Web Analytics Made Easy - Statcounter

ه گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان که در مراسمی با محوریت «ریاست آتی آلمان بر اتحادیه اروپا» در بنیاد «کُنراد آدنائر» سخن می گفت، به صراحت اعلام کرد که روابط با چین و ایالات متحده و همچنین همکاریهای فراآتلانتیکی گسترده اولویتهای ریاست آتی این کشور در شورای اروپا خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکل با اشاره به اینکه چین «یکی از مهمترین بازیگران قرن حاضر است»، گفت: «من ریاست کشورمان را فرصتی برای پیشرفت بیشتر اروپا به عنوان یک قدرت توانا، قابل و منسجم می دانم که مسئولیت صلح و امنیت بر روی این سیاره را برعهده می گیرد. در این خصوص برای مثال روابط اروپا با چین یکی از اولویتهای سیاست خارجی در دوران ریاست ما بر اتحادیه اروپا خواهد بود».

از سوی دیگر، طبق گفته های مرکل «رکن مرکزی و بنیادی» سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا یک همکاری فراآتلانتیکی است که به عنوان مثال روابط با ایالات متحده و ناتو را در برمی گیرد. مرکل در این باره گفت: «آمریکا مهم ترین شریک اروپا است. من تصدیق می کنم که همکاری با آمریکا بدتر از آنچه که می خواستیم در حال پیشرفت است. این امر به اقلیم و تجارت و همچنین نقش سازمانهای بین المللی در مقابله با همه گیری ویروس کرونا مربوط است. نه تنها حفظ روابط با آمریکا بلکه تقویت این روابط متناسب با منافع ملی و اروپایی ماست».

بنا به گفته مرکل، اتحادیه اروپا و آمریکا در خصوص حفظ نظم جهانی، صلح و ثبات در پارادایم سیاسی غرب به یکدیگر وابسته هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ونزوئلا ال پالیتو غیزانیه نفت ونزوئلا مجلس یازدهم دریای کارائیب قتل رومینا اشرفی مرکل صدر اعظم آلمان آمریکا چین اتحادیه اروپا ونزوئلا ال پالیتو غیزانیه نفت ونزوئلا مجلس یازدهم دریای کارائیب قتل رومینا اشرفی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۵۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، کارکنان معترض فرودگاه هیثرو می‌گویند اعتصاب خود را از ۱۸ اردیبهشت آغاز خواهند کرد. پیش از آنان نیز کارکنان بخش سوخت گیری فرودگاه اعلام کردند به مدت ۷۲ ساعت دست از کار خواهند کشید.
اتحادیه کارکنان فرودگاه هیثرو مقامات این فرودگاه را به بی توجهی به خواست کارکنان متهم و اعلام کردند در حالی که مدیران از پاداش‌های کلان بهره می‌برند حاضر نیستند به حد اقل نیاز‌ها و خواسته‌های کارکنان توجه کنند.
این چندمین بار در دو سال اخیر است که کارکنان هیثرو، بزرگترین فرودگاه اروپا در اعتراض به آنچه که بی توجهی به خواست کارکنان خواندند دست به اعتصاب می‌زنند.
بحران هزینه‌های زندگی در انگلیس به ویژه پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت با سرعت بیشتری رو به افزایش گذاشته است.

 

دیگر خبرها

  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • استفاده از ظرفیت اتحادیه آیورا در توانمندسازی زنان