Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@21:28:50 GMT

نماز جمعه در ۱۷ شهر استان مرکزی اقامه می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۵۵۹۶

نماز جمعه در ۱۷ شهر استان مرکزی اقامه می‌شود

حجت‌الاسلام «محمد حاجی‌پور» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: براساس ابلاغیه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و بعد از اعلام شهرهای سفید از سوی ستاد مقابله با ویروس کرونا، نماز جمعه این هفته در این شهرها اقامه می‌شود.

وی ادامه داد: براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، شهرهای شازند، محلات، مامونیه، تفرش، خنداب، آشتیان، فراهان، نیمور، خنجین، جاورسیان، خشکرود، پرندک، آستانه، مهاجران، توره، هندودر و شهباز سفید ارزیابی شده و نماز جمعه با رعایت الزامات بهداشتی در آنها اقامه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی اظهار داشت: تصمیم‌گیری برای اقامه نماز جمعه در شهرهای سفید کشور منوط به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است و مجموعه استانی تابع این مصوبات است.

حجت‌الاسلام حاجی پور بیان کرد: پیش از شیوع ویروس کرونا در ۳۳ شهر استان مرکزی نماز جمعه اقامه می‌شد.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و ۳۳ شهر دارد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۴۱ هزار و ۵۹۱ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۵۶۴ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (هفتم خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۴۱۲ مورد بستری و هزار و ۶۶۸ (۸۰درصد) نفر از موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۴۱ هزار و ۵۹۱ نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۵۶ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۷ هزار و ۵۶۴ نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۱۱ هزار و ۱۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۵۵۱ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: تا کنون ۸۵۶ هزار و ۵۴۶ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اراک استان مرکزی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اراک استان مرکزی ویروس کرونا اراک استان مرکزی استان مرکزی ویروس کرونا نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۵۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه نماز جمعه باید عامل اتحاد باشد و به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود، گفت: همه سلایق سیاسی، اقتصادی‌، فرهنگی و گروه‌های مختلف اجتماعی وارد نمازجمعه شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در گردهمایی منطقه‌ای ائمه جمعه استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی اظهار داشت: از مهم‌ترین امتیازات استان گلستان،  همزیستی مسالمت‌آمیز و همدلی و هماهنگی شیعه و سنی است.

وی تاکید کرد: ائمه‌جمعه نمایندگان علما و بزرگان دین از صدراسلام تاکنون هستند و امروز هم ائمه جمعه نمایندگان نظام‌مقدس جمهوری اسلامی هستند و به علت مسئولیت بسیار سنگین  این وظیفه سنگین پشتوانه قوی می‌خواهد و آن پشتوانه، اتکاء به خداست.

نورمفیدی تصریح کرد: در دنیای امروز که جهان سلطه همه اصول و اعتقادات همه ادیان الهی را زیر پا گذاشته است؛ اتکال و اتکاء به خداوند تحمل مشکلات را آسان می‌کند.

وی با بیان اینکه نماز جمعه باید عامل اتحاد باشد و به هیچ عنوان نباید وارد فضای پایین دستی و جناحی و گروهی شود، افزود: باید فضای عمومی و محتوایی نمازجمعه به گونه‌ای باشد که همه سلایق سیاسی، اقتصادی‌، فرهنگی و گروه‌های مختلف اجتماعی وارد نمازجمعه شوند.

امام جمعه گرگان ادامه داد: مسجد نقش محوری در هدایت جامعه دارد و باید شایسته‌ترین طلبه‌ها که در این زمینه آموزش دیده‌اند؛ برای امام جماعت مساجد تعیین شوند.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: استان گلستان نمونه‌ای از ایران کوچک است که همزیستی مسالمت‌‎آمیز و همدلی و هماهنگی شیعه و سنی از مهم‌ترین امتیازات استان گلستان است .

استاندار گلستان هم با اشاره به قابلیت های گلستان افزود: استان گلستان در حوزه اقتصاد رشد 8 درصدی داشته و رقم تولید ناخالص استان دوبرابر قبل شده است.

علی‌محمد زنگانه با اشاره به اینکه  سرمایه گداری خارجی در گلستان  به بیش از  13 میلیون دلار رسیده است تاکید کرد:  این رقم  حکایت از از رشد 12 برابری داشته است که احیا 137 بنگاه و کارخانه نیمه تعطیل در این رشد بی تاثیر نبوده است .

وی با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم تصریح کرد:  علاج بخشی خلیج گرگان از مهمترین اقدامات دولت است که اگر انجام نمی شد طبیعت و محیط زیست گلستان مورد تهدید  جدی قرار می‌گرفت.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • چالش دانش‌آموزان مسلمان برای اقامه نماز در مدرسه‌ای در لندن
  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • انقلاب اسلامی ایران بر جریان‌های استعماری دنیا مسلط شد
  • قدردانی از ۱۹۰ فعال ترویج فرهنگ نماز در بخش مرکزی جرقویه
  • نماز جمعه فلسطینی‌ها در مسجد ویران شده شهر رفح
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • صنایع کم‌آب می‌تواند در قزوین پا بگیرد
  • صنایع کم‌آبی می‌تواند در قزوین پا بگیرد