Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@10:29:37 GMT

نیکوتین جلوی ورود کرونا به بدن را نمی‌گیرد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۴۱۲۶

نیکوتین جلوی ورود کرونا به بدن را نمی‌گیرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دویچه‌وله اکثر افرادی که در معرض ویروس جدید کرونا یا ویروس سارس-کوو۲، ویروسی که باعث کووید ۱۹ می‌شود، قرار می‌گیرند، علائم خفیف تا متوسط ‌را تجربه می‌کنند و بدون درمان‌های اورژانسی، کاملا بهبود می‌یابند.

با این حال، به تازگی محققان آزمایشگاه کولد اسپرینگ هاربر در نیویورک در ارتباط با افراد سیگاری به نتایج بسیار جدیدتری رسیده‌اند: برای شکستن سلول‌ها و شروع تکثیر در بدن، ویروس کرونا روی یک گیرنده پروتئین به نام ACE۲ که در غشای سلول موجود است، می‌چسبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر جسیون شلتزر، نویسنده ارشد این مطالعه می‌گوید: «نمونه بافت ریه کسانی که سیگار می‌کشند، بالاترین میزان ACE۲ را دارد. البته ترک سیگار روند افزایش تعداد این گیرنده را کاملا برعکس می‌کند. به عنوان مثال در کسانی که تقریبا یک سال است سیگار را ترک کرده‌اند، در مقایسه با سیگاری‌های فعلی، تعداد ACE۲ چهل درصد کمتر است.» دکتر شلتزر می‌گوید: «افزایش تعداد ACE۲ باعث می‌شود ویروس کرونا از گیرنده‌های بیشتری برای حمله به سلول‌های بدن استفاده کند.»

پیش از این، یک پژوهش فرانسوی ادعا کرده بود در بین بیماران چینی، کسانی که سیگار می‌کشیدند، کمترین حضور را در مراکز درمانی داشتند. بر این اساس نویسندگان حدس می‌زدند که نیکوتین موجود در سیگار به ACE۲ می‌چسبد و از سیگاری‌ها در برابر کرونا محافظت می‌کند.

دکتر شلتزر اما می‌گوید: داده‌های فراوان از جمله متاآنالیزهای بسیار قوی نشان می‌دهد که افراد سیگاری نسبت به افراد غیرسیگاری به موارد شدیدتری از کووید ۱۹ و سایر عفونت‌های تنفسی و بیماری‌های ریوی مبتلا می‌شوند.

کد خبر 512265 برچسب‌ها كروناويروس دخانیات - سیگار

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس دخانیات سیگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۴۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) انتشار ویروس جدیدی به نام پزشک‌بلاگری

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • سيگار هاي قاچاق ميلياردي در بجنورد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • کشف ۳۷ هزار نخ سیگار قاچاق در بجنورد
  • ۳۷ هزار نخ سیگار قاچاق در بجنورد کشف شد
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • (ویدئو) انتشار ویروس جدیدی به نام پزشک‌بلاگری
  • حائزان شرایط ورود به مسیر نخبگی بنیاد ملی چه کسانی هستند؟
  • اسلامی: کسانی که در دور اول انتخابات مجلس رای ندادند در دور دوم می‌توانند رای دهند
  • سندروم پس از کرونا چیست؟