Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@07:54:26 GMT

یک‌هزار و۳۴۴ تست مثبت کرونا در دزفول

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۴۰۶۹

یک‌هزار و۳۴۴ تست مثبت کرونا در دزفول

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: تا به امروز یک هزارو ۳۴۴ نفر در دزفول به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، یوسف پریدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان دزفول، با اشاره به افزایش نمونه گیری کرونا از اردیبهشت ماه اظهارکرد: موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در استان خوزستان و شهرستان دزفول رو به افزایش است از این‌رو دزفول همانند سایر نقاط استان در وضعیت قرمز به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به افرایش بیماران مبتلا ویروس کرونا افزود: شمار بیماران سرپایی، فوتی و بستری افزایش داشته که این نشان از سیر صعودی بیماری کرونا در دزفول است.

وی گفت: 67 درصد از مبتلایان به کرونا بین سنین 30تا 65 بوده و همچنین 30درصد دیگر زنان خانه دار یا قشر بازنشته هستند که این نشان‌دهنده شیوع بیماری از طریق رفت‌وآمدهای خانوادگی است.

پریدار ضمن بیان اینکه عملکرد مناسب اصناف شهرستان دزفول در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی رضایت بخش است، اذعان کرد: گسترش بیماری در دزفول طبق آخرین محاسبات2/1 است، و برای کنترل بیماری باید به سطح ایمنی 82 درصد برسیم تا بیماری کنترل شود.

وی با بیان اینکه بیماری در دو صورت کنترل می شود افزود: شرط اول انجام واکسیناسیون است که در حال حاضر واکسنی برای بیماری کشف نشده و راه حل دوم ابتلای 80 درصد مردم به کرونا است تا به ایمنی برسند چرا که بر اساس برآوردها در حال حاضر بین 80 تا 90درصد مردم ایمن نیستند.

پریدار با بیان اینکه از مردم تقاضا می‌شود پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، گفت: افزایش ظرفیت آزمایشگاه دردستور دانشگاه علوم پزشکی است و در حال برنامه ریزی برای بالابردن ۳الی۴ برابری ظرفیت تست کرونا در شهرستان دزفول هستیم.

وی با بیان اینکه نتایج آزمایشگاه تست کرونا معمولا ظرف 24 ساعت آماده می شود گفت: شاخص تست دانشگاه علوم پزشکی دزفول 6هزار پرمیلیون است.

یک‌هزارو۳۴۴ مورد مبتلا به کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول
شاپور مسعودی فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارکرد: تاکنون سه هزار 560 تست در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول گرفته شده است که از این تعداد، یک هزار 344 نمونه مثبت اعلام شده است.
وی افزود: از ۱۴ هزار و ۷۰۰صنف شهرستان دزفول، هشت هزار و۴۰۰ صنف بازرسی شده، که از این تعداد7هزار 600 واحد دارای کد رهگیری دریافت کرده که تعداد 5هزار 400 واحد صنفی ان‌ها موازین بهداشتی را کاملا رعایت نموده‌ بودند.
همچنین تا به امروز، 550 صنف به دادگاه معرفی و 500 واحد صنفی دیگر پلمپ شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه فاصله اجتماعی هوشمند در سطح شهرستان رعایت نمی شود، گفت: رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و عدم رعایت فاصله اجتماعی در سطح شهرستان جای نگرانی دارد که باعث افزایش بیماری ویروس کرونا در دزفول می شود.

۱۳۰نفر از کادر درمان دزفول مبتلا به کرونا شدند

مهدیه توکلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار کرد: فوتی‌های مبتلایان به ویروس کرونا به 71 نفر رسیده که 47 نفر مربوط به دزفول، 17 نفر شوش،3 نفر گتوند و 4 نفر خارج از محدوده حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول است.

وی افزود: میانگین سنی افراد فوت شده، 67 سال که نسبت بیماران فوتی به کل بیماران مثبت شناسایی شده حوزه دانشگاه 3/5 درصد است.

توکلی با بیان اینکه هشت بخش بیمارستان بزرگ دزفول درگیر بیماران کرونایی هستند، گفت: 130 نفر از کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت دزفول به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند

مهدیه توکلی تصریح‌کرد: با توجه به وضعیت و سنگینی کار کادردرمان شهرستان دزفول، جهت خدمت رسانی بهتر تعدادی پرستار از شهرستان شوش برای کمک‌رسانی به دزفول اعزام شده اند.

نیروهای شهرداری با کرونا درگیر شدند
محمدعلی دوائی فر شهرداری دزفول در ادمه این جلسه اظهارکرد: 3نفر از پرسنل ساختمان شماره دو شهرداری مبتلا به ویروس کرونا شده اند، که پیرو این مسئله این اداره تعطیل و از همه کارمندان تست تست گرفته خواهد شد و تمام ساختمان شهرداری  شماره ۲گندزدایی می شود.


انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دزفول دانشگاه علوم پزشکی کرونا استان خوزستان دانشگاه علوم پزشکی دزفول شهرستان دزفول حوزه دانشگاه ویروس کرونا شده اند یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۴۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از کل آمار گزش توسط سگ‌ها، ۱۵ درصد گزش با سگ‌های ولگرد بوده است.
زهرا نهبندانی گفت: در سال گذشته حدود ۳۷۱ هزار حیوان گزیدگی در کشور گزارش شده است که از این میزان ۲۰ هزار و ۵۶۹ مورد حیوان گزیدگی در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اتفاق افتاده است.

او افزود: از کل آمار گزش توسط سگ‌ها، ۱۵ درصد گزش با سگ‌های ولگرد بوده است به طوری که در سال گذشته، ۲۱۴۵ مورد حیوان گزیدگی با سگ ولگرد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثبت شده که ۱۰۶۳ مورد آن فقط در شهر مشهد اتفاق افتاده است.

رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه گزش توسط سگ‌های ولگرد بیشتر در حاشیه شهر و روستا‌ها و شهرک‌های اطراف مشهد اتفاق افتاده است، گفت: ۵۰ درصد گزش توسط سگ‌های ولگرد در افراد زیر ۱۵ سال گزارش شده است.

نهبندانی افزود: در سال گذشته با پیگیری‌های خوب صورت گرفته در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موردی از مرگ هاری انسانی نداشته‌ایم.

او با مقایسه آمار حیوان گزیدگی در سال ۱۴۰۲ با سال ۱۴۰۱گفت: تعداد موارد حیوان گزیدگی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۴۵۰۰ مورد افزایش نشان می‌دهد، اما تعداد گزش با سگ‌های ولگرد تغییر نکرده است.

رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهدافزود: مهمترین اقدام در هنگام رویارویی با سگ‌های ولگرد سعی در دوری و عدم مزاحمت برای آنها است و لازم است با سامانه ۱۳۷تماس گرفته و حضور سگ‌های ولگرد گزارش شود.

 

دیگر خبرها

  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • ارسال ۱۳ پرونده تخلف در حوزه پزشکی به تعزیرات حکومتی دزفول
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان