Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@19:49:47 GMT

دولت باغچلی: کودتا یک تصمیم اشتباه و ظلم است

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۳۵۲۲

دولت باغچلی: کودتا یک تصمیم اشتباه و ظلم است

رهبر حزب حرکت ملی ترکیه در مراسم افتتاح جزیره "دموکراسی و آزادی‌ها" اظهار کرد: یاسی‌آدا تنها نام جزیره‌ای در وسط دریا نیست، اینجا نماد تجلی دموکراسی است که در خاطرات ملی نقش بسته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، دولت باغچلی، رهبر حزب حرکت ملی ترکیه در مراسم افتتاح جزیره "دموکراسی و آزادی‌ها" گفت: باید بدانیم که جناح بندی‌ها نتیجه‌ای نداشته و درگیری و کشمکش بی‌فایده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شصتمین سالگرد ۲۷ مه، با افتتاح رسمی جزیره دموکراسی و آزادی، خاطرات بد گذشته با اهداف شاد آینده پاک می‌شود.

باغچلی افزود: اینجا تنها دوره ۱۹۵۰-۶۰ مورد قضاوت قرار نگرفته است، بلکه اراده و خواسته‌های ملت عزیز و شریف ما که تنها صاحب اراده و حاکمیت هستند نیز مورد سؤال و قضاوت قرار گرفت. - کودتا یک تصمیم اشتباه و ظلم است و کودتاگران یک چیز را فراموش کرده‌اند و آن قلب نجیب و شجاع ملت عزیزمان است که به هیچ وجه قابل شکست نیست.

این هم‌پیمان اردوغان اظهار کرد: برپاکنندگان دادگاه‌ها در یاسی‌آدا٬ نه تنها یک دوران٬ بلکه دموکراسی و آزادی را به پای میز محاکمه بردند. رای و اراده ملی یک چوپان با یک استاد دانشگاه، یک صاحب کارخانه و یک کارگر در یک سطح و درجه قرار دارد. از جناب رئیس جمهوری به دلیل دعوت از من برای حضور در این مراسم افتتاحیه سپاسگزارم. از گذشته درس عبرت گرفتیم، یقین دارم که روزهای باشکوهی در پیش خواهیم داشت. با ائتلاف جمهور به اهداف بی‌کران و روشن دست خواهیم یافت. کسانی‌که نمی‌توانند به آرزوهای خود از طریق انتخابات موفق شوند، گمان می‌کنند که از طریق کودتای نظامی در خیابان‌ها حاکم می‌شوند. آنها محکوم به شکست هستند.

مصطفی شن‌توپ، رئیس مجلس ترکیه نیز طی سخنانی در مراسم افتتاحیه جزیره دموکسی و آزادی‌ها تاکید کرد: در پایه‌های هر بنایی که امروز در این جزیره می‌بینیم، اراده ملت ما برای آزادی، مبارزه در برابر کودتا و دفاع از قانون اساسی مشاهده می‌شود.

رئیس مجلس ترکیه خاطرنشان کرد: علت و هدف اصلی هر کودتای نظامی در کشور، جلوگیری دستیابی ترکیه به آزادی، استقلال و پیشرفت است. زندگی اجتماعی و سیاسی ما برای سال‌های مدیدی با زخم ناشی از کودتای ۲۷ مه و عواقب دادگاه‌های جزیره «یاسی‌آدا» مجبور به همزیستی شده بود. علت و هدف اصلی هر کودتای نظامی در کشور، جلوگیری از دستیابی ترکیه به آزادی، استقلال و پیشرفت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دولت باغچلی دموکراسی و آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۳۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذری جهرمی به دولت رئیسی: در سیاست های ضداینترنت تجدیدنظر کنید/ مردم خوبی ها را ارج می نهند

به گزارش جماران؛ محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر پیشین ارتباطات در کانال تلگرامی خود نوشت:

اینکه پس از یک رویه سراسر اشتباه و ناکارآمد که در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و با استدلال حفظ امنیت کنکور طی دستورالعمل مصوب شاک دنبال می‌شد، اینترنت موبایل در محل برگزاری آزمون خاموش و موجبات اختلال گسترده در شبکه ارتباطی شهرها فراهم می آورد و حتی در برهه ای برخی مسئولین دولت سیزدهم در برنامه های تلویزیونی سخن از محدودیت‌های گسترده تر بر اینترنت در روزهای برگزاری آزمون می‌کردند، بالاخره در سال جاری این رویه اشتباه کنار گذاشته شد، خبر نیکویی است .

کاش در سایر سیاست‌های ضدیت با اینترنت هم تجدید نظر کنند؛ مردم خوبی ها را ارج خواهند نهاد.

دیگر خبرها

  • بردلی بارکولا: می‌دانستم که آرائوخو مرتکب اشتباه می‌شود
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی: در سیاست های ضداینترنت تجدیدنظر کنید/ مردم خوبی ها را ارج می نهند
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اراده جدی دولت برای مشارکت مردم و بخش غیردولتی در اقتصاد
  • وزیر اقتصاد: اتفاقی نشدنی تحقق یافت
  • اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد
  • ظهور قدرت اراده ملت ایران در عملیات «وعده صادق»
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • مشاور وزیر ورزش: همت و اراده دولت و رییس جمهور باعث واگذاری استقلال و پرسپولیس شد/ وزارت ورزش وظیفه نظارتی خواهد داشت