Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان معاون آموزشی دانشگاه هرمزگان گفت: در شرایط کنونی همه افراد به‌نوعی متضرر شده‌اند و این موضوع غیرقابل‌انکار است، اما دانشگاه تمام تلاش خود را کرده است تا کمترین آسیب و ضرری متوجه دانشجویان این دانشگاه باشد.

دکتر محمدرضا سمتی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص نحوه برگزاری امتحانات این دانشگاه عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود، علی‌رغم اینکه دانشگاه هرمزگان می‌توانست با امکانات و راهکارهای موردنیاز برای رعایت فاصله اجتماعی و همچنین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امتحانات را به‌صورت حضوری برگزار کند، اما به دلیل اهمیت موضوع خوابگاه‌ها تصمیم نهایی بر برگزار شدن غیرحضوری امتحان گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ابتدا قرار بر این بوده است که امتحانات با چند هفته تأخیر شروع شوند، اما در خصوص حضوری یا غیرحضوری بودن امتحانات در جلسه اخیر در شورای آموزشی دانشگاه تصمیم برگزاری غیرحضوری امتحانات نهایی شد.

سمتی بیان کرد: در خصوص خوابگاه‌ها، به دلیل تراکم بالای دانشجویان در آن کنترل شرایط به‌شدت دشوار و همراه با خطر است.

تکلیف کلاس‌های عملی( آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها) چیست؟

معاون آموزشی دانشگاه هرمزگان در خصوص برگزاری واحدهای عملی آزمایشگاهی و کارگاهی تصریح کرد: دو نوع یا دو تیپ کارگاه و آزمایشگاه برای دانشجویان وجود دارد، نوع اول که امکان آموزش با مدل‌سازی و شبیه‌سازی کامپیوتری، تهیه محتوای آموزشی به‌صورت ویدیو و کلیپ در آن‌ها وجود دارد؛ لذا تولید محتوا برای این کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها انجام‌شده و در اختیار دانشجویان قرارگرفته است، نوع دوم به‌صورت کاملاً عملی است که با توجه به شرایط این روزها امکان برگزاری آن‌ها در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها وجود ندارد؛ در خصوص این واحدها در صورت صدور اجازه بازگشایی خوابگاه‌ها در تیر و یا شهریور و پیش از شروع ترم بعد، کلاس‌ها برای این واحدها برگزار خواهد شد. از طرفی اگر امکان بازگشایی خوابگاه‌ها برای تمام دانشجویان وجود نداشته باشد، آماری از تعداد دانشجویان فارغ‌التحصیل استخراج و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی خوابگاه در اختیار این تعداد از دانشجویان قرارگرفته و کلاس‌های عملی آن‌ها به‌صورت فشرده در دو نوبت صبح و ظهر به مدت دو هفته برگزار خواهد شد.

وضعیت برگزاری کلاس‌های کارشناسی ارشد و دکترا و امتحانات چگونه است؟

سمتی با بیان اینکه برگزاری تعدادی از کلاس‌های غیرحضوری مقطع کارشناسی ارشد و دکترا از اسفندماه آغازشده است، افزود: سایر کلاس‌ها از ۱۶فروردین آغازشده است. به‌طورکلی کلاس‌های غیرحضوری به ۳ صورت اول آنلاین با استفاده از برنامه ادوبی کانکت، دوم ضبط درس توسط اساتید در کلاس درس و سوم تولید محتوا و کلیپ آموزشی در منزل توسط استاد در اختیار دانشجویان قرارگرفته است.

وی تصریح کرد: لازم به ذکر است که به دلیل پذیرش دانشجویان از نقاط مختلف کشور، این موضوع که تمامی دانشجویان به اینترنت قوی دسترسی نداشته‌اند عمری غیرقابل‌انکار است، اما دانشگاه با تهیه و پیشرفت سخت‌افزارهای موردنیاز و افزایش پهنای باند تمام تلاش خود را کرده است که ازنظر زیرساخت‌های مرتبط به دانشگاه دانشجویان با مشکل مواجه نشوند و اگر دانشجویی موفق به شرکت در کلاس‌های آنلاین نشده است مربوط به زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی روستایی است.

سمتی در خصوص ارزیابی در مقاطع بالاتر از کارشناسی عنوان کرد: این نکته حائز اهمیت است که ارزیابی در این مقاطع بیشتر به شکل انجام پروژه  است و سنجش راحت‌تر صورت می‌گیرد، در حقیقت گرفتن امتحان بخش کوچکی از این سنجش و ارزیابی است.

خبر خوش به دانشجویان دانشگاه سراسری هرمزگان

معاون آموزشی دانشگاه هرمزگان بیان کرد: پیش‌ازاین در شرایط عادی، دانشجویان با رعایت حداقل واحدهای اخذشده اجازه حذف یک درس را داشتند، با شرایط پیش‌آمده این امکان به حذف دو  درس افزایش‌یافته است، البته این امکان تنها برای دروس نظری است و نه عملی.

سمتی ادامه داد: دانشجویان پیش‌ازاین اجازه حذف‌ترم با ارائه مدارک و اسناد مطمئن و دلایل حقیقی برای حذف‌ترم داشته‌اند و این روند بسیار پیچیده بوده است، هم‌اکنون دانشجویان بدون سختگیری امکان حذف‌ترم را دارند اما به این شرط که به دنبال موضوع “بدون احتساب سنوات” نباشند، همچنین دانشجویان با ارائه مدارک مبنی بر اینکه به‌طور قطعی دسترسی به اینترنت نداشته‌اند، با سختگیری‌های گذشته، بدون احتساب سنوات، حذف‌ترم کنند.

کنکور همچون گذشته برگزار خواهد شد

وی اظهار کرد: دانشگاه همواره با سازمان سنجش به‌عنوان متولی برگزاری کنکور همکاری‌های لازم را داشته است.

سمتی در پایان گفت: در خصوص برگزاری کنکور غیر از اجرای صحیح پروتکل‌های بهداشتی و همکاری عوامل اجرایی برای کنکور در زمان مشخص‌شده توسط سازمان سنجش، تصمیم و موضوع جدیدی وجود ندارد و این همکاری صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه هرمزگان برگزار خواهد شد آموزشی دانشگاه خوابگاه ها کلاس ها حذف ترم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۵۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام بیش از ۱۹۵ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳

دکتر علیرضا کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: تاکنون بیش از ۱۹۵ هزار نفر داوطلب شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری از سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ منحصراً از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آغاز شده است و مهلت ثبت نام در روز یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ به پایان می‌پذیرد. داوطلبان واجد شرایط می‌توانند در مهلت مقرر برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کنند.

مشاور رییس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش تاکید کرد: داوطلبان با ورود به سامانه https://my.sanjesh.org/login می توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

به گزارش مهر، نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای‌ پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های‌ روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌نور، مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ و نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شوند.

کد خبر 6064091

دیگر خبرها

  • برگزاری شب‌های قدر در ۴۱ بقعه متبرکه هرمزگان
  • برگزاری مراسم شب قدر در ۶۸ مکان محوری خراسان شمالی
  • ثبت‌نام بیش از ۱۹۵ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه طباطبایی پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه‌ پس از تعطیلات اعلام شد
  • ثبت بیش از ۳۵ هزارزایمان در هرمزگان در سال گذشته
  • برگزاری انتخابات هشت حوزه به صورت الکترونیکی
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشجویان پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • رشد ۱۲۰۰ درصدی پرداخت وام غیرحضوری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان البرز