Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق بین المللی پول عقیده دارد ارزهای دیجیتالی که تحت پشتوانه یک بانک مرکزی باشند و با کمک یک نهاد خصوصی منتشر شوند می‌توانند شیوه های قابل اطمینانی برای پرداخت شهروندان فراهم آورند.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از کوین دسک، صندوق بین المللی پول عقیده دارد یک ارز دیجیتال با پشتوانه بانک مرکزی می‌تواند در را برای نوآوری های بزرگتری در شیوه های پرداخت باز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این صندوق عقیده دارد ارزهای دیجیتالی که تحت پشتوانه یک بانک مرکزی باشند و با کمک یک نهاد خصوصی منتشر شوند می‌توانند شیوه های قابل اطمینانی برای پرداخت شهروندان فراهم آورند و همزمان مزایای رقابتی خوبی برای بخش خصوصی داشته باشند.

 

این نوع ارزهای دیجیتال حاصل همکاری بخش‌های عمومی و خصوصی خواهند بود. صندوق بین المللی پول ادعا می کند مزیت این نوع ارزهای دیجیتال نسبت به ارزهای دیجیتال سنتی که در آنها بانک ‌مرکزی مسئول کل راه اندازی ارز خواهد بود، این است که فضا برای نوآوری فراهم می شود.

 

ارزهای دیجیتال با تمرکز بر پرداخت های روزمره مردم، این امکان رابه بانک‌های مرکزی می دهد تا نوآوری ها در بخش مالی را در یک فضای امن و کنترل شده تقویت کنند. ولی ارزهای دیجیتال سنتی هزینه بالا و خطر بسیاری برای بانک‌های مرکزی دارند و جلوی نوآوری را می گیرند.

 

سایر بانک های مرکزی هم امکان دخالت شرکتهای خصوصی را مطرح کرده اند. بانک مرکزی انگلیس پیشنهاد داده می توان زمینه برای فعالیت نهادهای خصوصی را فراهم کرد تا پیشنهادهای خود را برای راه حل های مالی به مشتریان ارائه بدهند و نیازی به دخالت بانک مرکزی نباشد.

 

چین که منتقد ارز مجازی لیبرای فیسبوک است، نقشی برای گروهی از نهادهای خصوصی مثل علی بابا و تنسنت در نظر گرفته است تا در انتشار یوان دیجیتال خود به شهروندان چینی کمک کنند.

 

ولی هنوز ابهاماتی در این مورد وجود دارد که مهمترین آنها نحوه ارتباط بین بخش دولتی و خصوصی است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول نیوز ارز دیجیتالی فیسبوک بانک مرکزی انگلیس کرونا صندوق بین المللی پول ارزهای دیجیتال بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۳۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی استان سمنان اظهار کرد: شاخص‌ها نشان‌دهنده کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در استان سمنان است.

وی افزود: برخی واحد‌های تولیدی در استان به دنبال نیروی کار هستند که خبر بسیار خوبی است. نرخ تورم در استان کاهشی و رشد اقتصادی رو به افزایش است.

رئیس جمهور اضافه کرد: رشد تولید و رشد اقتصادی می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کند، شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی در گروی تولید است؛ تلاش در تمام کشور باید در مسیر افزایش تولید باشد.

رئیسی با بیان اینکه وقتی بانک یک واحد تولیدی را تملک می‌کند، به دلیل اشتغال در زمینه پولی و مالی به تولید و صنعت توجه نمی‌کند، تأکید کرد: وزارت صمت، ستاد واحد‌های تولیدی و صنعتی و بانک مرکزی با تشکیل کارگروهی مشترک، فعال شدن واحد‌های تولیدی احیاشده  در تملک بانک‌ها را پیگیری کنند.

وی گفت: به تبعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند؛ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند.

رئیس جمهور همچنین اضافه کرد: مشارکت مردم باید با سازوکارهایی همراه باشد؛ یکی از جلوه‌های این سازوکار تعاونی‌ها هستند که می‌توانند به اقتصاد کشور کمک کنند.

رئیسی ادامه داد: معاونت تعاون وزارت رفاه و بخش‌های دیگر از تعاونی‌ها بدانند امسال یکی از جلوه‌های مهم مشارکت مردم، میدان دادن به تعاونی‌ها است.



در حال بروزرسانی...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین جایگزین بیت کوین
  • مردم به جای سرمایه گذاری در بانک؛ نفت بخرند!
  • برخورد قاطع با مراکز غیرمجاز رمز ارز دیجیتال در استان مرکزی
  • ماجرای عجیب تخفیف 30 میلیون تومانی برای یک عمل جراحی!
  • نگاهی به آلت‌کوین‌ها در سالروز خلق «نیم کوین»، فصل جایگزین‌های بیت کوین
  • بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • راهنمای بازیابی ارزهای دیجیتال دزدیده شده + راهکارهای افزایش امنیت حساب
  • شهرداری زباله‌های قابل بازیافت شهروندان تهرانی را می‌خرد!
  • تاثیر دامیننس بیت کوین بر بازار تتر
  • مردم به جای سرمایه‌گذاری در بانک نفت بخرند!