Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را در بر گرفت و حائز اهمیت بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.   ساماندهی بیش از ۹۰ موسسه آموزش عالی جلسه ۱۳۱ ستاد راهبری اجرای نقشۀ جامع علمی کشور، به ریاست  سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.   منصور کبگانیان قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از پایان این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز دو بخش بود که در بخش اول گزارش ستاد نانو از پیشرفت­‌هایی که در این حوزه در کشور صورت گرفته و عملکرد این ستاد بود که ارائه شد.

وی افزود: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در نوبت‌­های منظم باید به استماع برسد و گزارش‌­ها باید کاملا ارزیابی و داوری شوند و در نهایت این گزارش­‌ها به اسناد ملی کشور تبدیل می‌­شوند.

کبگانیان با بیان اینکه بعد از این گزارش زیست فناوری ما گزارش هوا و فضا را در نوبت داریم گفت: قبل از اینکه گزارش ستاد نانو اینجا ارائه شود در کمیسیون فناوری و دانش بنیان ما ارائه شده بود و داوران نظرات صریح و دقیق‌شان را اعلام کرده بودند و بررسی‌­های لازم صورت گرفته و آخرین مرحله نهایی‌سازی امروز ارائه شد.    باید برای دوران پساکرونا برنامه داشته باشیم حجت الاسلام رستمی در دانشگاه‌ها در نشستی که با استادان علوم ارتباطات با موضوع برسی مسائل مختلف در دوران پساکرونا برگزار شد، گفت: درنگاه آینده پژوهان درباره آنچه در دوران پساکرونا رخ خواهد داد اتفاق نظری وجود ندارد و دیدگاه‌های متفاوتی در این باره وجود دارد، اما در یک موضوعی که اتفاق نظر وجود دارد این است که دوران بعد از کرونا متفاوت است.

وی در ادامه افزود: این متفاوت بودن این ضرورت را ایجاد می‌کند که ما فضای پساکرونا را بشناسیم و بدانیم چگونه باید با آن برخورد کنیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در ماه‌های اخیر چند مسئله اساسی در بحث اطلاع‌رسانی داشتیم که کشور را درگیر خودش کرد. ما باید بررسی کنیم که این روند را چگونه باید ارزیابی کرد و چه سیاست‌هایی را برای مواجه با این فضا داریم.
پرداخت بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان وام دانشجویی در سال گذشته بهروز رحیمی با تأکید بر این‌که صندوق رفاه باید دانشجویان را در همه ابعاد یاری کند، گفت: من اعتقاد ریشه‌ای دارم که مجموعه صندوق رفاه با حفظ شاکله‌های استقلال خود در کنار حوزه فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت معنا پیدا می‌کند و نباید گمان کرد که صندوق به دلیل داشتن هیأت امنا و ساختار مالی مستقل نباید به کسی گزارش بدهد، بلکه به عقیده من صندوق رفاه در کنار وزارت بهداشت هویت پیدا می‌کند، به دیگر معنا هر فعالیت و اتفاقی در صندوق رفاه دانشجویی که در مسیر اقتصادی، سرمایه گذاری و اجتماعی رخ می‌دهد اگر خروجی آن به رفاه و آسایش دانشجو نرسد، محل اشکال است.  
رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با تأکید بر این‌که صندوق رفاه با دانشجو و دانشگاه معنا پیدا می‌کند و به همین دلیل تلاش داریم در کنار دانشجویان باشیم، خاطر نشان کرد: ما خود را موظف می‌دانیم به خوابگاه‌های دانشجویی سر بزنیم، در کنار فعالیت‌های دانشجویان باشیم و حمایت معنوی، اجتماعی و مادی خود را از همه فعالیت‌های هنری، ورزشی، علمی، فرهنگی و هر اتفاقی که دانشجو محور آن است، داشته باشیم.   دانشجویان علوم پزشکی فاقد بیمه شناسایی و بیمه می‌شوند سیما سادات لاری با اشاره به امضای تفاهم نامه پوشش خدمات بیمه‌ای دانشجویان دستیار پزشکی و Ph.D دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: با توجه به نقش این دسته از دانشجویان در حوزه سلامت به خصوص در بحران کرونا که به وضوح اهمیت حضور این دسته از دانشجویان دستیاری و Ph.D در خط مبارزه با بیماری کرونا را به تصویر کشید، وزیر بهداشت در دستوری بر پوشش بیمه درمانی این دسته از دانشجویان تاکید کرد.

وی افزود: این موضوع باعث می‌شود تا این گروه از دانشجویان در صورت بیمار شدن خود و یا اعضای خانواده، رنجی به جز رنج بیماری نداشته باشند.

معاون وزیر بهداشت گفت: ما اکنون به دنبال شناسایی دانشجویانی خواهیم بود که بیمه نیستند تا در گام بعدی خود این گروه را نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهیم و به دنبال بیمه تکمیلی دانشجویانی هستیم که تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.   آیین‌نامه نخستین جشنواره ورزش‌های همگانی مجازی ویژه دانشجویان علوم پزشکی اعلام شد اداره ورزش‌های همگانی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، در آستانه برگزاری نخستین جشنواره ورزش‌های همگانی مجازی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آیین نامه مقررات و قوانین در رشته دارت در را اعلام کرد.

نخستین جشنواره ورزش‌های همگانی مجازی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی ویژه دختران و پسران در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۲ خرداد به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

این جشنواره با شعار «باـ ورزش ـ در ـ خانه ـ سالم ـ می‌مانیم» و در چهار رشته ورزشی «روبیک، دارت، طناب زنی و آمادگی جسمانی» با هدف اشاعه ورزش‌های همگانی در میان دانشجویان علوم پزشکی برگزار می‌شود و در اولین گام تلاش شده این جشنواره با چهار رشته ورزشی برگزار شود، اما با تجارب به دست آمده، قطعا ادوار آینده با رشته‌های بیشتر این جشنواره را در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود.
مسابقات کتاب‌خوانی «هشت بهشت» در دانشگاه تهران برگزار می‌شود مجموعه مسابقات کتاب‌خوانی «هشت بهشت»، برای دانشگاه‌های منطقه یک (تهران و البرز) برگزار می‌شود. در قالب این طرح هر ماه یک کتاب و یک مسابقه برگزارمی‌شود و هر مسابقه ۲۴ برگزیده خواهد داشت که پس از برگزاری هشت مسابقه طی یک سال، جایزه ویژه «هشت بهشت»، به هشت برگزیده که طی این مدت بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند، تعلق می‌گیرد.  

این طرح در سال نخست در دانشگاه‌های تهران و البرز و در دومین سال به‌صورت سراسری در کل کشور، توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران و معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، برگزار خواهد شد.  
مطیعی: اولویت بودجه تعمیرات صندوق رفاه به ارتقای زیر ساخت‌های بهداشتی  ناصر مطیعی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، در خصوص پرداخت اقساط معوق دانش آموختگان و پایان مهلت تمدید سه ماهه گفت: صندوق رفاه دانشجویان مهلت پرداخت اقساط را سه ماه تمدید کرد و باید منتظر باشیم که ستاد مقابله با کرونا چه تصمیمی خواهد گرفت.

وی در خصوص اینکه مهلت پرداخت این اقساط به پایان رسیده است، افزود: باید صندوق رفاه بررسی بر روی این موضوع داشته باشد، اما هنوز ما پیگیری‌های پرداخت این اقساط را آغاز نکردیم.مطیعی اضافه کرد: مبلغ اقساط سر رسید دائم در حال تغییر است.  
حبیبا: اسکان دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاه تهران بر اساس شرایط اعلام شده خواهد بود سعید حبیبا، معاون دانشجویی دانشگاه تهران ، در خصوص شرایط اسکان دانشجویان در خوابگاه‌های این دانشگاه گفت: بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا و حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه، دانشگاه تهران فقط به دانشجویان دوره دکترا و با شرایط اعلام شده، خوابگاه اختصاص می‌دهد.

وی افزود: دانشجویانی که کلاس‌های آزمایشگاهی و کارگاهی دارند، پس از ارائه درخواست خود و با تایید استاد راهنما و معاونت آموزشی می‌توانند در خوابگاه اسکان داده شوند.  
حبیبا یادآورشد: اسکان سایر دانشجویان در خوابگاه‌ها بر اساس قوانین امکان پذیر نیست و به درخواست‌ها رسیدگی نخواهد شد.   آغاز ساخت پارکینگ طبقاتی دانشگاه صنعتی شریف سید فرشاد فاطمی معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی شریف به تاریخچه پارکینگ اشاره کرد و گفت: با توجه به توافقی که سال ۹۰ بین دانشگاه صنعتی شریف و شهرداری منطقه ۲ منعقد شد قرار بود زمینی جهت احداث پارکینگ به مدت ۳۰ سال و با گنجایش ۵۰۰ خودرو به صورت اجاره در اختیار شهرداری قرار بگیرد و در قبال آن مبلغی را به دانشگاه پرداخت نماید.

معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد: قرارداد مذکور با همان کیفیت توسط یک پیمانکار از سوی شهرداری کلید خورد و کار گودبرداری در اسفند سال ۹۰ آغاز شد و گودی به عمق ۱۲ متر انجام شد، اما ادامه کار به دلیل مشکلات مالی و عدم تامین بودجه ازسوی شهرداری در سال بعد متوقف گردید.

وی افزود: پس از چند سال که این گود رها شده بود و در یک مقطع خاک ناشی از گودبرداری از پروژه دیگری از سوی شهرداری بخشی از گود را پر کرد و با گذشت بیش از ۸ سال از شروع گودبرداری عملا گود در شرایط نا ایمن قرار داشت.   تکمیل «کاربرگ خودارزیابی سلامت» برای تمامی دانشگاهیان تربیت مدرس الزامی شد
 مرکز بهداشت و درمان دانشگاه تربیت مدرس طی اطلاعیه‌ای از تمامی دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی خواست تا "کاربرگ خودارزیابی سلامت" را تکمیل کنند.

براساس این گزارش، مرکز بهداشت و درمان دانشگاه تربیت مدرس از تمامی دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی درخواست می‌کند با مراجعه به لینک https://poll.modares.ac.ir/Polls/PollLDAPLogin.aspx «کاربرگ سلامت» را از لحاظ ابتلا به بیماری کووید-۱۹ به صورت هفتگی تکمیل کنند و در صورت ایجاد تغییر در شرایط سلامت، در اسرع‌وقت اطلاعات خود در این کاربرگ به روزرسانی کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اخبار دانشگاه موسسات آموزش عالی نقشه جامع علمی کشور دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه صنعتی شریف فرهنگی و دانشجویی ورزش های همگانی دانشگاه تهران دانشگاه ها برگزار می شود وزارت بهداشت صندوق رفاه خوابگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۵۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد

ایسنا/خوزستان معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آغاز پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری در این دانشگاه خبر داد.

شهنام عسکرپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وزارت بهداشت با پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز موافقت کرده است و این موضوع در نامه‌ دکتر ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت به دکتر محمد حسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام شده است.

وی افزود: بنا بر این نامه، طبق مصوبه بیست و هفتمین جلسه کمیته تطبیق و متناسب سازی برنامه‌های آموزشی برای دانشجویان بین‌المللی مصوب ۲۰ اسفندماه سال گذشته، پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری مطرح شد و با برگزاری این دوره، بر اساس برنامه آموزشی مصوب دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی موافقت شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی