Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج نظرسنجی اختصاصی یورونیوز نشان می‌دهد که با وجود رضایت نسبی مردم آلمان و ایتالیا از عملکرد دولت کشورشان در مقابله با بحران کرونا، ۶۳ درصد فرانسوی‌ها سطح اقدامات دولتشان را برای مهار شیوع ویروس کرونا ضعیف می‌دانند.

مطابق نتایج این نظرسنجی، ۷۹ درصد آلمانی‌ها معتقدند که دولت این کشور در مهار بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا خوب عمل کرده، ولی این نسبت در میان ایتالیایی‌ها ۵۶ درصد است و تنها ۳۱ درصد فرانسوی‌ها بر این باورند که دولتشان در مقابله با شیوع بیماری کووید-۱۹ عملکرد مناسبی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که آلمان یکی از پایین‌ترین نرخ‌های مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس کرونا را در جهان دارد، ولی شیوع ویروس کرونا در ایتالیا نسبت به فرانسه وسیع‌تر بوده و قربانیان بیشتری نیز بر جای گذاشته است.

با وجود حمایت اکثریت مردم آلمان از عملکرد دولت این کشور در مهار ویروس کرونا فقط ۳۰ درصد آنها معتقدند که سیاستگذاری دولت آلمان برای کاهش سطح محدودیت‌های عمومی درست بوده و سرعت لازم را داشته اما این نرخ در میان ایتالیایی‌ها ۴۵ درصد بوده و در میان فرانسوی‌ها ۲۷ درصد است.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۴۹ درصد فرانسوی‌ها از عملکرد شخص رئیس جمهور این کشور، امانوئل ماکرون در مقابله با شیوع ویروس کرونا ناراضی هستند. با این حال، تنها ۲۶ درصد ایتالیایی‌های شرکت کننده در نظرسنجی یورونیوز از عملکرد جوزپه کنته، نخست وزیر این کشور رضایت ندارند. در مقابل ۶۶ درصد مردم آلمان عملکرد آنگلا مرکل به عنوان صدراعظم این کشور را در مهار شیوع ویروس کرونا قابل دفاع دانسته‌اند.

مطابق نتایج این نظرسنجی، ۷۲ درصد آلمانی‌ها معتقدند که اگر قرار باشد به زودی در یک رفراندوم در مورد چشم‌نداز عضویت در اتحادیه اروپا شرکت کنند، حتما رای به ادامه عضویت در این اتحادیه و پیمان یورو رای خواهند داد. همچنین به ترتیب ۵۷ و ۵۰ درصد فرانسوی‌ها و ایتالیایی‌ها نیز خواستار ادامه حضور کشورشان در اتحادیه اروپا و پیمان یورو هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا در اروپا ویروس کرونا شیوع کرونا شیوع ویروس کرونا درصد فرانسوی ها ایتالیایی ها مردم آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۵۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رویای پارالمپیک‌ برای بسکتبال با ویلچر

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های انتخابی پارالمپیک پاریس به میزبانی کشور فرانسه برگزار شد و تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ايران در آخرین دیدار خود امروز در مرحله حذفی به مصاف تیم آلمان رفت و 70 بر 39 نتیجه را واگذار کرد و از کسب سهمیه پارالمپیک پاریس بازماند.

تیم ايران که در مرحله گروهی یک برد مقابل کانادا و 2 باخت به فرانسه و هلند کسب کرده بود، در هر چهار کوارتر عملکرد بهتری نسبت به آلمان نداشت.

در پایان این بازی محمدحسن سیاری باز هم امتیازآورترین بازیکن تیم ایران لقب گرفت و 13 امتیاز بدست آورد.

تیم ایران پس از نایب قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا، فرصت حضور مستقیم در پارالمپیک را از دست داد و این سهمیه را تقدیم استرالیا کرد و در نهایت در آخرین فرصت کسب سهمیه پارالمپیک نیز ناکام ماند.

دیگر خبرها

  • بحران آب در ۳ استان کشور
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور ۷ درصد است
  • پربیننده‌ترین برنامه‌های صداوسیما مشخص شدند
  • ۶۶ درصد مردم ایران همراه با تلویزیون و «نون‌خ» صدرنشین
  • ۶۰ درصد سدهای کشور پر است
  • توصیه سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح به سران آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • پایان رویای پارالمپیک‌ برای بسکتبال با ویلچر
  • میزان آمادگی پاریس برای بازی‌های المپیک
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور ۷ درصد است