Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@17:23:19 GMT

کبوتر جاسوس در هند به دام افتاد!

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۳۳۹۶

مقامات هند یک کبوتر را به اتهام جاسوسی برای پاکستان به دام انداختند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی میل، مقامات حوزه کاتوا واقع در منطقه کشمیر هند مدعی شده اند یکی از کبوتران جیمز باند که مجهز به کد مخفی هستند از مرز پاکستان عبور کرده و برای جاسوسی و ارسال اطلاعات وارد این کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«گیتا دیوی» زنی که در کاتوا زندگی می‌کند گفته است این کبوتر که به رنگ صورتی روشن رنگ آمیزی شده و یک حلقه به پایش بسته شده بود، یکشنبه شب به خانه او پرواز کرد. این زن پس از مشاهده ظاهر متفاوت پرنده، آن را به دام انداخت و نیرو‌های امنیتی را در جریان گذاشت.

تحقیقات اولیه پلیس هند نشان می‌دهد این کبوتر مظنون به جاسوسی برای پاکستان است. به گفته آنها، کبوتر پس از عبور از مرز در صدد ارسال اطلاعات بوده است. تلاش‌ها برای رمزگشایی اطلاعات موجود در حلقه پای پرنده آغاز شده است.

یک منبع پلیس به تایمز هند گفت: کبوتر، که گمان می‌رود برای جاسوسی در پاکستان آموزش دیده باشد، حلقه‌ای به پا دارد که الفبا و اعداد روی آن نقش بسته است. گرچه پرندگان هیچ محدودیتی ندارند و بسیاری از آن‌ها هنگام مهاجرت از مرز‌های بین المللی عبور می‌کنند، یک حلقه کدگذاری شده به پای کبوتر اسیر شده باعث نگرانی می‌شود، زیرا پرندگان مهاجر چنین حلقه‌هایی را ندارند.

این اولین بار نیست که هند، پاکستان را به استفاده از کبوتر‌ها برای جاسوسی و ارسال پیام‌های مخفی در سایه تنش‌های جاری بین دو همسایه، متهم می‌کند. در سال ۲۰۱۵، مقامات هند پرنده‌ای را که از مرز عبور کرده بود، به دام انداختند و دریافتند روی پر‌های آن به زبان اردو- زبان ملی پاکستان - پیامی نوشته شده است. این پرنده حتی قبل از اینکه به عنوان جاسوس مظنون از سوی پلیس بررسی شود، تحت پرتونگاری قرار گرفت.

کشمیر از سال ۱۹۴۷ به منطقه مورد مناقشه هند و پاکستان تبدیل شده است. اعتقاد بر این است که تاکنون ۲ میلیون نفر در این جنگ جان خود را از دست داده اند و حدود ۱۴ میلیون نفر مجبور به ترک خانه هایشان شده اند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پاکستان هند جاسوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۳۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی ۳۵ حلقه چاه آب در دستور کار

بهزاد برارزاده مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران در حاشیه بازدید از عملیات بهسازی چاه‌های آب شرب استان، گفت: عملیات بهسازی ۳۵ حلقه چاه در نیمسال اول ۱۴۰۳ با پیش بینی ۶۵۰ لیتر برثانیه افزایش ظرفیت آبدهی در دستور کار قرار دارد.

او افزود: این طرح در تمامی شهرستان‌های استان با پیش بینی ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار و برخورداری ۱۶۸ هزار نفر در شش ماهه اول امسال اجرا می‌شود.

برارزاده با بیان اینکه از ابتدای سال جدید تا کنون عملیات بهسازی دو حلقه چاه در شهر‌های ساری و گلوگاه انجام شد، گفت: با این اقدام درمجموع ۴۰ لیتر بر ثانیه بر ظرفیت آبدهی این چاه‌ها افزوده شد.

مدیرعامل آبفا مازندران به بهسازی ۵۵ حلقه چاه با آبدهی ۱۲۰۰ لیتر در ثانیه طی سال گذشته در این استان اشاره و افزود: این طرح در شهر‌های گلوگاه، نکاء، بهشهر، ساری، قائمشهر، جویبار، سیمرغ، بابل، بابلسر همچنین آمل، نور، نوشهر، سلمانشهر، چالوس، تنکابن و رامسر اجرا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ببینید | هدف قرار دادن تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها
  • فیلم| هدف قرار دادن تجهیزات جاسوسی ارتش اسرائیل توسط حزب‌الله
  • بررسی تاریخی جریان نفوذ در آستانه ادامه پخش سریال سرزمین مادری
  • جاسوسی با نشان «خادم نظام امپراتوری بریتانیا»
  • تجهیزات جاسوسی اسرائیل هدف مقاومت لبنان قرار گرفت
  • تجهیزات جاسوسی اسرائیل هدف قرار گرفت
  • لحظه هدف قراردادن تجهیزات جاسوسی رژیم اسرائیل در شعبای لبنان
  • ناتوانی در ارزیابی پاسخ قوی ایران، دستگاه‌های جاسوسی و نظامی اسرائیل را به جان هم انداخت
  • حلقه‌ای برای زندگی در فضا
  • بهسازی ۳۵ حلقه چاه آب در دستور کار