Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از نانو الیاف روبالشی‌هایی را عرضه کردند که علاوه بر افزایش جذب عوامل حساسیت‌زا تنفس‌پذیری کالای خواب را بهبود بخشیدند.

نیکی عارفی از محققان طرح در گفت‌وگو با ایسنا، تولید کاور بالش ضد حساسیت را از محصولات تولیدی این شرکت دانست و گفت: ما با استفاده از فناوری نانو دو ویژگی مهم کالاهای خواب شامل "راندمان به دام‌اندازی عوامل حساسیت زا" و "تنفس‌پذیری" کالای خواب را بهبود بخشیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ویژگی "راندمان به دام‌اندازی عوامل حساسیت‌زا" توضیح داد: عوامل حساسیت‌زا شامل مواردی چون گرد و غبار، باکتری و قارچ است. کالاهای خواب موجود در بازار که ادعای ضد حساسیت دارند، در تست‌هایی که از آنها گرفته شد، متوجه شدیم که به هیچ عنوان راندمان به دام‌اندازی این عوامل را ندارند و ما با استفاده از فناوری نانو این امکان را فراهم کردیم.

عارفی تاکید کرد: در این طرح توانستیم با استفاده از نانو الیاف راندمان به دام‌اندازی عوامل حساسیت‌زا را به بیش از ۸۰ درصد برسانیم.

وی ویژگی ‌دوم کاور بالش را "تنفس‌پذیری کالای خواب" ذکر کرد و یادآور شد: این ویژگی را به‌ویژه در هنگام خواب بهبود بخشیدیم. کالاهای خواب تجاری به دلیل ساختار پیچیده‌ و فشرده‌ای که دارند، عبور و گذر هوا را ندارند در نتیجه فرد در زمان استفاده از آنها، احساس راحتی نمی‌کند؛ ولی ما با استفاده از فناوری نانو این دو ویژگی کالای خواب را به صورت قابل توجهی بهبود بخشیدیم و در نهایت محصول راحتی را عرضه کردیم.

این محقق با بیان اینکه در این محصول از نانو الیاف استفاده شد، ادامه داد: یک لایه نانو الیاف میان دو لایه پارچه کاور بالش استفاده شد و تست شست‌وشوی انجام‌شده نشان داد که تا ۱۰ بار شست‌وشو، افت راندمان به دام‌اندازی عوامل حساسیت‌زا و تنفس‌پذیری کاور بالش از بین نرفت و هدف داریم که تعداد تست را افزایش دهیم تا ببینیم این ویژگی تا چه تعداد سیکل شست‌وشو حفظ می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نانو الیاف کالای خواب کالاهای خواب کالای خواب نانو الیاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۴۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع کالاهای اساسی به نرخ دولتی در شهر قزوین آغاز شد

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی استان قزوین از آغاز توزیع کالاهای اساسی به نرخ دولتی در شهر قزوین خبر داد.

مصطفی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از آغاز توزیع کالاهای اساسی به نرخ دولتی در شهر قزوین خبر داد و اظهار کرد: این اقدام در راستای اجرای سیاست‌های اتحادیه استان قزوین به منظور خدمات‌رسانی بهتر به مردم صورت گرفته است. وی افزود: ۵ غرفه توزیع کالاهای اساسی در مکان‌های میدان مادر، میدان حسن نصرالله، مینودر فلکه پارس، بلوار شهید قاسم سلیمانی و خیابان راه‌آهن جانمایی شده که در این غرفه‌ها شکر، خرما و میوه به نرخ دولتی در بین مردم توزیع خواهد شد. مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی استان ادامه داد: این کالاها به‌صورت مستقیم از تولیدکننده خریداری شده و به قیمت مناسب از طریق غرفه‌های یادشده در سطح شهر با نرخ تعاونی به مصرف کنندگان عرضه می‌شود در نتیجه از سوءاستفاده فرصت‌طلبان جلوگیری خواهد شد. کریمی هدف از توزیع کالاهای اساسی توسط اتحادیه استان را کمک به معیشت مردم در شرایط اقتصادی کنونی و فراهم کردن امکان دسترسی همه شهروندان به کالاها با قیمت مناسب عنوان کرد. کد خبر 739805

دیگر خبرها

  • راهیابی ۱۵۷ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی و نانو
  • فناوری نانو به کمک درمان بیماری‌های خودایمنی می‌آید
  • ◄ کاهش بیش از ۵۰ درصدی تلفات جاده ای / خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عامل تصادفات
  • توزیع کالاهای اساسی به نرخ دولتی در شهر قزوین آغاز شد
  • ۵۰ درصد از تصادفات در آزادراه‌ها رخ می‌دهد
  • ۷۰ درصد تصادفات فوتی استان اصفهان ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده بوده است
  • ارزش کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد به بیش از ۲۱ میلیون دلار رسید
  • خشکی گاوخونی از عوامل خیزش گردو خاک اصفهان
  • تقویت تایر کامیون‌ها با فناوری نانو
  • «علم و فناوری» کلیدواژه مهم رهبری در سال ۱۴۰۲/ از پیشرفت‌های ایران در نانو و زیست فناوری تا حمایت از دانش‌بنیان‌ها