Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از شرایط مساعد تولید سبزی و صیفی خبر داد و گفت: از سال ۹۷ که وارد دوره ترسالی شدیم، وضعیت تولید محصولات کشاورزی روز به روز بهتر شده است به گونه‌ای که امسال تولید سبزی و صیفی رشد چند برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهش صادرات لازمه تحقق شعار سال

او افزود: از ۱۳ اقلیم دنیا، ۱۱ اقلیم در کشور ماست که امسال با توجه به نامگذاری سال با عنوان جهش تولید، وضعیت تولید محصولات جالیزی بهتر شده است که امیدواریم در کنار جهش تولید، رونق صادرات هم داشته باشیم.

نورانی ادامه داد: با توجه به آفتاب مناسب در طول سال و اقلیم ۴ فصل، وضعیت تولید محصولات مختلف بخش کشاورزی به قدری مناسب است که برای توسعه صادرات باید هدف گذاری شود.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با تاکید بر توسعه صادرات محصولات کشاورزی در کنار جهش تولید بیان کرد: سازمان فائو بار‌ها اعلام کرده است که ایران علاوه بر تامین غذای مورد نیاز، امکان تامین غذای کشور‌های حوزه خلیج فارس را نیز دارد، از این رو امیدواریم که مسئولان زیر یک سقف جمع شوند و برای توسعه صادرات برنامه‌ریزی کنند.

توسعه صادرات محصولات کشاورزی مستلزم ایجاد زیرساخت‌های لازم

او با بیان اینکه دود اتخاذ تصمیمات خلق الساعه به چشم تولیدکنندگان می‌رود، گفت: توسعه صادرات محصولات کشاورزی مستلزم فراهم کردن زیرساخت‌های لازم است، در غیر این صورت نمی‌توان امیدی به توسعه صادرات داشت.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با اشاره به چالش‌های پیش روی صادرات بیان کرد: گرانی حمل و نقل، کمبود کانتینر‌های یخچالی و اتخاذ تصمیات خلق الساعه از جمله مشکلات اصلی پیش روی صادرکنندگان است که انتظار می‌رود یک نهاد در خصوص صادرات تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

نورانی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر تولیدکنندگان به سبب فقدان مدیریت، مشکلات متعددی دارند به طوری که علی رغم اختصاص ارز به واردات سم و کود، اما سم و کود با نرخ آزاد در بازار فروخته می‌شوند که انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر این مشکلات مرتفع شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی جهش تولید صادرات ایران توسعه صادرات محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۴۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کشت دانه‌های روغنی و حبوبات در لرستان

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: باتوجه‌به اینکه کشاورزی استان ۱۰۰ درصد به‌صورت مشارکت مردمی انجام می‌شود در این زمینه سه برنامه در اولویت کاری برای کشت‌هایی که در سال گذشته انجام‌گرفته و امسال برداشت می‌شود در نظر گرفته‌ایم.
شاهرخی افزود: اولین برنامه افزایش تولید کشت در پاییز سال گذشته انجام شده که با به‌کارگیری همه امکانات بتوانیم با تغذیه و مبارزه به‌موقع با آفات بیماری‌ها و علف‌های هرز افزایش تولید داشته باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، به دومین برنامه در این زمینه اشاره کرد و گفت: دومین برنامه ما برای کشت محصولات بهاره است که با انجام تاریخ کاشت مناسب، استفاده از بذور اصلاح شده با عملکرد و همچنین توسعه روش‌های نوین آبیاری امیدواریم شاهد افزایش تولید در این محصولات که عمدتاً آبی است باشیم.
وی به سومین برنامه سازمان در توسعه کشت محصولات پاییزه اشاره کرد و گفت: سومین برنامه ما در توسعه کشت محصولات پاییزه امسال انجام می‌شود و در این زمینه با برنامه‌ریزی لازم که باتوجه‌به اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها و با اولویت جدی ادوات مناسب کشت دیم توسعه کشت دانه‌های روغنی و حبوبات داشته‌ایم، امیدواریم شاهد افزایش تولید باشیم.
شاهرخی افزود: همچنین امسال در زمان برداشت محصولات با انجام کنترل ریزش کمباین‌ها به‌وسیله گروه‌های ناظر برداشت ضایعات محصولات به‌خصوص گندم و دانه‌های روغنی به حداقل خواهیم رساند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان
  • توسعه کشت دانه‌های روغنی و حبوبات در لرستان
  • افزایش یک میلیون تن محصولات کشاورزی در اردبیل
  • توسعه نخلستان ها در شهرستان کارون 
  • گرانی در بازار خودرو ادامه دارد؛ پژو پارس به ۹۰۵ میلیون تومان رسید | جدول قیمت روز خودروهای داخلی و مونتاژی را ببینید
  • افزایش ۲ هزار تنی صادرات مغز بادام از چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۲۰ درصدی تولید انواع محصولات کشاورزی در کردستان
  • صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
  • رشد ۵۲ درصدی صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه و بلاروس
  • خرید نهال اصلاح شده با قیمت ۲۹ هزار تومان