Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

یدالله شهباز بیگی در پاسخ به این پرسش که برخی مدارس دولتی و غیردولتی اقدام به الزام دانش‌آموزان برای حضور در مدرسه و برگزاری امتحانات حضوری می‌کنند در حالیکه طبق دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش امتحانات حضوری مختص پایه نهم و دوازدهم است، آیا این کار مدارس تخلف محسوب می‌شود؟ اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل مربوطه، امتحانات حضوری صرفاً مربوط به پایه نهم و دوازدهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اجتماعی- وی افزود: در هیچ پایه تحصیلی دیگر دستوری برای برگزاری امتحانات به شیوه حضوری نداریم و مدیران مدارس دولتی، غیردولتی و خاص حق ندارند به جز پایه‌های نهم و دوازدهم برای سایر پایه‌ها امتحانات حضوری برگزار کنند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهر تهران عنوان کرد: خانواده‌ها اگر مشاهده کردند مدارس برای سایر پایه‌های تحصیلی به برگزاری امتحان حضوری اقدام می‌کنند، گزارش آن را به آموزش و پرورش شهر تهران از طریق سامانه پاسخگویی به شکایات به آدرس https://shekayat.medu.ir/ یا مراجعه حضوری به بخش بازرسی مناطق آموزش و پرورش اطلاع دهند.

شهباز بیگی در پاسخ به این پرسش که برخی مدارس دولتی و غیردولتی برای برگزاری کلاس‌های کنکور از خانواده‌ها هزینه‌های میلیونی دریافت کرده‌اند اما به دلیل تعطیلات کرونایی بخشی از این خدمات ارائه نشده است و مدارس نیز به بهانه برگزاری آنلاین کلاس کنکور به بازگرداندن شهریه اقدام نمی‌کنند، متذکر شد: اگر مدیر مدرسه اعلام کند، کلاس‌های کنکور به صورت آنلاین برگزار می‌شود، کافی نیست؛ فوق برنامه باید با رضایت اولیا بوده وهیچگونه اجباری در کار نیست، شرح فوق برنامه باید برای اولیا مشخص شود تا تشخیص دهند که مورد نیاز فرزندشان است یا خیر، مدیر مدرسه باید اعلام می‌کرد که فوق‌برنامه به صورت غیرحضوری است و در صورت رضایت اولیا نسبت به برگزاری کلاس‌های کنکور آنلاین اقدام می‌کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آموزش و پرورش کنکور مدرسه مدارس برگزاری امتحانات امتحانات حضوری نهم و دوازدهم آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۴۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۰۰ دانش آموز شهرستان دشتی در کنکور سراسری شرکت می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمهدی شریف نژاد صبح شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتی اظهار داشت: آموزش و پرورش شهرستان در بین ۱۸ اداره شهرستان و منطقه مقام دوم در سطح استان کسب کرده است.

وی افزود: ظرف مدت ۲ ماه آینده دو پروژه جدید آموزشی شروع می‌شود که اعتبار آن تخصیص پیدا کرده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتی ادامه داد: هزار و ۳۰۰ دانش آموز در کنکور سراسری در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت شرکت می‌کنند و در این راستا نیز ۲۰۰ نفر از عوامل اجرایی در برگزاری آزمون کنکور مشارکت دارند.

ضرورت احداث سالن هزار نفری

وی بیان کرد: امتحانات نهایی بر روی کنکور دانش آموزان تأثیر دارد و پایه دهم، یازدهم و دوازدهم آزمون نهایی دارند و ماحصل آن ۵۰ درصد آن در کنکور تأثیر گذار است.

شریف نژاد تصریح کرد: ضرورت احداث سالن هزار نفری برای امتحانات در شهر خورموج امری ضروری است.

وی بیان کرد: هزار ۳۷۶ نفر از ۳۰ اردیبهشت ماه امتحانات نهایی شروع و تا ۲۶ خرداد ادامه پیدا می‌کند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتی تصریح کرد: تجهیزات مورد نیاز برای سالن‌های امتحانات تأمین شود.

اجرای ۳۰ برنامه هفته معلم

وی افزود: برای بزرگداشت هفته مقام معلم بیش از ۳۰ برنامه پیش بینی شده است.

شریف نژاد اضافه کرد: دیدار با خانواده شهدا، مسابقات ورزشی و فرهنگی، سخنرانی در خطبه‌ها، ایستگاه صلواتی، دیدار با پیشکسوتان فرهنگی، دیدا ر معلمان با فرماندار و امام جمعه، تجلیل از معلمان نمونه از مهمترین برنامه‌ها به شمار می‌رود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتی گفت: علی رغم همه مشکلات ولی مدیران مدارس کارهای خوبی در حوزه فرهنگی انجام دادند.

کد خبر 6083318

دیگر خبرها

  • جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان پیرانشهر
  • تمهیدات لازم جهت برگزاری کنکور در شهرستان دیلم اندیشیده شود
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری
  • آمادگی مازندران برای برگزاری امتحانات نهایی
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون
  • مخبردزفولی: گفتمان‌سازی در حوزه‌های علوم پایه و مهندسی باید از سنین پایین در مدارس باشد
  • برگزاری آزمون‌های نهایی مازندران در ۲۲۶ حوزه امتحانی
  • نهضت سنددارکردن املاک آموزش و پرورش در استان بوشهر دنبال می‌شود
  • ۳۸۰۰ معلم کلاس ابتدایی در اصفهان ارزیابی می‌شوند
  • ۱۳۰۰ دانش آموز شهرستان دشتی در کنکور سراسری شرکت می‌کنند