Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@14:24:02 GMT

توهین به مقدسات، بازی در زمین دشمن است

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۵۵۴۴

توهین به مقدسات، بازی در زمین دشمن است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: توهین به مقدسات، بازی در زمین دشمن است، توهین‌کنندگان از هر طرف که باشند و جاهلانه یا عامدانه مرتکب این عمل شده باشند،زمینه ساز خوشحالی دشمن و ضربه به انقلاب هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار با عوامل ویژه برنامه رمضانی «دعوت» شبکه استانی هامون با اشاره به بالا بودن حساسیت در استان به خاطر تنوع قومی و مذهبی، اظهار کرد: بنده مکرر عرض کردم این تنوع قومی و مذهبی یک فرصت است به شرطی که درست به آن بپردازیم و از آن استفاده کنیم و اگر خلاف این عمل بشود، فرصت تبدیل به تهدید می‌شود مثل همه نعمت‌های خداوند تبارک و تعالی که اگر درست از آن بهره‌برداری نشود تبدیل به نقمت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با اشاره به ویژگی کار صداوسیما در رعایت این ملاحظات و حساسیت‌ها، تاکید کرد: مباحث و معارف باید متناسب با مخاطب بوده و حساسیت ایجاد نکند و در بیان معارف اسلامی نباید توهین و بدگویی اتفاق افتاده و احساس در آن گنجانده شود بلکه باید به گونه‌ای باشد که مخاطب منصف را از هر قوم و قبیله و مذهبی جذب نماید تا رسانه در دل‌ها جا باز کرده و در واقع مهمان خانه و دل همه باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با اظهار تأسف از برخوردهای ناشایستی که در کل کشور به خصوص سیستان و بلوچستان به سبب تعصبات قومی و قبیله‌ای رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: گاهی به این اختلاف قومی و قبیله‌ای رنگ دین و مذهب هم زده می‌شود در واقع مسائل مذهبی بهانه‌ای برای اختلافات قومی می‌شود.

آیت‌الله محامی با ذکر مواردی از این رفتارهای ناشایست، تصریح کرد: عده‌ای تحت پوشش دفاع از سنت پیامبر اکرم(ص) فقط خود را موحد و مسلمان می‌دانند و به جمع کثیری از مسلمانان و مذاهب دیگر و عقایدشان توهین و آنها را مشرک حساب می‌کنند از طرف دیگر، کسی به عنوان طرفداری از ولایت به جمع دیگری از مسلمانان توهین می‌کند؛ به مساجد که خانه‌های خدا و مرکز عبادت هستند توهین می‌کند و این افراط از جانب دو طرف است که ریشه در اختلافات قومی داشته و متأسفانه رنگ مذهبی گرفته است.

وی ادامه داد: با نگاه خوش‌بینانه، این اقدامات ناشی از جهل و نادانی است و اگر عامدانه باشد در واقع خیانت به جامعه اسلامی و آرمان‌های انقلاب و امام(ره) و مقام معظم رهبری است لذا اگر اقدام، جاهلانه باشد مسئولان باید در صدد ارشاد افراد برآیند ولی اگر تعمدی در کار است و احیانا به تعبیری مزدوری دشمن برای ایجاد آتش تفرقه است باید دستگاه قضایی با برخورد قهری جلوی آنها را بگیرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، بیان داشت: توهین‌کنندگان از هر طرف که باشند و جاهلانه مرتکب این عمل ناشایست شده باشند یا عامدانه، باعث خوشحالی دشمن هستند و این اقدامات در واقع آب در آسیاب دشمن ریختن و بازی در زمین دشمن و ضربه زدن به انقلاب است.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان نماینده ولی فقیه توهین مقام معظم رهبری سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۵۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ناگفته‌های دردناک و تلخ زنان سیستان و بلوچستان درباره آب؛ آواره‌ایم!

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899049

دیگر خبرها

  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • امدادرسانی آتش‌نشانان به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • ببینید | ناگفته‌های دردناک و تلخ زنان سیستان و بلوچستان درباره آب؛ آواره‌ایم!
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • کارگر قشری تاثیرگذار در رشد وشکوفایی اقتصاد درکشور
  • هشدار نارنجی هواشناسی در سیستان و بلوچستان
  • نخستین دوره رقابت فوتسال جام هیات مذهبی زاهدان برگزار می‌شود
  • دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است
  • عادی‌انگاری توهین به مقدسات و اعتقادات ممنوع