Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@04:05:39 GMT

تاثیر کرونا در مبتلایانِ دیابت

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۴۷۶۵

تاثیر کرونا در مبتلایانِ دیابت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید عادل جاهد با اشاره به موضوع تاثیر ویروس کرونا بر افراد مبتلا به دیابت، گفت: کرونا تاثیر زیادی روی افرادی که مبتلا به دیابت هستند، می‌گذارد. البته باید توجه کرد که بیماری دیابت به خودی خود احتمال ابتلای افراد به کرونا را افزایش نمی‌دهد. بر این اساس احتمال مبتلا شدن بیمار دیابتی به کرونا با یک فرد سالم، برابری می‌کند،  اما اگر فردی که دیابت دارد به کرونا مبتلا شود، در صورت اینکه قند وی مناسب نباشد ممکن است بیماری کووید- ۱۹ برایش پر عارضه‌تر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بد حال شدن، بستری شدن در بیمارستان، بستری شدن در آی سی یو و حتی مرگ به علت کرونا در افراد دیابتی چهار تا پنج برابر دیگر افراد جامعه است، تاکید کرد: بیماران دیابتی قرار نیست از دیگر افراد جامعه بیشتر به کرونا مبتلا شوند، اما اگر مبتلا شدند کنترل قند آنها بسیار حائز اهمیت و مهم است. قند این افراد باید به نسبت گذشته بیشتر کنترل شود؛ چراکه این مسئله بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه مصرف داروی افراد دیابتی مبتلا به کووید- ۱۹، تحت نظر پزشک معالج و یا تیم پزشکی درمانی می‌تواند دچار تغییراتی شود، گفت: اما به طور کلی شیوع بیماری کووید- ۱۹ تأثیری روی تغییر داروهای کنترل‌کننده قند خون (انسولین یا قرص) تجویز شده توسط پزشک ندارد. به همین دلیل افراد مبتلا به دیابت باید مطابق گذشته به مصرف داروهای خود طبق نظر پزشک‌شان ادامه ‌دهند.

این فوق تخصص غدد داخلی و متابولیسم همچنین گفت: ما به بیماران دیابتی توصیه می‌کنیم که برای مصرف دو تا سه ماه داروی ذخیره در منزل داشته باشند تا تعداد دفعات مراجعه آنها در روزهای کرونایی به داروخانه کمتر شود.

بنابر اعلام روابط عمومی سامانه ۴۰۳۰، جاهد با بیان اینکه مدیریت مشکلات تنفسی ایجاد شده فرد مبتلا به دیابت در بیماری کرونا نباید منجر به غفلت از کنترل و مدیریت دیابت شود، گفت: وضعیت کنترل قند خون فرد در بهبود بیماری تاثیرگذار است. به همین دلیل مراکز مرتبط با بستری بیماران کرونا باید در زمینه کنترل قند خون افراد مبتلا به دیابت با متخصصان داخلی و غدد همکاری داشته باشند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیماری دیابت ویروس کرونا کرونا اخبار کرونا مبتلا به دیابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۴۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار در ایران

حسین فرشیدی از برنامه وزارت بهداشت برای شناسایی و درمان موارد ابتلا به هپاتیت سی برای حذف این بیماری در کشور خبر داد و اظهار کرد: هپاتیت C نوعی بیماری ویروسی است که علت اصلی بیماری مزمن کبدی بوده و می‌تواند به سیروز، سرطان کبد و مرگ منجر شود.

تشخیص هپاتیت سی با پیگیری مراکز بهداشتی

وی افزود: تصمیم گرفتیم در سال جاری افراد مبتلا به هپاتیت سی را شناسایی کنیم و در همین راستا در مرحله اول مراقبان سلامت به امر پیگیری و شناسایی افراد پرخطر و پزشکان عمومی در مراکز بهداشتی به تشخیص این بیماری خواهند پرداخت.

فرشیدی ادامه داد: پس از انجام تست‌های تشخیصی در صورت ابتلای افراد به هپاتیت C، بیمار به بخش‌های درمانی ارجاع داده می‌شود. درمان بیماران هپاتیت سی به این روش نیز برای بیماران هزینه‌ای ندارد و رایگان شده است.

تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا در ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره آمار ابتلا به هپاتیت سی در کشور گفت: تخمین زده می‌شود که حدود ۲۰۰ هزار نفر بیمار مبتلا به هپاتیت سی در کشور داشته باشیم.

درمان همه مبتلایان تا دو سال آینده

فرشیدی با بیان اینکه با استفاده از داروها، درمان این بیماری قطعی خواهد بود؛ ادامه داد: هدفگذاری کرده‌ایم که ظرف دو سال آینده همه افراد مبتلا را درمان کنیم و داروی درمان این بیماری نیز به میزان موردنیاز تأمین شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره راه‌های انتقال ویروس هپاتیت سی بیان کرد: تزریق خون و فرآورده‌های خونی آلوده و رابطه جنسی از شایع‌ترین راه‌های انتقال این ویروس هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار در ایران
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد