Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی شامگاه چهارشنبه در جلسه کار گروه امور اجتماعی، سلامت و زنان در محل استانداری زنجان، حوزه اجتماعی را حوزه بسیار مهم اعلام کرد و گفت: در شرایطی امروز که با کرونا درگیر هستیم اهمیت به حوزه اجتماعی بسیار مهم است.

وی اظهار کرد: سازمان‌هایی که در حوزه اجتماعی کار می‌کنند باید نسبت به مقابله و مبارزه با کرونا برنامه عملیاتی و کار شناسی شده ارائه بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار زنجان، با بیان اینکه تاکنون درمان و واکسن برای بیماری کرونا پیدا نشده است، گفت: باید مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و بازگشایی‌ها به معنای تمام شدن بیماری کرونا نیست.

حقیقی بر تشکیل کمیته اجتماعی در استان تاکید کرد و گفت: باید در این کمیته مسائل و مشکلات اجتماعی ناشی از کرونا در استان بررسی شود و برنامه‌ها حالت کاربردی داشته باشد.

وی با بیان اینکه تاب آوری سرمایه اجتماعی بالا برود، افزود: باید برنامه ریزی طوری صورت گیرد تا تاب آوری و آستانه تحمل مردم مورد بررسی قرار گرفته و تقویت شد چرا که در این وضعیت ایام کرونایی مردم باید آرامش لازم را داشته باشند.

استاندار زنجان، برحمایت از رسانه گروهی در استان تاکید کرد و یاد آورشد: باید حمایت از رسانه‌ها با رویکرد تلاش برای امید آفرینی در جامعه باشد چرا که بنده براین امر اذعان دارم که بدون رسانه‌ها نمی‌شود کاری را انجام داد.

حقیقی با بیان اینکه در ایام کرونایی همدلی و احسان در این استان موج می‌زند، افزود: بایدهمدلی روز به روز تقویت شود چرا که این مهم یک سرمایه اجتماعی بسیار گران بها و ارزشمند است و در این میان باید ارگان‌های مربوطه بانک اطلاعاتی نیازمندان را تشکیل دهند.

وی تاکید کرد: امیدواریم بیماری کرونا هر چه زودتر تمام شد ولی تا زمانی که این بیماری وجود دارد سرمایه‌های اجتماعی در استان تقویت شود.

استاندار زنجان، افزود: حوزه اجتماعی باید برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی کرونا برنامه ریزی کند.

حقیقی بر ارتقای فرهنگ دیجیتال در استان تاکید کرد و افزود: این فرهنگ برای پیشگیری از کرونا بسیار خوب بود ولی باید بیشتر از این فرهنگ دیجیتال در استان تقویت شود.

کد خبر 4935844

منبع: مهر

کلیدواژه: فتح الله حقیقی استاندار زنجان نظم پساکرونا ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد عید سعید فطر گرگان شیوع کرونا قزوین روز جهانی قدس نماز عید سعید فطر بیرجند روابط عمومی راهپیمایی روز قدس حوزه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۵۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پول‌ طلا و نقره مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

محسن اراکی امروز در همایش «اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران» که در سالن همایش‌های دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه اقتصاد جامعه به واسطه چرخه اقتصادی شکل می‌گیرد، مطرح کرد: چرخه اقتصادی از پنج حلقه تشکیل شده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به تولید اولیه، تولید ثانویه، عرضه و ... اشاره کرد.

به گزارش ایلنا، عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از کارکرد‌های پول تسهیل معامله است، عنوان کرد: در نظام اقتصادی باور داریم که باید طلا و نقره واسطه معامله باشند.

وی با اشاره به اینکه در مباحث فقهی آمده است که استفاده از واسطه معامله موجب ثبات بازار می‌شود، خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که پول اعتباری نمی‌تواند واسطه معامله باشد مگر در شرایط استثناء که حاکمیت دخالت داشته باشد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه در فقه اسلامی مبنای معامله باید دارای ارزش حقیقی باشد، تصریح کرد: همچنین واسطه معامله نیز باید ارزش حقیقی باشد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور اضافه کرد: پول فعلی ارزش حقیقی ندارد چراکه یک تکه کاغذ در هر کشور قدرت ارزش متفاوتی دارد و این بزرگ‌ترین دزدی است که در آمریکا رقم می‌خورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در شرایط فعلی ارزش پول اقتصادی نیست بلکه سیاسی است، یادآور شد: اینکه قدرت سیاسی یک کشور ارزش پول آن کشور را مشخص کند مورد پذیرش فقه اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه با حقیقی کردن پول می‌توان مشکل اقتصادی کشور را حل کرد، ابراز کرد: خیانتی که به سرمایه‌های این مملکت می‌شود ضرب سکه‌های طلا است چراکه سکه‌های طلا در خانه‌ها انبار شده و هیچ مشکلی از جامعه را رفع نمی‌کند.

آیت الله اراکی بیان کرد: در بازار اقتصادی اسلامی خلق پول ممنوع است چراکه پول تنها واسطه معامله است و خود پول نمی‌تواند پول تولید کند.

وی با بیان اینکه در اقتصاد اسلامی پول باید زمینه کار شود، اظهار کرد: بانک‌ها در نظام سرمایه‌داری خود را تاجر پول می‌دانند و همه توان جامعه را جمع کرده و در منفعت خود مصرف می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه افزایش تولید می‌تواند گرانی را کاهش دهد، ولی در تورم تاثیری ندارد، مطرح کرد: تورم نتیجه حتمی و قطعی پول اعتباری است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه پول‌طلا و نقره دارای ارزش حقیقی است، عنوان کرد: پولی که دارای ارزش حقیقی باشد، قدرت خرید را افزایش می‌دهد، ولی پول بدون ارزش حقیقی توان رقابت با ارزش کالا را ندارد.

آیت الله اراکی ادامه داد: تورمی که امروز در جامعه شاهد هستیم ناشی از افزایش تقاضا و عدم عرضه نیست بلکه ناشی از اعتباری بودن پول و عدم ارزش حقیقی پول است.

وی اضافه کرد: اعتقاد ما بر این است که پول‌طلا و نقره امکان حل مشکلات را دارد و به اقتصاد دانان پیشنهاد داریم که راجع به این موضوع بحث و بررسی دقیق و فنی داشته باشند.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های ویژه‌ای برای نشاط اجتماعی بانوان قزوین داریم
  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • رئیس جمهور: تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • رییس جمهور: تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • پول‌ طلا و نقره مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • بررسی مشکلات حوزه ارتباطات شهرستان سیاهکل با حضور معاون وزیر
  • گلایه سخنگوی دولت از بررسی نشدن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه سخنگوی دولت از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه بهادری‌جهرمی از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس