Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- انتخابات هییت رییسه دائم مجلس در دستور کار دومین جلسه علنی مجلس یازدهم قرار گرفت. تاریخ انتشار: 08:38 - 08 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۴۳۴۱

خبرگزاری میزان - انتخابات هییت رییسه دائم مجلس در دستور کار دومین جلسه علنی مجلس یازدهم قرار گرفت.

رقابت برای کرسی ریاست  روز گذشته گزینه نهایی فراکسیون مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی مجلس یازدهم برای ریاست مجلس انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  پس از رأی‌گیری در نشست دیروز فراکسیون اکثریت به ترتیب قالیباف ۱۶۶ رای، حاجی‌بابایی ۵۷ رای، میرسلیم ۵ رای و نوروزی با ۲ رای حائز اکثریت آرا برای نامزدی جهت ریاست مجلس شورای اسلامی شدند.

گفتنی است در این جلسه ۲۴۰ نفر حاضر بودند.

نامزد‌های کرسی نواب رییس فراکسیون انقلاب  همچنین روز گذشته گزینه نهایی فراکسیون مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی مجلس یازدهم برای نواب رییس مجلس انتخاب شدند.   امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ۹۴ رأی، علی نیکزاد ۹۳ رأی، عبدالرضا مصری ۷۷ رأی، محمدمهدی زاهدی ۵۶ رأی، الیاس نادران ۵۳ رأی و علیرضا منادی سفیدان ۴۲ رأی حائز اکثریت آرا برای نامزدی جهت نواب رییس مجلس شورای اسلامی شدند.

بر این اساس امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و علی نیکزاد کاندیدای فراکسیون اکثریت مجلس برای نایب رئیسی هستند.   نامزد‌های کرسی دبیری فراکسیون انقلاب  همچنین پیرو رای گیری روز گذشته فراکسیون اکثریت مجلس، احمد امیرآبادی منتخب قم با ۹۷ رأی، سیدناصر موسوی لارگانی منتخب فلاورجان با ۹۰ رأی، حسینعلی حاجی دلیگانی منتخب شاهین شهر با ۸۵ رأی، دهنوی منتخب تهران با ۷۳ رأی، متفکر آزاد منتخب تبریز با ۹۸ رأی، کریمی منتخب بابل با ۶۵ رأی به عنوان نامزد‌های فراکسیون انقلاب برای کرسی دبیری هیئت رئیسه مجلس انتخاب شدند.   نامزدهای کرسی ناظر هیئت رئیسه مجلس

همچنین روز گذشته نامزدهای کرسی ناظر هیئت رئیسه مجلس از سوی فراکسیون انقلاب اسلامی انتخاب شدند.

بر این اساس محمدحسین فرهنگی منتخب مردم تبریز با ۷۳ رأی، محسن پیرهادی منتخب مردم تهران با ۶۲ رأی علیرضا سلیمی منتخب مردم محلات با ۵۹ رأی به عنوان نامزدهای فراکسیون انقلاب برای کرسی ناظر هیئت رئیسه مجلس  انتخاب شدند.

انصراف حاجی بابایی

در حال حاضر کارت های داوطلبی ریاست مجلس در صحن مجلس توزیع می‌شود.

روح الله نجابت عضو هیئت رییسه سنی مجلس اعلام کرد که از چهار نماینده داوطلب کرسی ریاست مجلس یک تن از نمایندگان انصراف داده است

وی در ادامه اسامی کاندیداها به شرح زیر است:

 - مصطفی آقا میرسلیم

- فریدون عباسی

 - محمد باقر قالیباف

ناظرین شمارش آرا

در ادامه حجت السلام و المسلمین سید رضا تقوی اسامی سه تن از نمایندگان برای نظارت بر شمارش آرا کرسی ریاست مجلس را اعلام کرد که به شرح زیر است:

رحیم زارع نماینده آباده

جلالی نماینده رفسنجان

سید جواد کریمی قدوسی

روح الله نجابت  عضو هیئت رییسه سنی مجلس در ادامه پنج داوطلب کرسی نواب رییس مجلس را به شرح زیر اعلام کرد.

سید امیر حسین قاضی زاده‌هاشمی 

علی نیکزاد ثمرین

روح الله نجابت عضو هیئت رییسه سنی مجلس در ادامه داوطلبین دبیری هییت رییسه مجلس را به شرح زیر اعلام کرد.

احد آزادی خواه

سلمان اسحاقی

احمد امیرآبادی فراهانی

منصوره پاشایی

حسین علی حاجی دلیگانی

سید کریم حسینی

سید کاظم دلخوش

سید محسن دهنوی

محمد سقزی

محمدرضا صباغیان

سید صادق طباطبایی نژاد

ابراهیم عزیزی

سید مهدی فرشادان

جبار کوچکی نژاد

حسین محمد صالحی

مرتضی محمودوند

سید کاظم موسوی

سید علی موسوی 

سید ناصر موسوی لارگانی

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس یازدهم انتخابات فراکسیون انقلاب هیئت رئیسه مجلس مجلس یازدهم انتخاب شدند ریاست مجلس هیئت رییسه شرح زیر روز گذشته نواب رییس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۵۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتخب مردم باید عملگرایی را جایگزین شعارهایش کند

ایسنا/اصفهان منتخب مردم کاشان و آران و بیدگل در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی  گفت: انتخابات تمام شد و کسی که با کسب بیشتر آرا به مجلس رفته باید کار و عملگرایی را جایگزین شعارها کند.

مصطفی معینی، شامگاه (دوشنبه، ۶ فروردین) در مسجد امامزاده عبدالله لتحر، اظهار کرد: مجلس دوازدهم از هفتم خرداد ماه رسماً کار خود را آغاز می‌کند و از هم‌اکنون برای شناسایی مشکلات حوزه کاشان و آران و بیدگل تلاش و برنامه ریزی می کنیم.

وی افزود: زمان شعار دادن نیست. مردم اعتماد، لطف و آبرویشان را در پای صندوق‌های رای گذاشتند و نماینده خود را در انتخابات مجلس برگزیدند و الان نوبت این است که فرد منتخب پایبند به اعتماد و مشارکت آنها در راستای پیشرفت و توسعه حوزه انتخابیه خود گام بردارد.

به گزارش ایسنا، منتخب مردم کاشان و آران و بیدگل، تصریح کرد: نشستن روی صندلی  مجلس،  مسئولیت خطیری است. نمایندگان باید وفادار به اعتماد و اهتمام مردم در هنگام انتخابات  باشند، زیرا عرصه‌های بزرگ مسئولیت، خطاهای بزرگتری هم دارد پس مبادا رفتارهایشان قبل و بعد از نمایندگی فرق کند.

معینی با گرامیداشت یاد شهیدان به ویژه شهدای منطقه لتحر گفت: امنیت، آرامش و آسایش امروز را مدیون خون شهدا هستیم و انشالله کارگزاران نظام و خدمت‌گزاران مردم بتوانند راه آنها را ادامه دهند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • منتخبان مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند
  • منتخبین مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند
  • بادامچیان: مجلس دوازدهم یک مجلس پرهیاهو خواهد بود /ائتلاف شانا و پایداری در مرحله دوم تاثیری در انتخابات ندارد
  • تشکیل مجلس جدید با ۴ فراکسیون / جریان اصولگرایی رقابت‌ها را کنار بگذارند
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است
  • کنعانی‌مقدم: سوداگران کرسی ریاست مجلس، وقت خود را تلف می کنند / تحریم‌کنندگان انتخابات میت سیاسی هستند + فیلم
  • کنعانی‌مقدم: سوداگران کرسی ریاست مجلس وقت خود را تلف می کنند / تحریم‌کنندگان انتخابات میت سیاسی محسوب می‌شوند + فیلم
  • منتخب مردم باید عملگرایی را جایگزین شعارهایش کند
  • مردم در کدام انتخابات به زنان بیشتر اعتماد کردند؟
  • بررسی سهم زنان در انتخابات ادوار مجلس شورای اسلامی