Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@21:17:06 GMT

سناریوی سوریه در لیبی تکرار خواهد شد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۴۰۰۱

سناریوی سوریه در لیبی تکرار خواهد شد

به گزارش افکارنیوز،

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه امروز چهارشنبه هشدار داد که سناریوی سوریه در لیبی تکرار خواهد شد. وزیر خارجه فرانسه ضمن بیان این مطلب، اوضاع در لیبی را به شدت نگران کننده توصیف کرد.

اخبار بین الملل- از زمان مرگ معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ لیبی میان دو قدرت تقسیم شده است: خلیفه حفتر شرق این کشور را به کنترل خود درآورده است و دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج کنترل مناطق مرکزی و طرابلس، پایتخت، را در دست دارد و تنش و درگیری بین این دو گروه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیه بارها حمایت خود از دولت قانونی لیبی موسوم به دولت وفاق ملی را اعلام کرده و به حمایت نظامی از آن می‌پردازد. ترکیه در حالی دوشادوش دولت فائز السراج در برابر خلیفه حفتر می‌جنگد که صادرات تسلیحات به لیبی بر اساس قوانین بین‌المللی ممنوع اعلام شده است.

در مقابل، کشورهای امارات، عربستان و مصر هم به حمایت‌های مالی و تسلیحاتی به خلیفه حفتر ادامه می‌دهند. چندی پیش هم طی حملاتی خمپاره‌ای ساختمان سفارت ترکیه آسیب دید.

روز گذشته سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با عقیله صالح، رئیس پارلمان طُبرُق (شهری ساحلی در شمال شرق ساحل لیبی) گفت که مسکو خواهان توقف هرچه سریعتر درگیری‌ها در لیبی است و تاکید کرد هرگونه تلاش برای حل بحران لیبی آن هم از طریق نظامی بی‌فایده است.

در همین حال ستاد فرماندهی نیروهای آمریکا در آفریقا عصر روز سه‌شنبه در ادعای جدید خود با انتشار عکسی، جنگنده‌های مستقر در لیبی را به کشور روسیه نسبت داد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سوریه لیبی سوریه لیبی وزیر خارجه فرانسه لودریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۴۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و ترکیه بر ضرورت آتش‌بس در غزه تاکید کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، در تماس تلفنی هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، آخرین تحولات منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این تماس همچنین تحولات غزه و ضرورت آتش بس فوری مورد تأکید وزرای خارجه دو کشور قرار گرفت.

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به اظهارات تحریک کننده مقامات رژیم اسرائیل در منطقه، بر اهمیت تلاش جمعی برای پایان دادن به جنگ در غزه و بحران در منطقه تأکید نمود.

کد خبر 6082712 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه ایران و ترکیه برضرورت آتش‌بس در غزه تاکید کردند
  • وزرای خارجه ایران و ترکیه بر ضرورت آتش‌بس در غزه تاکید کردند
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره تحولات اخیر منطقه
  • وزیر امور خارجه در نشست شورای امنیت: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه منافع ایران دست بردارد
  • نتانیاهو تلاش دارد برای بقا در قدرت منطقه را به جنگ بکشاند
  • ترکیه : نتانیاهو در صدد کشاندن منطقه به جنگ است
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • بهترین راه توقف تنش در منطقه، پایان دادن به جنگ در غزه است
  • ترکیه: نتانیاهو در صدد کشاندن منطقه به جنگ است
  • ببینید | روایت رفیق دوست از درخواست موشکی ایران از سوریه و لیبی؛ نقش آیت‌الله هاشمی چه بود؟