Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، احمد زارعی رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان گفت: چرای دام در منطقه حفاظت شده باشگل با توجه به کوهستانی وشیب دار بودن منطقه موجبات فرسایش خاک و از بین رفتن تخم و آشیانه پرندگان، تخریب زیستگاه‌ها و خسارت فراوان به محیط زیست شده است.

زارعی افزود: در پی دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان از این به بعد در منطقه حفاظت شده باشگل در صورت وجود دام خارج از فصل و ظرفیت در مراتع، دامدار متخلف دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده می‌شود و دام‌ها پس از اخراج از منطقه حفاظت شده به حال خود رها خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان ادامه داد: از این به بعد ماموران این اداره در صورت مشاهده دام غیر مجاز، اجاره ای، واگذاری پروانه چرا به غیر، دریافت حق علف چر یا حق عبور برای جلب متهم تعلیف غیر مجاز و خروج دام از منطقه اقدام می‌کند.

زارعی همچنین گفت: مراتب از طریق شورا‌ها و دهیاران روستا‌های داخل و حاشیه منطقه اطلاع رسانی شده است و ماموران حفاظت محیط زیست به عنوان ضابطین دادگستری با جدیت دستور مقام قضایی را پیگیری خواهند کرد.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان عنوان کرد: دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان برای اطلاع رسانی مراتب به بهره برداران مراتع به بخشداران، دهیاران و شورا‌های روستا‌های منطقه اعلام شده و بعد از زمان اعلامی مسئولیت عدم اطلاع رسانی با آنان است و این اداره بر اساس دستور دادستان مسئولیتی برای تلفات و یا آسیب به گله‌ها در حین اخراج دام‌ها از منطقه و یا بعد از آن نخواهد داشت.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست قزوین چرای دام دادگستری قزوین شهرستان تاکستان حفاظت محیط زیست منطقه حفاظت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۵۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اشنویه گفت: در راستای برنامه‌های آموزشی  که به مناسبت بزرگداشت هفته زمین پاک در خانه محیط زیست  شهرستان اشنویه برگزار شد از یک دانش آموز فعال زیست محیطی و حافظ حیات وحش تقدیر به عمل آمد.

 کریم خضری افزود : این دانش آموز با عیدانه‌ های خود یک  یک بال پرنده شکاری شاهین را خریداری کرده و به اداره محیط زیست تحویل داده است که این پرنده در دامان طبیعت رهاسازی شد.

 

دیگر خبرها

  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان