Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی‌اصغر شاهزیدی معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به پرداخت فطریه به بهزیستی، اظهار داشت: حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فطریه در بخش خیریه و بهزیستی پرداخت شده است.

او افزود: ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان در بخش موسسات خیریه و ۲۵۰ میلیون تومان دیگر در بخش دولتی به صورت مجازی و الکترونیکی و وجه نقد جمع‌آوری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به استقرار ۲۰۰ پایگاه دولتی و خیریه در سطح استان، گفت: در شهر اصفهان ۱۰۰ پایگاه و سایر شهرستان‌ها نیز ۱۰۰ پایگاه فعالیت می‌کنند.

او تصریح کرد: ۲۰۰ پایگاه دولتی و خیریه در سطح استان از بهزیستی مجوز فعالیت دارند که شامل خیریه سالمندان، معلولان، کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست و دیگر موسسات خیریه هستند.

شاهزیدی ادامه داد: دریافت فطریه و کفاره روزه از روز یکشنبه چهارم خرداد ماه آغاز و تا شامگاه روز بعد ادامه یافت و موسسات خیریه مبالغ جمع‌آوری شده را برای افراد تحت پوشش خود مانند بیماران اعصاب و روان، معلولان عقب مانده ذهنی، سالمندان نیازمند، کودکان بد سرپرست و بی‌سرپرست در نظر گرفتند.

او با اشاره به پرداخت فطریه به نیازمندان در بخش دولتی، اظهار داشت: به فوریت و بدون فوت وقت مبالغ جمع شده امروز، چهارشنبه هفتم خرداد ماه به حساب نیازمندان تحت پوشش واریز خواهد شد.


۷ میلیارد تومان زکات فطره در استان اصفهان جمع‌آوری شد

  کریم زارع با اشاره به جمع‌آوری فطریه، اظهار داشت: ۷ میلیارد تومان فطریه تاکنون در استان اصفهان جمع‌آوری شده است.

او افزود: جمع آوری زکات فطره آن دسته از همشهریانی که به هر دلیل موفق به پرداخت آن در روز عید فطر نشده‌اند کماکان امکان‌پذیر است و آن‌ها می‌توانند علاوه بر مراجعه به دفاتر این نهاد در سراسر استان با استفاده از کد دستوری #۵*۰۳۱*۸۸۷۷* و شماره کارت ویژه وجوه زکات عام برای پرداخت فطریه خود اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان اصفهان با بیان اینکه جمع آوری فطریه و برپا کردن پایگاه در روز عید فطر با مجوز شورای زکات استان امکانپذیر بود، گفت: نهاد‌های حمایتی، سازمان‌ها، موسسات خیریه و تشکل‌های مردم نهادی که از این شورا مجوز اخذ کرده و مبادرت به جمع آوری فطریه و سایر وجوهات شرعی مربوطه در روز عید فطر کرده اند باید گزارش مبالغ جمع آوری شده و نحوه هزینه کرد آن را به دبیرخانه این شورا ارسال کنند.

او تصریح کرد: بیش از ۳۰۰۰ پایگاه بر اساس مجوز شورای زکات استان در عید فطر امسال فعال بود و میزان زکات فطره و سایر وجوهات جمع آوری شده رمضان امسال بر اساس گزارشی که تاکنون به دبیرخانه این شورا ارسال شده بالغ بر ۷ میلیارد تومان است.

زارع ادامه داد: گردآوری گزارش مربوط به جمع آوری و هزینه کرد وجوهات این پایگاه‌ها اندکی زمان‌بر است و به طور قطع میزان زکات فطریه جمع آوری شده عدد بزرگتری خواهد بود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرداخت فطریه به بهزیستی موسسات خیریه کمیته امداد جمع آوری زکات فطره میلیارد تومان استان اصفهان موسسات خیریه جمع آوری شده عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۵۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات عمد و غیرعمد

 سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان تهران با اعلام آمار اولیه از زکات فطریه و کفارات جمع آوری شده در سطح استان تهران گفت: مردم نیکوکار استان تهران طبق آمار ثبت شده تا امروز بیست و ششم فروردین ماه بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات عمد و غیرعمد خود را از طریق کمیته امداد استان تهران پرداخت کردند.

وی افزود: از این مبلغ ۹ میلیارد تومان فطریه عام، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فطریه سادات و ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کفارات است.

پرپنچی ادامه داد: در همین راستا در مرحله نخست واریز زکات فطریه و کفارات جمع آوری شده در پایگاه‌های این نهاد در استان تهران مبلغ ۷ میلیارد و ۱۵۹ میلیون تومان به حساب ۸ هزار و ۵۵۴ خانوار تحت حمایت در قالب کمک هزینه تأمین جهیزیه نوعروسان، کمک موردی و اجاره مسکن پرداخت شده است. 

مدیرکل کمیته امداد استان تهران بیان کرد: از این تعداد خانواده ۳ هزار و ۵۶۳ خانواده از سادات هستند که کمک‌های پرداختی از محل فطره سادات برای آنان پرداخت شده است.

دبیر شورای زکات استان تهران خاطرنشان کرد:همچنین بالغ بر یک میلیارد و ۹۳۲ میلیون تومان نیز به حساب ۴۶۴ مددجو به منظور هزینه‌های درمانی آنان واریز شد.

وی عنوان کرد: کفارات جمع آوری شده نیز به استان‌های کمتربرخوردار تخصیص داده خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • پرداخت ۴۲ میلیارد تومان زکات فطریه و کفاره به کمیته
  • چگونه فطریه و کفاره خود را به دست نیازمندان واقعی برسانیم؟
  • جمع‌آوری ۳۴ میلیارد و ۴۱ میلیون ریال فطریه در خراسان جنوبی
  • افزایش ۱۰۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطریه در خراسان جنوبی
  • افزایش ۱۰۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطریه در خراسان جنوبی امام خمینی (ره)
  • پرداخت ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیارد تومان زکات در چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات عمد و غیرعمد
  • پرداخت بیش از ۴ میلیارد تومان زکات فطره توسط مردم چهارمحال و بختیاری
  • بوشهری‌ها ۴۲ میلیارد تومان زکات و کفاره پرداخت کردند
  • جمع آوری بیش از ۱۶ میلیارد تومان زکات فطریه در کهگیلویه و بویراحمد