Web Analytics Made Easy - Statcounter

این طرح روز چهارشنبه (۲۷ مه) با ۴۱۳ رای موافق در برابر یک رای مخالف به تصویب رسید و برای امضای رییس جمهوری به کاخ سفید ارسال می‌شود. سنای آمریکا در اوایل ماه مه مصوبه‌ای مشابه را تصویب کرد. اقدام کنگره فشار بر دولت دونالد ترامپ برای تحریم حقوق بشری چین را تشدید می‌کند.

بی‌بی‌سی در نوامبر ۲۰۱۹ به مدارکی دست پیدا کرد که نشان می‌داد چین به طور سیستماتیک صد‌ها هزار تن از مسلمانان اویغور را در اردوگاه‌هایی، واقع در غرب منطقه سین‌کیانگ، شستشوی مغزی می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مصوبه مجلس نمایندگان دولت آمریکا را موظف کرده است که چن کوانگو، رئیس حزب کمونیست در سین‌کیانگ را تحریم کند.

این مصوبه همچنین رئیس اداره اطلاعات ملی ایالات متحده را موظف می‌کند که فهرستی از شرکت‌هایی که در ساخت و ساز اردوگاه‌های مذکور نقش داشته‌اند، برای تحریم احتمالی تهیه و به کنگره بدهد.

دولت چین همواره هرگونه بدرفتاری با اویغور‌ها را تکذیب کرده و از جمله گفته است که اردوگاه‌هایی مورد بحث بر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای آماده کردن ساکنان اردوگاه جهت اشتغال تمرکز دارند.

این در حالیست که سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشری می‌گویند، اویغور‌های مسلمانی که تحت عنوان "بازآموزی عقیدتی" به این اردوگاه‌ها اعزام می‌شوند، مجبور هستند عقاید دینی خود را انکار کنند.

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان چهارشنبه گفت: "با این قانون قاطع فراجناحی، کنگره ایالات متحده قدم محکمی در راستای مقابله با نقض وحشتناک حقوق بشر در پکن علیه اویغور‌ها برداشته است. "

وزارت بازرگانی آمریکا در اکتبر ۲۰۱۹ چند شرکت و سازمان چینی را به اتهام آن که در عملیات تجسس و زیر نظر گرفتن دسته‌جمعی اویغور‌ها نقش داشته‌اند تحریم کرد.

این مصوبه در حالی به کاخ سفید فرستاده می‌شود که تنش بین آمریکا و چین بر سر اپیدمی ویروس کرونا و هنگ‌کنگ بالا گرفته است.

انتظار می‌رود چین امروز پنجشنبه (۲۸ مه) یک قانون امنیتی جدید را تصویب کند که آزادی‌های ساکنان منطقه نیمه خودمختار هنگ‌کنگ را محدود کند. این قانون هرگونه اعتراضی را که بتواند "فتنه، براندازی یا تجزیه‌طلبی" تعبیر شود، ممنوع می‌کند.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا چهارشنبه با ارسال یادداشتی به کنگره ایالات متحده اعلام کرد، واشنگتن دیگر هنگ‌کنگ را به عنوان منطقه‌ای خودمختار از چین به رسمیت نمی‌شناسد - تصمیمی که امتیاز‌های تجاری-مالی آمریکا به چین در هنگ‌کنگ را لغو و راه را برای تحریم‌های بیشتر علیه پکن هموار خواهد کرد.

بنا بر برخی گزارش‌ها، دولت آمریکا در واکنش احتمالی به برنامه دولت چین برای اعمال مقررات امنیتی جدید در منطقه نیمه خودمختار هنگ‌کنگ، در حال بررسی تحریم‌هایی علیه چین است. گفته می‌شود که تحریم‌های احتمالی می‌تواند شماری از مقام‌ها، شرکت‌ها و نهاد‌های مالی چینی را هدف قرار بدهد.

از طرف دیگر، مجلس سنای آمریکا هفته پیش طرحی را تصویب کرد که می‌تواند برخی شرکت‌های چینی را از حضور در بازار بورس نیویورک (وال استریت) منع کند. به موجب این مصوبه، شرکت‌های خارجی باید ثابت کنند که در روند حسابرسی و سایر مقررات مالی، استاندارد‌های آمریکا را رعایت می‌کنند. ناظران می‌گویند، لایحه مذکور در واقع شرکت‌های چینی را هدف قرار می‌دهد.

لایحه مذکور هنوز به تصویب مجلس نمایندگان و امضای رییس جمهوری نرسیده است؛ هرچند این مصوبه بسیاری از کارشناسان را نگران کرده است که جنگ مالی تازه‌ای بین دو غول اقتصادی جهان می‌تواند به زودی آغاز شود؛ نزاعی که می‌تواند برای ثبات بازار‌های مالی و اقتصادی جهان پیامد‌های منفی داشته باشد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: چین امریکا اویغور پارسی خبر اردوگاه ها اویغور ها هنگ کنگ شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۵۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه صادرات گاز روسیه به اروپا با با وجود تحریم‌ها

سخنگوی غول انرژی روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که با وجود تحریم‌های اروپا علیه این کشور، حجم گاز ارسالی از طریق خاک اوکراین ۴۲.۴ میلیون متر مکعب در روز است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، سخنگوی غول انرژی روسیه یعنی شرکت گازپروم در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که با وجود تحریم‌های اروپا علیه این کشور، حجم گاز ارسالی به این قاره از طریق خاک اوکراین 42.4 میلیون متر مکعب در روز است.

وی گفت: گازپروم به ارسال گاز روسیه برای ترانزیت از طریق خاک اوکراین در ایستگاه پمپاژ گاز سودژا Sudzha به میزان تایید شده توسط اوکراین ادامه می دهد.

وی افزود: حجم (گاز ارسالی) در تاریخ 20 آوریل (شنبه) 42.4 میلیون متر مکعب بوده است. درخواست ترانزیت از طریق ایستگاه پمپاژ گاز سوخرانوفکا Sokhranovka رد شد.

اتریش تا سال 2027 واردات گاز روسیه را ادامه می‌دهداتحادیه اروپا تمایلی به تمدید انتقال گاز روسیه از طریق اوکراین ندارد

بر اساس این گزارش، حجم گاز صادر شده روسیه به اروپا در تاریخ 19 آوریل نیز 42.4 میلیون متر مکعب ثب شده بود.

خط ترانزیت اوکراین همچنان تنها مسیر برای عرضه گاز روسیه به کشورهای اروپای غربی و مرکزی است.

این در حالی است که صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم به طور کامل به حالت تعلیق درآمده است و خطوط لوله ترکیش استریم و بلو استریم برای تامین گاز ترکیه و کشورهای جنوب و جنوب شرق اروپا در نظر گرفته شده است.

در ماه مه 2022، اپراتور سیستم انتقال گاز اوکراین اعلام کرد که به دلیل شرایط فورس ماژور جریان ترانزیت گاز به اروپا را از نقطه ترانزیت سوخرانوفکا به حالت تعلیق در می آورد چرا که این شرکت قادر به کنترل ایستگاه کمپرسور گاز نووپسکوف Novopskov در جمهوری خلق لوگانسک نیست. با این حال، گازپروم هیچ مدرکی دال بر فورس ماژور بودن شرایط مشاهده نکرده است.

در پاییز سال 2022، شرکت "نفتوگاز" اوکراین دادخواستی را به دادگاه بین‌المللی داوری علیه گازپروم به اتهام تأخیر در پرداخت هزینه خدمات حمل و نقل گاز از طریق اوکراین ارائه کرد.

الکسی میلر، مدیرعامل گازپروم اظهار داشت که شرکت روسی درخواست داوری نفت گاز را غیرقانونی می داند. در همین حال، روسیه ممکن است در صورت اقدامات بیشتر شرکت اوکراینی، تحریم هایی را علیه نفتوگاز اعمال کند و هرگونه ارتباط با این شرکت غیرممکن خواهد بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • شکایت حزب کنگره هند از مودی به دلیل اظهارات علیه مسلمانان
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • واکنش رئیس حزب کار اسرائیل به تحریم آمریکا علیه گردان نتزاه یهودا
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • نماینده کنگره آمریکا: نباید به اسرائیل برای کشتار بی‌گناهان کمک کنیم
  • نماینده کنگره آمریکا : نباید به اسرائیل برای کشتار بی‌گناهان کمک کنیم
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • تصویب تحریم‌های نفتی جدید ایران در کنگره آمریکا
  • آمریکا یک گردان ارتش رژیم صهیونیستی را تحریم می‌کند
  • ادامه صادرات گاز روسیه به اروپا با با وجود تحریم‌ها