Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@12:55:44 GMT

استقرار صدها مرزبان در مرز یونان با ترکیه

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۴۱۰۵

استقرار صدها مرزبان در مرز یونان با ترکیه

به گزارش افکارنیوز،

یونان قصد دارد برای تقویت خطوط مرزی با ترکیه و مواجهه با هجوم  محتمل موج دیگیر از پناهجویان به کشورش، صدها مرزبان را در مرزهای خود با ترکیه مستقر کند.

 اخبار بین الملل- به نوشته وبگاه «العربی» سخنگوی پلیس یونان در مصاحبه با «خبرگزاری فرانسه» گفت که 400 پلیس یونانی به مرز آبی «اوروس» در شمال شرقی این کشور با ترکیه اعزام میشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم تازه یونان بعد از هشدار وزیر خارجه ترکیه در زمینه مواجهه با موج دیگر پناهجویان برای حضور در کشورهای اروپایی هنگام رفع مقررات دوره کرونا اتخاذ شد.

این در حالی است که مرزهای دو کشور در ماه اسفند گذشته شاهد ناآرامی هایی بود. دولت ترکیه در آن برهه گفت که دیگر محدودیتی برای عبور پناهجویان از مرزهای کشورش جهت رفتن به اروپا در نظر نمیگیرد.  در آن برهه برخی از تیراندازی مرزبانان یونانی به سوی پناهچویان با استفاده از گلوله های پلاستیکی و گازهای اشک آور خبر دادند.

به نوشته العربی، اینک ده ها هزار پناهجو در مراکز مختلف در یونان نگهداری می شوند. روز سه شنبه نیز وزیر دفاع یونان  گفت که نسبت به برخی فشارهای مجدد در مرزهای  کشورش اشراف دارد. وزیر خارجه یونان نیز به تازگی در پاسخ به مقامات ترکیه گفت: «حصار کشی مرزی را ادامه خواهیم داد. این وظیفه قانونی ماست که از خاک یونان محافظت کنیم.»

با وجود اینکه تعداد پناهجویان در اتحادیه اروپا، به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش یافته ، اما طبق پیش‌بینی یکی از نهاد‌های اروپایی، جمعیت پناهجویان در این بلوک در آینده می‌تواند افزایش یابد.

دفتر پشتیبانی پناهندگی اروپا گفته است تعطیلی‌های مربوط به ویروس کرونا، موجب کاهش تعداد پناهجویانی شده که می‌توانستند قبلاً به اروپا سفر کنند، اما اگر این بیماری موجب نابسامانی و ایجاد مشکلات در غرب آسیا و شمال آفریقا شود، می‌تواند موج عظیمی از پناهجویان را در آینده به سمت اروپا سرازیر کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پناهجویان ترکیه یونان مرزبان پناهجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۴۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله دوم اخراج پناهجویان تدریجی صورت پذیرد

 سخنگوی وزارت مهاجرین و عودت کنندگان طالبان از دولت پاکستان می‌خواهد اخراج مهاجرین را براساس یک مکانیزم مشخص و به گونه‌ای تدریجی انجام دهد.

به گفته وی، دیپلمات‌های طالبان در پاکستان از دولتمردان این کشور خواسته اند مهاجرینی که اسناد قانونی مهاجرت این کشور را دارند اخراج نکنند.

آمار‌های رسمی حاکی از آن است که شمار پناهجویان دارای کارت شهروندی افغانستان در پاکستان به حدود ۸۵۰ هزار نفر می‌رسد که سال‌ها را در این کشور سپری کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • فیلم|انسداد مرزهای شرقی کشور تا سه سال آینده
  • قمی: سرمایه زوال ناپذیر هنر انقلاب، خون صدها هنرمند شریف است
  • لیگ کنفرانس اروپا؛ امروز: کار دشوار آستون ویلادر فرانسه
  • اعتصاب‌های گسترده یونان را فلج کرد
  • صدها نفر پس از فوران‌های آتشفشانی در اندونزی از منطقه تخلیه شدند
  • اخراج ۲۷۷ نفر از پناهجویان افغانستانی از پاکستان
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان
  • مردم آمریکا در حمایت از غزه ورودی فرودگاه شیکاگو را مسدود کردند+ فیلم
  • مرحله دوم اخراج پناهجویان تدریجی صورت پذیرد
  • جنگ کریدورها| هند و یونان علیه چین و ترکیه؛ جایگاه ایران کجاست؟ + فیلم