Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@14:40:07 GMT

وضعیت فعالیت روز بازارهای قم تعیین تکلیف شود

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۳۴۱۴

وضعیت فعالیت روز بازارهای قم تعیین تکلیف شود

جلسه ستاد بحران استان قم تشکیل و در آن بر تعیین‌تکلیف وضعیت روز‌بازارها تاکید شد. ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید‌موسی حسینی‌کاشانی امروز در جلسه ستاد بحران استان قم در سالن کرامت استانداری، با قدردانی از تلاش علوم پزشکی و صداوسیما در اطلاع‌رسانی وسیع پیرامون مقابله با کرونا اظهار داشت: برای اینکه مردم با سبک زندگی جدید در دوران کرونایی بیشتر مأنوس شوند، کارهای ایجابی را در پیش‌گرفته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم افزود: در این زمینه جشنواره‌ای را برای تقدیر از نانوایان برتری که این شیوه‌نامه بهداشتی را به طور کامل انجام می‌دهند برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی درباره جشنواره انجام و معرفی افراد برتر تا 20 خرداد تمدید شد و استقبال خوبی از شهروندان برای معرفی نانوایان صورت گرفت.

حسینی کاشانی عنوان کرد: نانوایان، قشر زحمتکشی هستند که از روزهای اول شیوع کرونا، فعالیتشان تعطیل نشد و سعی کردند همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. بعد از بیستم خرداد و با ارزیابی‌های لازم، ده نانوای برتر قمی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی تجلیل می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم گفت: موضوع دولت الکترونیک و بهره‌برداری ظرفیت‌های الکترونیکی در ارائه خدمات و آشتی با فناوری روز نیز در دستور کار قرارگرفته است و با کمک دستگاه‌های دیگر دنبال می‌شود.

در ادامه سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم در خصوص شرایط بازگشایی برخی از مراکز ورزشی عنوان کرد: جلسه‌ای با مدیرکل ورزش و جوانان قم برگزار و مسائلی مطرح شد و قرار است برخی از رشته‌های ورزشی که امکان تماس فیزیکی ندارند به فعالیت بپردازند.

وی بیان کرد: طبق دستور، استخرهای سربسته و سونا و ماساژ نیز فعلاً مجوز بازگشایی ندارند، رشته‌های کشتی و کاراته نیز ممنوع است، سایر ورزش‌ها با رعایت پروتکل‌ها راه‌اندازی شده است و بازی‌های فوتبال و فوتسال که تماشاگر دارد قرار شد بدون تماشاچی برگزار شوند.

محبی اظهار داشت: اکثر فضاها براساس پروتکل‌های بهداشتی، بازگشایی می‌شوند، البته حساسیت‌هایی نسبت به سالن‌های بدن‌سازی از نظر فیزیکی وجود دارد، چراکه این مراکز به صورت زیرزمینی فعال است و تهویه مناسبی ندارد و به واسطه وسایل فلزی که دائماً توسط ورزشکاران دست به دست می‌شود، خطر شیوع وجود دارد.

استخر‌های سرپوشیده مریانج و اسدآباد با حضور وزیر ورزش افتتاح شد‌استخر سرپوشیده نیمه تمام تنگستان امسال تکمیل می‌شودوعد‌ه‌های تکراری مسئولان برای اجرای پروژه استخر سرپوشیده شهرستان سربیشه

وی عنوان کرد: تیمی درباره بازدید از این فضاها به صورت میدانی حضور پیدا می‌کنند تا با رعایت بهداشت، فعالیت‌ها تداوم داشته باشد، ورزش‌های گروهی در فضای باز مجوز فعالیت دارند.

در این جلسه سرهنگ بهادر اسماعیلی جانشین فرمانده انتظامی استان قم گفت: ‌با تعطیلی روز بازارهای قم به واسطه شیوع کرونا و رعایت فاصله‌گذاری هوشمند، اخیراً تعدادی از کاسبان این روزبازارها خواستار آغاز فعالیت‌های اقتصادی شده‌اند.

اسماعیلی بیان کرد: جمعی از اتوبوس‌داران نیز که یارانه آن‌ها قطع‌شده است، خواستار پیگیری مشکلاتشان از طریق مسئولان شده‌اند که در این باره قول مساعد دادیم فکری به حال آن‌ها شود.

وی گفت: برخی از مشاغل پرخطر مانند رستوران‌ها، فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و به نظر می‌رسد با نظارت ویژه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم روز بازارها و اتوبوسرانی و برخی از اصناف را نیز راه‌اندازی کنیم.

گفتنی است در این جلسه مصوب شد با بررسی لازم به‌زودی وضعیت فعالیت روز بازارهای قم، تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/457/ ز

R7854/P/S6,62/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی پروتکل ها استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۳۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود

شهردار کرمانشاه گفت: در صحن علنی شورای شهر سه مرتبه از رئیس شورا درخواست کردم که در مورد دو فوریت لایحه رای‌گیری شود، اما اصرار داشتند لایحه باید به کمیسیون مربوطه برود در حالی که رفتن لایحه دو فوریتی به کمیسیون مربوطه مغایر قانون است و لایحه بودجه ۱۴۰۳ باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

نادر نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از کرمانشاه با اشاره به اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری کرمانشاه به شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: بیش از سه ماه است که لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه و اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ به شورای شهر کرمانشاه ارائه شده است.

وی افزود: شورای اسلامی شهر کرمانشاه سوالاتی در خصوص لایحه بودجه مطرح کرد که در کمیسیون‌های مختلف مورد بررسی قرار دادند.

شهردار کرمانشاه ادامه داد: بر اساس وظیفه برای پاسخ به سوالات شورای شهر به اتفاق معاونان شهرداری در جلسات کمیسیون برنامه‌ریزی و بودجه و کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر شرکت کردیم و به سوالات آنها پاسخ دادیم.

نوروزی تصریح کرد: از اعضای شورای شهر طی چند نوبت برای حضور در شهرداری دعوت کردیم و لوایح بودجه سال ۱۴۰۳ و اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ را به صورت مفصل و جامع توضیح دادیم.

وی گفت: به‌رغم انجام تکالیف و اقدامات قانونی لایحه بودجه پیشنهادی شهرداری کرمانشاه به شورای شهر ارسال شد، اما به تصویب نرسید؛ بنابراین موضوع را به صورت کتبی به استحضار استاندار کرمانشاه رساندم که برای رسیدگی به فرماندار کرمانشاه ابلاغ کردند.

شهردار کرمانشاه تاکید کرد: فرماندار کرمانشاه از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه درخواست کرد تا جلسه فوق‌العاده‌ای برگزار کند که در هفتم اسفند سال گذشته جلسه با حضور تمام اعضای شورا برگزار و لایحه بودجه شهرداری کرمانشاه به تصویب رسید، اما نه تنها به شهرداری کرمانشاه ابلاغ نشد، بلکه رئیس شورای شهر از امضای مصوبه و ارسال آن به کمیته تطبیق فرمانداری کرمانشاه خودداری کرد.

نوروزی ادامه داد: پس از اینکه کلیات بودجه اصلاح شد مصوبه دیگری از شورای اسلامی شهر به فرمانداری کرمانشاه مبنی بر اینکه دوازدهم اسفند بودجه تأیید شده است، ارسال می‌شود که این مصوبه با مصوبه اول مغایرت داشته است.

وی اضافه کرد: هیئت تطبیق فرمانداری کرمانشاه نظر داده است که مصوبه دوم ارسالی شورای اسلامی شهر کرمانشاه خلاف قانون است، تخلف صورت گرفته و باید در هیئت حل اختلاف استان بررسی شود، اما قید کردند به جهت ضرورت در صورتی که شهرداری مصوبه را پذیرفته است آن را اعمال کنند، با این وجود در نهایت این مصوبه تخلف است.

شهردار کرمانشاه گفت: در نهایت برای بررسی اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ روز دوشنبه سوم اردیبهشت به اتفاق معاون برنامه‌ریزی، مدیر کل بودجه، مدیر کل مالی و مدیرکل حراست شهرداری در صحن علنی شورای شهر برای توضیحات حضور رساندیم.

نوروزی ادامه داد: اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ با قید دو فوریت بود که برابر قانون باید ابتدا در مورد دو فوریت آن رأی‌گیری و در صورت تصویب در صحن مطرح شود.

وی تصریح کرد: در صحن علنی شورای شهر سه مرتبه از رئیس شورای اسلامی شهر درخواست کردم که در مورد دو فوریت لایحه رأی گیری شود، اما رئیس شورای شهر گفت رأی‌گیری شده و دو فوریت را قبول داریم، اصرار داشتند لایحه باید به کمیسیون مربوطه برود در حالی که رفتن لایحه دو فوریتی به کمیسیون مربوطه مغایر قانون است.

شهردار کرمانشاه ادامه داد: تصویب نشدن لایحه بودجه و ابلاغ نشدن لایحه بودجه شهرداری می‌تواند در سطح شهر مشکلاتی به وجود آورد، زیرا شهرداری نمی‌تواند قراردادی منعقد کند.

نوروزی افزود: انعقاد قرارداد نیازمند ردیف بودجه و کد ردیف بودجه است، زیرا مناقصه‌ها قابلیت برگزاری نخواهند داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر با سه ماه تأخیر در برگزاری مناقصه و انعقاد قرارداد مواجه شدیم، درخواست داریم که سریعاً موضوع اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ و لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود تا شهرداری بتواند به شهروندان در حوزه‌های مختلف از جمله آسفالت، خرید قیر، خدمات شهری و زیباسازی شهر و پرداخت حقوق و مزایا کارکنان خدمات ارائه کند.

نوروزی خاطرنشان کرد: درخواست داریم که برای جلوگیری از اخلال در امر خدمت‌رسانی به شهروندان، موضوع لایحه بودجه شهرداری تعیین تکلیف شود و مراتب نیز به صورت کتبی به مراجع نظارتی اعلام خواهد شد.

کد خبر 747599

دیگر خبرها

  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • ۷۵ درصد اراضی آذربایجان غربی در سه سال اخیر تعیین تکلیف شد
  • تعیین تکلیف ۷۵درصد اراضی آذربایجان غربی در کمیسیون رفع تداخلات