Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به بیماری ام اس شهرستان ابهر آمار قریب به یقین بیماران مبتلا به ام اس این شهرستان را بالای 300 نفر اعلام کرد و گفت: به دلیل مشکلات موجود که اغلب فرهنگی هستند، فقط یک سوم از این تعداد بیمار با مراجعه به انجمن تشکیل پرونده داده‌اند.

علی‌اکبر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با تشریح فعالیت انجمن ام اس شهرستان ابهر طی چهار سال گذشته اظهار کرد: با فعالیت‌های انجام شده انجمن ام اس ابهر به عنوان پنجاه و چهارمین انجمن مستقل در کشور به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به بیماری ام اس شهرستان ابهر حوزه فعالیت این انجمن را محدوده این شهرستان اعلام و تصریح کرد: تا کنون 100 پرونده برای بیماران مبتلا به ام اس در این انجمن تشکیل شده است، هر چند آمار بیماران بیشتر است، ولی به دلیل مشکلات فرهنگی موجود همه بیماران به انجمن مراجعه نکنند.

وی با تاکید بر اینکه فراهم شدن محیط آرام در انجمن ام اس ابهر البته با همراهی کارشناسان برای کمک به امنیت روانی بیماران افزود: 90 درصد مراجعان به انجمن ام اس ابهر بانوان هستند، این موضوع موجب شده است حضور و فعالیت کادر انجمن برای پیگیری امور بیماران، از بین خانم‌ها انتخاب شود تا جامعه هدف برای ابراز مشکلات خود معذوریت نداشته باشند.

حبیبی با بیان اینکه فعالیت انجمن ام اس ابهر سعی کرده به صورت NGU فعالیت کند، گفت: تشکیل نشست‌های دوره‌ای برای انجمن‌های حمایت از بیماران ام اس ایران از مزیت‌های این انجمن‌ها است که با همراهی انجمن ام اس ایران انجام می‌شود، که اغلب مصوبات درخور توجهی هم در راستای کمک به بیماران داشته است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به بیماری ام اس شهرستان ابهر فعالیت برای اخذ حمایت‌ از ارگان‌ها و نهادها برای بیماران را از جمله فعالیت این انجمن دانست و افزود: در این راستا با تفاهم‌نامه‌ای که با بانک ملت انجام شد 20 فقره تسهیلات ارزان قیمت به جامعه هدف اعطا شد و همچنین حمایت‌های معیشتی و حقوقی هم از بیماران انجام می‌شود.

وی تامین دارو و درمان را از جمله پیگیری‌های انجمن حمایت از بیماران مبتلا به بیماری ام اس دانست و ادامه داد: هر چند موفق نشدیم داروهای مورد نیاز بیماران را در ابهر تامین کنیم ولی تلاش برای تامین نیاز بیماران به صورت

حبیبی با تاکید بر موثر بودن اقدامات انجام شده برای پیشگیری از ابتلای بیماران مبتلا به ام اس به بیماری کووید 19 گفت: این موفقیت نتیجه اطلاع‌رسانی به موقع و همچنین اقدامات فعالان انجمن بوده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به بیماری ام اس شهرستان ابهر آمار قریب به یقین بیماران مبتلا به ام اس این شهرستان را بالای 300 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: همه این بیماران برای تشکیل پرونده به انجمن مراجعه نکرده‌اند.

وی با تاکید بر خاص بودن بیماران مبتلا به ام اس به لحاظ هوش و وضعیت ظاهری ابراز امیدواری و دعا کرد: درمان واقعی برای این بیماری کشف شود، چرا که در حال حاضر بیماری مبتلایان به این بیماری با دارو کنترل می‌شود و درمانی برای این بیماری وجود ندارد.

حبیبی به فعالیت ویژه هیأت مدیره انجمن حمایت از بیماران ام اس شهرستان ابهر از تیر سال گذشته اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر همه نیازهای دارویی بیماران دارای پرونده در انجمن تامین می‌شود، ضمن اینکه هر سه ماه بسته معیشتی هم در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به بیماری ام اس شهرستان ابهر افزود: در ماه رمضان هم حدود 70 بسته معیشتی به ارزش 45 میلیون تومان در اختیار جامعه هدف قرار گرفت، ضمن اینکه بسته‌های مواد حفاظتی در مقابل بیماری کرونا هم در بین بیماران توزیع شده است.

وی با تقدیر از حمایت خیران و مسؤولان از بیماران عضو انجمن حمایت از بیماران مبتلا به ام اس گفت: همه نیازهای بیماران توسط خیران تامین می‌شود، ضمن اینکه انجمن به هیچ وجه به دنبال جذب مبلغ نقدی نیست، بلکه در صدد دریافت خدمات از اقشار مختلف است.

حبیبی از فعالیت مناسبتی انجمن در اربعین و همچنین عید غدیر در راستای جذب کمک خبر داد و تصریح کرد: نتایج اطلاع‌رسانی این اقدامات بسیار قابل توجه و به نفع بیماران است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به بیماری ام اس شهرستان ابهر با اشاره به پیگیری برای دریافت کمک و خدمت از دولت به نفع بیماران مانند خدمات بستری رایگان و ... ادامه داد: مهم این است که این اقدامات نباید به اسم یک شخص و یا انجمن تمام شود، بلکه تلاش برای دریافت این خدمات جزو وظایف انجمن محسوب می‌شود.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس حبیبی رایگان بستری ام اس خدمات جذب خیران بیماران مدیرعامل انجمن مناسبت بیماران مبتلا به ام اس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۴۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان دریافتند بیش از یک چهارم بیماران در مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ پنسیلوانیا که در دهه گذشته به دنبال درمان برای فیبریلاسیون دهلیزی بودند، کمتر از ۶۵ سال داشتند.

به گفته محققان، این میزان بسیار بیشتر از شیوع ۲ درصدی فیبریلاسیون دهلیزی که معمولاً در بین افراد غیر مسن تخمین زده می‌شود است.

دانش رایج در میان متخصصان قلب این است که در افراد زیر ۶۵ سال، فیبریلاسیون دهلیزی بسیار نادر است و خطرناک نیست. دکتر «آدیتیا بونسل»، محقق اصلی و الکتروفیزیولوژیست قلب، گفت: «اما واقعاً هیچ داده‌ای برای تأیید این موضوع وجود ندارد.»

این مطالعه همچنین نشان داد که احتمال مرگ و یا بستری شدن در بیمارستان به دلیل نارسایی قلبی، سکته مغزی یا حمله قلبی در بیماران جوان‌تر مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی بیشتر است.

فیبریلاسیون دهلیزی ضربان قلب نامنظم در حفره‌های فوقانی قلب است. این وضعیت خطر نارسایی قلبی و سکته مغزی را در افراد افزایش می‌دهد.

بونسل در ادامه افزود: «ما در سال‌های اخیر شاهد تعداد بیشتری از بیماران جوان مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی بوده‌ایم.»

برای این مطالعه، محققان از سوابق سلامت الکترونیکی بیش از ۶۷۰۰۰ بیمار که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ تحت درمان فیبریلاسیون دهلیزی بودند، استفاده کردند.

در طول این دهه، میزان بقای بیماران مرد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی، ۳۰ تا ۵۰ درصد بدتر از بیماران بدون این بیماری بود.

اختلال ضربان قلب در زنان حتی سخت‌تر بود، با نرخ بقای ۸۰٪ تا بیش از سه برابر بدتر برای آنهایی که فیبریلاسیون دهلیزی داشتند نسبت به آنهایی که فاقد آن بودند.

کد خبر 6086947

دیگر خبرها

  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟