Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@21:01:40 GMT

نشانه‌های کمبود ویتامین D در بدن چیست؟

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۶۰۶۲

نشانه‌های کمبود ویتامین D در بدن چیست؟

کمبود ویتامین D می‌تواند پیامد‌های منفی زیادی برای سلامت بدن داشته باشد. راه‌های مختلفی برای تامین ویتامین D وجود دارد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به مصرف انواع ماهی‌ها نظیر سالمون، تن و ساردین، زرده تخم مرغ، قارچ و خوراکی‌های غنی شده با ویتامین D مانند شیر گاو، شیر سویا و آب پرتقال اشاره کرد. همچنین قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید به تولید ویتامین دی در بدن کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله نشانه‌های کمبود ویتامین D در بدن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درد عضلانی شدید

کمبود ویتامین D می‌تواند موجب ضعف عضلات و بروز درد‌های عضلانی مزمن در بزرگسالان و کودکان شود.

ابتلای مکرر به انواع بیماری‌ها

زمانی که بدن با کمبود ویتامین D مواجه باشد، بر سیستم ایمنی بدن اثر منفی می‌گذارد و انسان را مستعد ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا، انواع آلرژی‌ها، آسم و اگزما می‌کند.

کند شدن روند بهبودی زخم ها

یکی از نشانه‌های مهم کمبود ویتامین D در بدن کند شدن روند بهبودی زخم‌ها است. سطوح ناکافی ویتامین D در بدن می‌تواند روند بهبودی را مختل کند یا کاملاً در معرض خطر قرار دهد.

خستگی مداوم

ویتامین D سطوح انرژی را افزایش می‌دهد و انسان را برای مدت طولانی‌تر فعال نگه می‌دارد. اگر در وسط روز با احساس خستگی شدید مواجه می‌شوید، سطوح ویتامین D بدن خود را بررسی کنید.

افت سلامت استخوان‌ها

ضعف استخوان‌ها یکی از نشانه‌های کمبود ویتامین D است. کمبود کلسیم و ویتامین D می‌تواند آسیب‌های استخوانی را افزایش دهد و موجب کمردرد شود و خطر شکستگی و آسیب‌دیدگی بیشتر می‌شود.

ریزش مو

یکی از دلایل شکستگی و ریزش مو کمبود ویتامین D است. آلوپسی یک بیماری خود ایمنی است که به واسطه ریزش شدید مو تعریف می‌شود و می‌تواند با کمبود ویتامین D مرتبط باشد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ویتامین d ریزش مو سبک زندگی پارسی خبر ویتامین D در بدن کمبود ویتامین D

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۶۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو / فیلم

فران تورس که در پایان دیدار رئال مادرید و بارسلونا به شدت از شکست ال‌کلاسیکو ناراحت بود، به طور اتفاقی با این ضربه یکی از هواداران رئال مادرید را هدف گرفت.

دانلود (0.9MB)

دیگر خبرها

  • نوشیدنی‌های سرشار از آهن
  • نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو / فیلم
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟