Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر محرابیان روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات ساخت ۱۶۰۰ واحد مسکونی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(‌ره) در آذربایجان شرقی و ۶۰۰ واحد مسکونی ‌بنیاد برکت در تبریز در قالب طرح اقدام ملی مسکن، اظهار کرد: این ستاد با ساخت مسکن ۳۶۰ هزار شغل در کشور ایجاد می کند که معادل اشتغال یک ساله وزارت صنعت، معدن و تجارت است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی ادامه داد: تاکنون۳۰ هزار مسکن محرومان، ۱۵ بیمارستان، ‌چندین مدرسه، مسجد ‌و مرکز جامع درمان بیماران سرطانی در کشور ساخته شده است.
محرابیان افزود:‌ پوشش بیمه ای برای ۶۰۰ هزار خانواده ‌، درمان ۱۱هزار زوج نابارور ،‌ ۵۰ هزار مورد کمک به درمان بیماران صعب‌العلاج و تهیه ٥٠٠هزار بسته لوازم التحریر ‌و تهیه ۱۲هزار جهیزیه از دیگر اقدامات ستاد اجرایی حضرت امام (ره) در کشور است.
وی همچنین به حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از ۱۲۰ طرح دانش بنیان و ۱۲۰ تیم نخبه و ایجاد ۲۷ هزار اشتغال اشاره کرد و گفت: کمک و امداد رسانی در حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله مثل سیلی که سال گذشته در استان‌های کشور به وقوع پیوست و کمک به اشتغال در این مناطق با پرداخت ۶۵۰ میلیون تومان، پرداخت ۳۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به خانواده های سیل زده و ارائه ۳۵ هزار بسته لوازم خانگی از دیگر کمک هایی است که به سیل زدگان انجام شد.
 وی خاطرنشان کرد: تا به امروز ستاد اجرایی حضرت امام بیش از ۶۰ هزار طرح را ‌با بیش از ۷۸ میلیارد تومان و ۴۶۰ هزار فرصت شغلی در کشور اجرایی کرده است. 
 محرابیان همچنین با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن توسط بنیاد برکت در استان‌های آذربایجان شرقی گفت: ساخت مسکن، نیروی محرکه توسعه و اشتغال کشور است طوری که بیش از ۶۰ فعالیت صنعتی تحت تاثیر ساخت مسکن قرار دارد.
 وی تاکید کرد: ارتقای تولید ارتباط بسیار زیادی با ساخت مسکن و ایجاد اشتغال دارد بر این اساس ستاد اجرایی حضرت امام در کشور ۵۰ هزار واحد مسکن ارزان قیمت در کشور ایجاد می‌کند البته تاکنون ۴۰۰ پروژه در قالب مسکن برکت در کشور آغاز شده است.
 رئیس هیات مدیره مرکز عمران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ادامه داد: بر این اساس برای ساخت ۲۵ هزار واحد مسکونی با بانک مسکن قرارداد منعقد شده و پیمانکارها نیز معرفی شده اند.
وی یادآوری کرد: ساخت مسکن برای محرومان موضوع اجتماع محور است و بر این اساس مجاز نیستیم ریالی سود از این بابت حساب کنیم بر این اساس منافع ساخت این مساکن متوجه مردمی است که با شرایط عادلانه‌ای به آنها تعلق می گیرد.
 محرابیان گفت: خدشه ای نباید به کرامات انسانی وارد شود و بر این اسای اولویت در ساخت مسکن توجه به حفظ کرامت انسانی است.
 وی خاطرنشان کرد: دنبال گران ساختن مسکن نیستیم بلکه ساخت مسکنی زیبا در شأن استاندارد، ساده و مطابق آخرین استانداردهای شهرسازی و معماری هدف از ساخت این خانه هاست.
محرابیان ادامه داد: ستاد اجرایی حضرت امام (ره) در حوزه خدمات رسانی در سه محور اشتغال، محرومیت‌زدایی و اجرای طرح های اقتصادی در چارچوب اقتصاد مقاومتی با هدف توانمندسازی مناطق محروم کشور فعالیت می‌کند.
مشاور ساخت واحدهای مسکونی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در آذربایجان شرقی و آستان قدس رضوی هم گفت: این مساکن در ۲۴ هکتار و در قالب بلوک های آپارتمانی ساخته می شود.
علویان صدر افزود: ‌ برای ساخت این واحدهای مسکونی ۱۱ هکتار فضای سبز عمومی در نظر گرفته و از الگوی مسکن فاخر برای ‌ارایه ارزش های اسلامی مبتنی بر معماری ایرانی و اسلامی استفاده و تمام خدمات عمومی مناسب برای آنها پیش‌بینی شده است.
 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: سهمیه آذربایجان شرقی از طرح برکت و مسکن های ساخت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی است.
ابوالقاسم سلطانی اظهار کرد: از این تعداد ۱۸ هزار واحد مربوط به ساخت مسکن در شهرهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر ، ۱۵ هزار مسکن در شهر جدید سهند و ۵ هزار واحد مسکن سهمیه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای زیر ١٠٠هزار نفر می باشد.
 وی اعلام کرد: ۶۰ درصد زمین های مورد نیاز این طرح ها در آذربایجان‌شرقی تامین شده است.

برچسب‌ها علی اکبر محرابیان ستاد اجرایی فرمان امام ( ره ) مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد اجرایی فرمان امام ره مسکن ستاد اجرایی فرمان امام ره مسکن ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ستاد اجرایی حضرت امام آذربایجان شرقی واحد مسکونی بر این اساس ساخت مسکن هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۴۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز

«آیین تجلیل از خادمان ستاد اجرایی خدمات سفر شهر تهران» در کوشک «باغ هنر» واقع در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد روز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد؛ «آیین تجلیل از خادمان ستاد اجرایی خدمات سفر شهر تهران» با حضور مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، احمد قیومی فرماندار استان تهران و سید محمدحسین حجازی مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار شد.

سید محمدحسین حجازی با تاکید بر شرایط خاص کشور گفت: «در حال حاضر شرایط کشور، شرایط خاصی است و همه باید در این شرایط به درستی امانت‌داری کرده و انجام وظیفه کنند.»

او در زمینه تلاش برای اشاعه امید در میان مردم گفت: «از این رو هر کس که مسئولیتی در کشور دارد باید با نقش آفرینی درست در این شرایط حساس به مردم امید دهد.»

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد با اشاره به ظرفیت‌های بسیار کشور در ادامه افزود: «نعمت‌هایی که خداوند متعال به ایران عزیز داده وصف ناشدنی است و بسیاری حسرت ظرفیت‌های موجود در ایران را می‌خورند.»

احمد قیومی نیز در سخنرانی خود با تاکید بر نقش تاثیرگذار منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد در ارائه خدمت به گردشگران نوروزی گفت: «منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد نقش بسزایی در خدمت دهی به گردشگران ایفا کرده است.»

فرماندار تهران با اشاره به همزمانی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان افزود: «امسال به دلیل همزمانی ماه مبارک رمضان و ایام نورورز بسیاری از شهروندان تهرانی در پایتخت ماندند و به همین دلیل لازم بود تا برای شهروندان کار ویژه‌تری در حوزه گردشگری تهران انجام داده می‌شد.»

مهدی چمران نیز در این مراسم با بیان دغدغه معرفی جاذبه‌های گردشگری تهران در شورای شهر گفت: «دغدغه معرفی مراکز و مکان‌های دیدنی شهر تهران همواره دغدغه شورای شهر بوده است. چون جای تاسف دارد که بعضا هنوز بسیاری از پایتخت‌نشین‌ها مراکز دیدنی تهران را نمی‌شناسند.»

رئیس شورای تهران ادامه داد: «وظیفه ماست تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن تهران را هم برای شهروندان تهرانی و همچنین دیگر گردشگران معرفی کنیم.»

در پایان مراسم «آیین تجلیل از خادمان ستاد اجرایی خدمات سفر شهر تهران» در کوشک «باغ هنر» نیز از خادمان ستاد اجرایی خدمات گردشگری و به طور ویژه از منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد به عنوان منطقه برتر گردشگری در نوروز تقدیر و تشکر به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • ساخت برنامه‌ای از تحوّل زندگی افراد در حرم مطهر رضوی
  • منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز
  • ۶.۵ میلیون نفر در کشور مستاجر هستند/ تامین مسکن در اولویت دولت
  • فرآیند ساخت ۲.۵ میلیون واحد مسکن در سطح کشور اجرایی شد
  • قدردانی آیت الله نورمفیدی از تلاش‌ها و خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان 
  • اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن در بردسکن مستلزم مشارکت متقاضیان
  • ادامه رایزنی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با نیرو‌های مسلح برای ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن
  • رفسنجان، طولانی ترین مسیر کاروان پیاده روی صادقیه در کشور را اجرا می کند
  • افزایش بهای مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت مسکن
  • ایجاد و احیای ۳۱ هزار شغل در یزد