Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی روز چهارشنبه مدعی شده است که منطقه «هنگ کنگ» دیگر یک منطقه خودمختار نیست.

این سخنان وزیرخارجه آمریکا تنها ساعاتی پیش از برگزاری جلسه برای تصویب قانون جنجالی «امنیت ملی» در چین ایراد شده که قانونی مربوط به هنگ کنگ است.

وزیرخارجه آمریکا همچنین در این سخنان گفته است که با توجه به وضعیت پیش رو، آمریکا درباره حضور شرکت‌های تجاری و مالی در هنگ کنگ تجدیدنظر خواهد کرد، چون ممکن است که وضعیت هنگ کنگ آن گونه که چین در سال ۱۹۹۷ به عنوان یک منطقه خودمختار وعده داده بود، دیگر نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سخنان پمپئو دو روز پس از آن اعلام می‌شود که «رابرت اوبرایان»، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در سخنانی چین را بار دیگر به اعمال تحریم‌های همه جانبه اقتصادی تهدید کرد.

مشاور ترامپ تهدید علیه چین برای اعمال تحریم را به دلیل آنچه «مسائل حقوق بشری در هنگ کنگ» خوانده، عنوان کرده بود.

در این ارتباط مشاور ترامپ گفته است که اگر چین «قانون امنیت ملی» مورد نظر خود را که به کنترل بیشتر در منطقه خودمختار هنگ کنگ منجر می‌شود، اجرایی کند، تحریم‌های گسترده‌ای بر پکن اعمال خواهد شد.

پیشتر چین در جریان اجلاس سالانه حزب کمونیسم از تصویب قانون «امنیت ملی» هنگ کنگ خبر داده بود، هرچند اجرای آن در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا به تأخیر افتاده است.

به نظر می‌رسد کشورهای غربی و بویژه آمریکا طی چند هفته گذشته موضوعات مختلفی را در راستای افزایش فشار سیاسی و اقتصادی علیه چین دنبال کرده‌اند.

منبع: الف

کلیدواژه: امنیت ملی هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۴۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا واردات فلزات از روسیه را ممنوع کرد

گزارش‌ها حاکی است که آمریکا واردات آلومینیوم، مس و نیکل از مبدأ روسیه را ممنوع کرده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، راشاتودی در گزارشی نوشت: واشنگتن واردات آلومینیوم، مس و نیکل از مبدأ روسیه را ممنوع کرده و به منظور سرکوب تجارت این فلزات در بورس‌های جهانی با انگلیس هماهنگ کرده است.

بر اساس این گزارش، تصمیم آمریکا بر فلزات تولید شده در روسیه پس از 13 آوریل 2024 تأثیر می‌گذارد. این در حالی است که بورس‌های برتر کالا در جهان مانند بورس فلزات لندن (LME) و بورس کالای شیکاگو (CME) تصمیم دارند تجارت این فلزات را ممنوع کنند.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که ممنوعیت‌های جدید به هدف قرار دادن درآمدهایی ادامه می‌دهد که روسیه‌می تواند برای تأمین بودجه عملیات نظامی خود در اوکراین به دست آورد.

کاهش شدید سهم دلار از بازار ارز خارجی روسیههمکاری روسیه و ترکیه برای دور زدن تحریم‌های غرب

وی افزود: هدف ایالات متحده کاهش درآمد روسیه و در عین حال محافظت از شرکا و متحدان خود در برابر تاثیرات ناخواسته است.

به گفته آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده، این "گام غیرموجه و سیاسی" ناگزیر نتیجه معکوس خواهد داشت.

آنتونوف با اشاره به اینکه ایالات متحده واردات فلزات روسیه را به حداقل رسانده است، تأکید کرد که تصمیم واشنگتن "احتمالاً مبتنی بر این فرضیه است که قیمت کالاها در خود ایالات متحده افزایش نمی یابد."

وی افزود، با این حال، با این اقدام "غیرقانونی"، دولت آمریکا در واقع "با درگیر کردن کشورهای اقماری خود در تحریم، موجب عدم تعادل در بازارهای جهانی می‌شود."

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز روز سه شنبه در سفر به چین گفت: روسیه گام های بیشتری برای دور زدن تحریم های غرب و تنوع بخشیدن به تجارت خارجی خود برخواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «کشف خودمختار» چیست؟
  • تجدید میثاق فرماندهان و کارکنان ارتش با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • نمی‌خواهیم شاهد جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم
  • آمریکا واردات فلزات از روسیه را ممنوع کرد
  • روسیه: وقتی آمریکا قاسم سلیمانی را هدف قرار داد گفتیم امنیت منطقه به خطر می‌افتد
  • امیرعبداللهیان به آمریکا هشدار داد
  • هشدار امیرعبداللهیان به آمریکا
  • پمپئو خطاب به بایدن:به ایران چراغ سبز نشان داده‌اید
  • حمله شدید پمپئو به بایدن بر سر ایران
  • پمپئو: ایالات متحده بازدارندگی خود را در برابر ایران از دست داده است