Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر حمیدرضا رحیمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خوشبختانه توانستیم وضعیت کرونا را در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مرحله کنترل و مهار برسانیم، باتوجه به بستری‌ها و نوع بیمارانی که به مجموعه دانشگاه مراجعه می‌کنند توانستیم بیمارستان قائم را در حال حاضر عاری از بیماران کرونایی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: بیمارستان امام رضا (ع) هم به زودی آماده پذیرش بیماران عادی خواهد شد، اما همچنان بیمارستان شریعتی مرکز ارجاعی بیماران کووید ۱۹ خواهد بود.   مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: تشکر و قدردانی ویژه از مجموعه آستان قدس و تولیت آستان مقدس رضوی داریم؛ هم در زمان بحران کرونا و بازگشایی حرم مطهر رضوی در رعایت کردن پروتکل‌ها همکاری بی نظیری داشتند و بیمارستان رضوی در زمان شیوع کرونا تمامی افرادی که دچار عارضه سکته مغزی شدند را با تعرفه دولتی پذیرش کردند و خدمات اورژانس کد ۷۲۴ را ارائه نمودند. همین پشتیبانی سبب شد تا بیمارستان قائم (عج) بتواند از تخت‌های مراقبت‌های ویژه خود برای بیماران کووید۱۹ استفاده نماید.   رحیمی با بیان اینکه تغییر رنگ‌ها تنها مختص کلان شهر مشهد نیست در دیگر شهر‌ها و سایر استان‌ها نیز اتفاق افتاده است، بیان کرد: تغییر رنگ زرد به قرمز در مشهد در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه ابلاغ شد و به معنای افزایش بیماران بستری نیست، بلکه تغییر در تعاریف و خط برش این وضعیت جدید را ایجاد کرده است. تاکید می‌کنم خط برش و حد انتظار بیماری سبب این تغییر رنگ‌ها شده است.   انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیماران کرونایی حرم مطهر رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۳۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد شریفی امروز، ۲۹ فروردین با اشاره به اینکه ۱۷ آوریل برابر با ۲۹ فروردین به عنوان روز جهانی هموفیلی نامگذاری شده است، گفت: براساس بسته‌های حمایتی ابلاغی وزارت بهداشت، خدمات مورد نیاز به بیماران هموفیلی با هدف کاهش هزینه‌های تشخیص و درمان در مرکز آموزشی درمانی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز به عنوان تنها مرکز جامع هموفیلی دانشگاه ارایه می شود.

وی ادامه داد: ویزیت بیماران توسط پزشک فوق تخصص خون و سرطان‌شناسی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، تهیه و توزیع فاکتورهای انعقادی رایگان، تزریق فاکتورهای نادر انعقادی و فرآورده‌های خونی، آموزش، مشاوره و مددکاری به بیماران مبتلا به هموفیلی ارائه می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه بیشتر بیماران مبتلا به هموفیلی دارای پیشینه خانوادگی خونریزی هستند، ادامه داد: از مجموع بیماران شناسایی شده، حدود ۴۲۲ نفر به هموفیلی نوع A ، بالغ بر ۵۵ نفر به هموفیلی نوع B و حدود ۴۴۱ نفر به سایر اختلالات انعقادی مبتلا هستند.

شریفی اضافه کرد: بر همین اساس، ۶۶۷ مرد و ۲۵۱ مورد زن مبتلا به هموفیلی تاکنون در شیراز و شهرستان‌های استان فارس شناسایی شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: تغذیه سالم، ورزش منظم و مستمر، پرهیز از استرس و فشارهای روانی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی تا حد قابل توجهی می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های خاص پیشگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد
  • هوای ۶ منطقه مشهد در وضعیت پاک است
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • برگزاری اختتامیه پویش قرآنی در مشهد
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • کیفیت هوای پنج منطقه مشهد پاک است
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور