Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@19:27:55 GMT

پرونده مسکن مهر چه زمانی بسته می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۵۶۷۲

پرونده مسکن مهر چه زمانی بسته می‌شود؟

به گزارش «تابناک» به نقل از مشرق، طرح مسکن مهر در ابتدا در قالب بند د تبصره ۶ قانون بودجه در سال ۸۶ آغاز گردید و پس از آن بر مبنای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، به صورت پیوسته در دستور کار قرار گرفت.

در شهرهایی که جمعیت آن کمتر از ۲۵ هزار نفر است بنیاد مسکن وظیفه ساخت مسکن مهر را بر عهده گرفت، در شهرهای جدید مسکن مهر از سوی شرکت عمران شهرهای جدید ساخته و تکمیل می‌شود و در سایر شهرها نیز سازمان ملی زمین و مسکن اجرای طرح مسکن مهر را عهده دار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی پیش محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره روند تکمیل واحدهای مسکونی مهر گفت:جلساتی برگزار و پروژه‌ها مورد به مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که ۲۴۰هزار و ۱۲۸ واحد مسکونی مهر هستند که هنوز فروش اقساطی نشده‌اند که باید طبق زمانبندی فروش آن‌ها آغاز شود.

به گفته وی واحدهای باقیمانده مسکن مهرشامل پروژه‌هایی هستند که یا متقاضی ندارند یا دیر آغاز به کارکرده،یا مشکلات حقوقی دارند.برخی نیز با اعلام بانک مسکن به عنوان پروژه خودمالک تسهیلات دریافت کرده و از لیست واحدهای مسکونی مهر، خارج شده‌اند.

محمودزاده اواخر سال گذشته اعلام کرد که واحدهای مسکونی مهری که دیر آغاز به کار کرده‌اند و یا پیشرفت فیزیکی پایینی دارند حداکثر تا نیمه سال ۹۹ باید تکمیل و تحویل متقاضیان شوند.

با این تفاسیر باید تا چند ماه آینده تعداد زیادی از واحدهای مسکونی با شرایطی مهاون وزیر راه گفته است تحویل متقاضیان شود.این طور که معاون وزیر راه و شهرسازی گفته است در حال حاضر، ۲۱ هزار و ۹۶۱ واحد مسکونی مهر در کشور بدون متقاضی است و ۱۱ هزار ۴۵۸ واحد نیز دارای مشکلات حقوقی هستند.

در مورد مشکلات حقوقی نیز چندی پیش زمان خوب مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد بر تثبیت مالکیت دولت و اخذ اسناد اراضی دولتی تاکید کرد و گفت: با همت و تلاش جهادی کارکنان ثبت اسناد و املاک استان صدور اسناد مالکیت مسکن در کهگیلویه و بویراحمد به اتمام رسید و سند مالکیت ۵ هزار و ۱۰۰ واحد مسکن مهر استان صادرشد.

به گفته وی ادارات ثبت اسناد و املاک استان آمادگی لازم را دارند که پس از دریافت مستندات و نقشه‌های لازم اسناد مالکیت اراضی ملی و دولتی در محدوده شهرها را صادر کنند.

با این تفاسیر حدود نیمی از واحدهای مسکن مهر دارای مشکل حقوقی تعیین تکلیف شدند و سند مالکیت آن‌ها صادر گردیده است.

آخرین وضعیت دریافت وام ۴۰ میلیونی تعمیرات مسکن مهر

با اینکه چند سال از تحویل مسکن‌های مهر نمی‌گذرد و برخی هنوز خانه‌های خود را تحویل نگرفته اند محمدحسن علمداری مدیرامور اعتباری بانک مسکن خبر از اعطلای وام ۴۰ میلیونی تعمیرات مسکن مهر می‌دهد.

به گفته وی درخواست متقاضیان دریافت وام ۴۰ میلیون تومانی تعمیرات مسکن توسط کارشناسان بانک مسکن، کارشناسی می‌شود و در صورتیکه متقاضی واجد دریافت تسهیلات تعمیرات مسکن مهر محسوب شود، تسهیلات دریافت خواهد کرد.

مدیرامور اعتباری بانک مسکن در مورد نحوه بازپرداخت وام گفت: این تسهیلات ۵ ساله و با سود ۱۸ درصد است و اگر متقاضیان ۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند باید در مدت زمان پنج سال، ماهانه حدود یک میلیون تومان قسط بدهند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ونزوئلا ال پالیتو غیزانیه نفت ونزوئلا مجلس یازدهم دریای کارائیب قتل رومینا اشرفی مسکن مهر پروژه مسکن مهر شهرهای جدید عرضه مسکن ساماندهی ونزوئلا ال پالیتو غیزانیه نفت ونزوئلا مجلس یازدهم دریای کارائیب قتل رومینا اشرفی واحدهای مسکونی تعمیرات مسکن مسکونی مهر بانک مسکن مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۵۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، اقبال شاکری استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر و نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید از شهر جدید هشتگرد با نام جدید "مهستان" گفت: بخشی از اراضی ساخته شده در این منطقه مربوط به اراضی می‌شود که مردم از شرکت عمرانی شهر هشتگرد خریداری کرده‌اند و بخش دیگر آن ساخت و سازهایی است که توسط شرکت عمرانی هشتگرد درحال انجام است و حدود ۱۱ هزار واحد از این واحدهای مسکونی تا ۶ ماه آینده تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه از این ۱۱ هزار واحد، حدود ۷ هزار واحد آن تا پایان اردیبهشت ماه تحویل داده می‌شود، خاطر نشان کرد: ۸۰ واحد از واحدهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مجتمع‌ها قرار دارد که امیدواریم تا پایان اردیبهشت تحویل داده شود.

شاکری اضافه کرد: حدود ۴ هزار واحد ساختمان درهفته دولت (شهریور) واگذار می‌شود که ۲۰ واحد از این اراضی مربوط به دانشگاه صنعتی امیرکبیرمی‌شود. در تلاش هستیم تا پایان شهریور سال جاری کل واحدهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر واقع در هشتگرد تحویل داده شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود شهر جدید مهستان براساس طرح تفصیلی، حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت را در خودش جای دهد. در حال حاضر جمعیت این منطقه حدود ۲۰۰ هزار نفر است. این منطقه دارای مجتمع های رفاهی، ورزشی، آموزشی و مسجد و یک واحد نیروی انتظامی در آن مستقر است. فضای سبز قابل توجهی دارد، مسیرهای دسترسی به معابر و شریان‌های داخلی شهر برقرار و در حال تکمیل است.

وی تاسیس ایستگاه مترو را از دیگر مزیت‌های اضافه شده به این منطقه دانست و یادآور شد: هنوز شرکت متروی تهران مدیریت آن را بر عهده نگرفته است و توسط شرکت عمرانی هشتگرد اداره می‌شود و در طول روز حدود دو هزار نفر را جابه جا می‌کند. فاصله حرکت قطارهای این لاین حدود یک ساعت و نیم است و هنوز خطوط تاکسی یا ون یا اتوبوس درنظر گرفته نشده است.

شاکری با ابراز امیدواری از اینکه شرکت مترو تهران و حومه این بخش را تحویل بگیرد، تاکید کرد: برای توسعه این منطقه نیاز است چند نکته مورد توجه قرار گیرد. از آنجایی که در فصول مختلف سال نیروی کار برای ساخت و سازها کم می‌شود به منظور به کارگیری از اتباع خارجی لازم است نیروی انتظامی با کارگاه‌های ساخت و ساز همکاری کند تا کارگران مورد نیاز کارگاه‌ها تامین شوند؛ ضمن آنکه باید میان نظام مهندسی و مسکن نهضت ملی از جهت بکارگیری مجری ذی صلاح همکاری‌های بیشتری صورت گیرد تا هزینه اضافی به مردم تحمیل نشود.

کد خبر 6085506

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر آغاز شد
  • مهارآتش‌سوزی درمجتمع مسکونی در کرمان
  • مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی
  • پرونده ۳۵۰ هزار متقاضی تسهیلات مسکن روستایی تا یک ماه آینده بسته می‌شود