Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@15:16:49 GMT

بازخوانی یک قتل ناموسی در پاستور

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۵۷۷۲

بازخوانی یک قتل ناموسی در پاستور

آغاز مجلس یازدهم و دستور تسریع در رسیدگی به لوایح منع خشونت‌های خانوادگی از مهمترین عناوین روزنامه‌های امروز _چهارشنبه ۸ خردادماه_ است.

مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای، از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود، لذا خبرگزاری ایمنا، مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه آرمان ملی، در صفحه نخست امروز خود با تیتر «مجلس یازدهم؛ تحکیم پس از تحلیف» به بررسی آغاز مجلس یازدهم پرداخت و نوشت: بالاخره روز موعود فرارسید و آنان که به‌زعم مرتضی آقاتهرانی، نفر اول جبهه پایداری در پارلمان یازدهم و از حالا به بعد، نماینده تهران در مجلس یازدهم تفاوت میان فراکسیون و کمیسیون را نمی‌دانستند، بر کرسی‌های سبز ساختمان هرمی شکل میدان بهارستان تکیه زدند تا در ۴ سال آینده عضو قوه مقننه‌ای باشند که از بدو پیروزی انقلاب در ایران، قرار بر حضورش در رأس امور بود اما دست‌کم آنچه از چم و خم کار و البته اظهارات نمایندگان ادوار مجلس به‌ویژه دوردهمی‌ها پیداست، کمی در ظاهر با تنزل مواجه شده که علتش به‌گفته ناظران، عارضه قانونگذاری شوراهای عالی، نهادهای موازی و البته برخی ارتباطات خارج از مجلس است. اصولگرایان راه یافته به پارلمان اما این روزها تمامِ هم و غم‌شان دستیابی به وحدت بر سر برترین کرسی‌های قوه مقننه است؛ از کرسی ریاست که برای آن رقابت میان شهردار اسبق تهران و یکی از وزرای دولت محمود احمدی‌نژاد در جریان است تا کرسی نایب رئیسی که کاندیداهای بسیاری دارد. تا پیش از این، قالیباف و حاجی‌بابایی هر دو در نشست‌هایی که ریاستش را برعهده داشتند، سخنرانی کرده بودند اما با این تفاوت که قالیباف به محدودیت‌های نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه و تأثیر آن بر پارلمان و لزوم ایجاد تحول در «بهارستان» پرداخته، اما حاجی‌بابایی ترجیح داده به جای تبلیغ خود و برنامه‌هایش با استفاده از کلیدواژه «لیبرال» که همفکرانش در مجلس دهم از آن برای تخریب دولت حسن روحانی استفاده می‌کردند، به انتقاد از برنامه‌های اقتصادی دولت روحانی بپردازد.

روزنامه ابتکار، در صفحه نخست امروز خود با تیتر «آ غاز مجلس تک صدایی» به بررسی آغاز یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پرداخت و نوشت: زنگ آغاز مجلس یازدهم به صدا درآمد و صبح روز گذشته مجلس یازدهم شورای اسلامی با حضور مقامات کشوری و لشکری و پیام رهبر انقلاب رسماً کار خودش را آغاز کرد. منتخبان مجلس یازدهم در شرایطی کار خود را آغاز کردند که هم رقابت‌شان برای ورود به بهارستان و هم آغاز فعالیت آنها با کرونا همراه شد. مجلسی که اکثریت نمایندگان آن از یک جریان سیاسی هستند و درواقع می‌توان آن را مجلسی تک‌صدایی نامید. هر چند حواشی زیادی قبل از شروع فعالیت خود داشته است و با اینکه اکثریت منتخبان متعلق به جریان اصولگرا هستند اما در درون چندپاره شده و رقابت آنها برای جانشینی علی لاریجانی ماه‌هاست که به چالش اصلی اصولگرایان تبدیل شده است. همان‌طور که روز گذشته لابی‌های مدعیان کسب صندلی ریاست در بهارستان توجه دوربین عکاسان را به خود جلب کرده بود.

چهره‌های شاخصی چون رئیس‌جمهوری، رئیس قوه قضائیه، علی لاریجانی رئیس مجالس هشتم، نهم و دهم، فرمانده نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی ایران، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، حجت‫الاسلام سید حسن خمینی، حجت‫الاسلام و‫المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، ناطق‌نوری رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره‫های چهارم و پنجم و برخی دولتی‌ها در مراسم افتتاحیه حضور داشتند. با این حال غیبت برخی چهره‌ها از جمله آیت‌الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان و دبیر شورای نگهبان و آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، عضو شورای نگهبان و رئیس مجمع تشخیص در این مراسم مشهود بود.
اداره اولین جلسه مجلس یازدهم طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، بر عهده هیئت رئیسه سنی مجلس است. به همین دلیل حجت‫الاسلام سید رضا تقوی منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم که ۷۴ ساله است و

مسن‌ترین نماینده این دوره مجلس محسوب می‌شود ریاست سنی مجلس جدید را بر‫عهده گرفت و با حضور ۲۶۸ نماینده جلسه رسمی مجلس آغاز شد.
مجلس با نمایندگان کارشناس، فعال و پاکدست در رأس امور خواهد بود.

روزنامه اعتماد، در صفحه نخست امروز خود با تیتر «بازخوانی یک قتل ناموسی در پاستور» به بررسی دستور تسریع در رسیدگی به لوایح منع خشونت‌های خانوادگی توسط رئیس جمهور پرداخت و نوشت: ماجرای قتل ناموسی دختر ۱۴ ساله تالشی به جلسه هیأت دولت هم رسید. رومینا اشرفی که شبانه توسط پدرش و با ضربات داس به قتل رسید، در روزهای گذشته واکنش‌های بسیاری از سوی افکار عمومی و برخی مسؤولان به همراه داشت. جدی‌ترین پرسش در این مدت اما بیش از آنکه به سرنوشت قاتل و مقتول این پرونده قتل خانوادگی بپردازد، به سرنوشت لوایح «تأمین امنیت زنان برابر خشونت» و «حمایت از کودکان و نوجوانان» مربوط بود و بر این تاکید داشت که چه بر سر این دو لایحه آمده است؟ هرچند ابتدا این پرسش مطرح بود که چرا رومینا ۱۴ ساله باید از یک‌سو درگیر ارتباطی عاطفی با مردی ۲۹ ساله باشد که با او ۱۵ سال اختلاف سنی دارد و نیز چرا باید به همین دلیل، به دست پدرش کشته شود؟ اما پرسش جدی‌تر، نه صرفاً درباره رومینا نوجوان، بلکه درباره بسیاری از زنان و کودکان بود که در طول سال‌های گذشته به دلیل نبود قانون و عدم تصویب این لوایح مورد خشونت خانوادگی قرار گرفتند.

آنچه مسلم است رومینا نه اولین قربانی این ماجراست و نه با شرایط و قوانین موجود، آخرین قربانی؛ چه آنکه همین دیروز خبر دیگر از این حکایت داشت که برادری در رشت، خواهرش را به دلیل آنچه «مسائل ناموسی» نامیده، به آتش کشیده است. رومینا ها بسیارند، بعضی‌هایشان شانس این را دارند که ماجرای‌شان شنیده شود و افکار عمومی صدای‌شان باشد اما بسیاری هم زیر بار خشونت له می‌شوند یا جسم بی‌جان‌شان زیر خروارها خاک دفن می‌شود، بی‌آنکه کسی قصه پرغصه‌شان را شنیده باشد. حالا اما با ریخته شدن خونی و جان باختن نوجوانی ۱۴ ساله بار دیگر توجه‌ها به معضل خشونت خانگی و قتل‌های ناموسی و البته اهمیت تصویب و اجرایی شدن آنها معطوف شده است. بر همین اساس هم معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، جلسه دیروز هیأت دولت را محفلی مناسب برای طرح مجدد این موضوع دانسته و به این مهم اشاره کرده است

روزنامه دنیای اقتصاد، در صفحه نخست خود با تیتر «آخرین تصویر از نقدینگی» نوشت: حجم نقدینگی سال ۹۸ در جوابیه بانک مرکزی به رئیس‌کل اسبق این بانک رونمایی شد. نهاد سیاست‌گذار پولی ضمن تکذیب ادعای محمود بهمنی در خصوص میزان رشد نقدینگی، حجم این شاخص در انتهای سال ۹۸ و متوسط رشد نقدینگی در ۲ ماه ابتدایی ۱۰ سال گذشته را به اشتراک عموم گذاشت. «دنیای‌اقتصاد» بر اساس این داده‌ها، آخرین تصویر نقدینگی را بررسی کرده است. تصویری که نشان می‌دهد حجم نقدینگی در انتهای اسفند ۹۸ به ۱. ۲,۴۷۲ هزار میلیارد تومان رسیده که حاکی از رشد ۳. ۳۱ درصدی در سال ۹۸ است. این رشد از تمام سال‌های دهه ۹۰ (به استثنای سال ۹۲) بالاتر بوده است. در سال ۹۲ رشد نقدینگی ۸. ۳۸ درصدی تحت‌تأثیر افزودن آمار برخی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به آمارهای پولی و بانکی کشور بود. از طرفی رشد فصلی نقدینگی نیز در زمستان گذشته به ۳. ۹ درصد رسید. آخرین بار زمستان ۹۴ چنین رکوردی ثبت شده بود. بانک مرکزی در جوابیه دیروز اعلام کرد که متوسط رشد نقدینگی در ۲ ماه ابتدایی ۱۰ سال گذشته، معادل ۴. ۲ درصد بوده است. اگر شتاب حرکتی نقدینگی در سال جاری نیز همچون میانگین ۱۰ ساله باشد، حجم نقدینگی در میانه بهار از ۲,۵۳۰ هزار میلیارد تومان گذشته است. بسیاری از کارشناسان معتقدند ریشه رشد نقدینگی، سیاست‌های مالی دولت است.

روزنامه کیهان، در صفحه نخست امروز خود با تیتر «سید حسن نصرالله: اسرائیل در جنگ بعدی از بین می‌رو د» به بررسی مصاحبه سید حسن نصرالله به مناسبت عید مقاومت و آزادسازی جنوب لبنان، پرداخت و نوشت: «سید حسن نصرالله»، در آغاز مصاحبه خود با «رادیو النور» لبنان، عید مقاومت و آزادسازی جنوب از دست ارتش رژیم صهیونیستی را به ملت لبنان تبریک گفت و در ادامه افزود: «حزب‌الله لبنان به فضایی که مقاومت در آن شکل گرفته، اعتماد فراوان دارد و روحیه‌ای که مقاومت اسلامی در لبنان با آن بر دشمن صهیونیستی پیروز شده، همواره پابرجا است.» رهبر حزب الله گفت: «عبارت اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است، همزمان با شکست ارتش این رژیم مطرح شد. حزب‌الله در حال حاضر امکاناتی از لحاظ تعداد نیروها و تجهیزات در اختیار دارد که پیش از سال ۲۰۰۰ نداشت.» می‌توان گفت اعترافی که «ایهود باراک»، نخست وزیر و وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی، دیروز کرده، تأیید همین سخنان سید است؛ او گفته، ارتش این رژیم بسیار ضعیف‌تر از آن است که بتواند وارد جنگ با غزه یا حزب الله بشود.

نصرالله همچنین هشدار داد، اگر اسرائیل جنگی علیه لبنان آغاز کند، ممکن است کل محور مقاومت وارد جنگ با اسرائیل شود… این همان جنگ بزرگ است و زوال اسرائیل در آن رقم خواهد خورد. او افزود: «شاید اسرائیل با تغییر شرایطی که بر اساس آن شکل گرفته، و بدون نیاز به جنگ، زائل شود و این احتمالی واقعی است.»

سید مقاومت گفت، آمریکا در حال بازنگری در حضور نظامیانش در منطقه است … و در آینده نزدیک، نشانه‌ای از جنگ در چند جبهه دیده نمی‌شود … (علاوه بر آن) هیچ نشانه‌ای هم از نیت اسرائیل برای آغاز جنگ علیه لبنان وجود ندارد.

کد خبر 425894

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس شورای اسلامی روزنامه روزنامه دنیای اقتصاد روزنامه اعتماد روزنامه کیهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پرداخت و نوشت رشد نقدینگی مجلس یازدهم حزب الله سید حسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۵۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| ابراهیم رئیسی، دوست دارد چه کسی رئیس مجلس شود؟

آفتاب‌‌نیوز :

در ادامه ویدئوی زیر را مشاهده می نمائید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • حسن روحانی: تمام وزرای دولت را با رهبری چک کردم
  • مشکل فضاپیمای «وویجر 1» حل می‌شود
  • «قانون مجازات قاچاق اسلحه» در مجلس یازدهم اصلاح می‌شود؟
  • ویدیو/ تصویب افزایش جریمه‌های رانندگی در پاستور
  • امیدواریم در مجلس یازدهم «قانون تشکل‌های مردم‌نهاد» تصویب شود
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با پافشاری مجلس محقق شد
  • مجلس یازدهم در تصویب قوانین مسئولانه عمل کرده است
  • فیلم| ابراهیم رئیسی، دوست دارد چه کسی رئیس مجلس شود؟
  • (ویدیو) اجرای آهنگ «خوش به حالت تکه سنگ» در شبکه نسیم
  • بازخوانی پر پرواز شادمهر عقیلی با مجوز صداوسیما