرد؛ بلکه درصدی از درآمدهای خود از طریق پخش مسابقات فوتبال و برنامه های ورزشی با محوریت فوتبال را به این رشته ورزشی اختصاص خواهد داد.

اگرچه پرداخت ۳۰ درصد از درآمدهای حق پخش تلویزیونی نمی‌تواند حق واقعی خانواده فوتبال را ادا کند اما به عنوان یک آب باریکه می‌تواند بخشی از مشکلات و بدهی‌های تیم‌ها را برطرف کند اما همچنان چگونگی اجرای این قانون مشخص نیست.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: ونزوئلا غیزانیه نفت ونزوئلا مجلس یازدهم دریای کارائیب قتل رومینا اشرفی صداوسیما حق پخش تلویزیونی تابناک ورزشی لیگ برتر قانون بودجه ونزوئلا غیزانیه نفت ونزوئلا مجلس یازدهم دریای کارائیب قتل رومینا اشرفی حق پخش تلویزیونی نظر می رسد سازمان لیگ پرداخت ۳۰ ۳۰ درصد تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۳۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیفا و فدراسیون فوتبال، استقلال را ضمانت کردند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال به سوژه این روزهای هواداران این تیم تبدیل شده است.

به نقل از ایرنا در حالی که چند هفته پیش تفاهم‌نامه‌ای میان دو باشگاه استقلال و سانتاکلارا به امضا رسید و پرونده بدهی استقلال به باشگاه پرتغالی بسته شد، شایعاتی مطرح می‌شود که با واقعیت فرسنگ‌ها فاصله دارد.

چرا پنجره باشگاه استقلال باز نمی‌شود؟ چرا علیرغم پرداخت بدهی باشگاه استقلال به سانتاکلارا در آپدیت جدید فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) پنجره آبی‌ها هنوز بسته است؟ بسته بودن پنجره باشگاه استقلال مشکلی را برای دریافت مجوز حرفه‌ای استقلال ایجاد نمی‌کند؟ این‌ها پرسش‌هایی است که در ذهن هواداران این باشگاه نقش بسته و آنها به دنبال دریافت پاسخ‌های قانع کننده‌ای هستند تا از نگرانی خارج شوند.

گروه ورزشی ایرنا در چهارم فروردین ماه سال جاری در گزارشی اختصاصی پرده از نحوه تعامل باشگاه استقلال و سانتاکلارا برای پرداخت پول محمد محبی برداشت و عنوان کرد توافق‌نامه‌ای میان آنها به امضا رسیده است.

طبق این توافقنامه قرار بر این شد طلب ۵۰۰هزار دلاری سانتاکلارا پرداخت شود. البته طبق جزییات این گزارش قرار بر این شد ۳۰۰ هزار دلار از این بدهی از محل درآمدهای استقلال در فیفا پرداخت شود و ۲۰۰ هزار دلار باقیمانده را باشگاه استقلال تقبل کند.

علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال برای ۲۰۰ هزار دلار باقیمانده سهم این باشگاه به باشگاه سانتاکلارا راهکار جالبی را در نظر گرفت. وی از ارتباطات خوبی که با مسوولان فدراسیون فوتبال، فیفا و کنفدراسیون بین‌المللی فوتبال دارد، استفاده و درخواست کرد مبلغ مورد نظر ازمحل درآمدهای باشگاه استقلال که در AFC بلوکه است پرداخت شود. مدیرعامل استقلال در این باره نامه‌نگاری‌هایی را انجام داد و توانست مجوز پرداخت این پول را دریافت کند.

دوباره این سوال مطرح می‌شود چرا با این اقدامات هنوز پنجره باشگاه استقلال باز نشده است؟

پاسخ این پرسش با پیگیری‌های خبرنگار ورزشی ایرنا مشخص شد. در تفاهم‌نامه‌ای که باشگاه استقلال با باشگاه سانتاکلارا به امضا رساند قرار بر این شد هر وقت ۵۰۰ هزار دلار به حساب باشگاه پرتغالی نشست، آنها نامه‌ای را برای کمیته حقوقی فیفا ارسال کنند تا نسبت به باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال اقدام شود.

چند هفته ۳۰۰ هزار دلار اول به حساب سانتاکلارا نشست و آنها منتظر ۲۰۰ هزار باقیمانده هستند تا به فیفا باز شدن پنجره استقلال را بدهند. اگرچه این ۲۰۰ هزار هنوز به حساب باشگاه استقلال ننشسته است اما جای نگرانی وجود ندارد چرا که تضمین‌های لازم از سوی فیفا گرفته شده و تمامی این موارد در تفاهم‌نامه دو باشگاه استقلال و سانتاکلارا نوشته شده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره اقدام کرده اما با توجه به چالش‌هایی که ممکن است در این راه به وجود بیاید، در تفاهم‌نامه شرطی گذاشته شده است. ماجرا اینگونه است که با موافقت فدراسیون فوتبال و تایید فیفا در صورتی که این مبلغ بنا به هر دلیلی تا خرداد ماه از طریق کنفدراسیون فوتبال آسیا به حساب باشگاه سانتاکلارا ننشیند، ۲۰۰ هزار دلار از درآمدهای فدراسیون فوتبال ایران در فیفا کسر و در اختیار سانتاکلارا قرار می‌گیرد.

البته در صورت این اتفاق فدراسیون فوتبال از درآمدهای استقلال در کنفدراسیون فوتبال آسیا استفاده خواهد کرد.

این تفاهم‌نامه در سامانه دریافت مجوز حرفه‌ای بارگذاری شد و هفته گذشته پس از بررسی این مدرک و دیگر مستندات باشگاه استقلال مشخص شد تمامی مدارک باشگاه استقلال مورد تایید قرار گرفته است و آبی‌ها به جز مالکیت مشترک، مشکلی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ندارند.

البته در شرایطی که هفته‌های پایانی لیگ برتر پشت سر گذاشته می‌شود و پنجره نقل و انتقالاتی برای جذب بازیکن وجود ندارد، بسته بودن پنجره استقلال در سامانه فیفا مشکلی برای استقلال به همراه ندارد و به طور حتم با توافقات مشترکی که باشگاه استقلال، فیفا و فدراسیون فوتبال داشته‌اند به زودی ۲۰۰ هزار دلار باقیمانده از طلب سانتاکلارا به حساب خواهد نشست تا این پرونده جنجالی برای همیشه بسته شود.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897064

دیگر خبرها

  • فیفا و فدراسیون فوتبال، استقلال را ضمانت کردند
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز جمعه ۳۱ فروردین از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • معیارهای جدید محاسبه و پرداخت حقوق کارگران اعلام شد/ اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز پنجشنبه ۳۰‌ فروردین از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • گزارش زنده: منچسترسیتی 0 - 0 رئال مادرید
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • چرا پاداش جام جهانی داوران ایرانی پرداخت نشد؟
  • سپاهان 0-0 ذوب آهن؛ گزارش زنده
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز چهارشنبه ۲۹‌ فروردین از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات