Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@04:43:54 GMT

شاهد یک شکوه جدید در تولید و تولد قدرت دفاعی هستیم

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۶۰۸۶

شاهد یک شکوه جدید در تولید و تولد قدرت دفاعی هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آئین الحاق بیش از ۱۰۰ فروند شناور به نیروی دریایی سپاه با تاکید بر اینکه امروز ساحل خلیج فارس شاهد جشن میلاد یک قدرت جدید است، گفت: اراده استفاده از قدرت برای در هم شکستن دشمن، حکمت به کارگیری قدرت و خود قدرت به عنوان نمادی برجسته از ظهور قدرت از ارکان مهم قدرت به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بسیاری از کشورها که صاحب قدرت بزرگ هستند حکمت به کارگیری ضعیف است، منطق و تدبیر برای به کارگیری قدرت ناتوان است؛ قدرت به ضد خود تبدیل می‌شود و نه تنها عامل سعادت نمی‌شود بلکه هزینه‌ها را بالا می‌برد؛ دقیقاً شبیه آنچه ما در مورد آمریکا می‌بینیم.

فرمانده کل سپاه آمریکا را کشوری با سازه‌های گسترده از قدرت مادی اما فاقد حکمتی درست برای به کار گیری توصیف و تصریح کرد: همگان شاهدند که امروز امریکا هر چه قدرت را به کار می‌گیرد نتیجه اندک و شکست‌های بیشتری را متحمل می‌شود. اما به فضل الهی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ترکیب موزون و دل انگیز و زیبای اراده و حکمت درهم آمیخته و بارها در مقاطع مختلفی از تاریخ این اراده ظهور پیدا کرده است

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه ما صاحب اراده ایم و در مقابل هیچ دشمنی کرنش نمی‌کنیم، گفت: پیشروی در عین دفاعی بودن ذات کار ما است؛ دفاع منطق ما در جنگ است اما به معنای انفعال در برابر دشمن نیست؛ دفاع ما راهبردی و تاکتیک ما تهاجمی است و این را در میدان نشان دادیم.

وی در ادامه تصریح کرد: عرصه مواجهه ما با دشمنان عرصه اراده رهبری حکیم، خردمند و فرزانه ما در استحکام قدرت درونی ملت برای تعقیب دشمنان است و این اراده با حکمت همراه است و قدرت با ضابطه‌ای حساب شده، هدف‌های دقیق و آرمان‌های معین به کار گرفته می‌شود.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه ما امروز نه تنها با تولید قدرت، بلکه تولد قدرت در قدرت دفاعی ایران اسلامی مواجهیم، گفت: ما روز به روز نو می‌شویم و با آرایه های متنوعی از قدرت مواجه هستیم؛ تولد قدرت به معنای میلاد نسل‌های جدید از قدرت در عرصه دفاع است و آنچه امروز شاهد آن هستیم ترکیبی از تولید و تولد قدرت است.

وی با تاکید بر اینکه می‌خواهیم قلمرو قدرت دفاعی خود را تا دوردست امتداد دهیم، اظهار کرد: نیروی دریایی ما امروز مأموریت دارد تا دامنه قدرت تأثیر دفاع دریایی انقلاب و نظام را تا جایی که به دفاع اطمینان‌بخش از استقلال و تمامیت ارضی و حفظ منافع دریایی و تعقیب و انهدام دشمن در دوست دور دست برسیم، امتداد دهد.

فرمانده کل سپاه در پایان تصریح کرد: در شرایط سختی که جهان درگیر پدیده کرونا است و قدرت‌ها برابر این پدیده از خود نمایش آبرومندانه نشان نداده‌اند؛ ملت ایران هم قدرت می‌سازد، هم بیماری را مهار می‌کند و هم در کمال ثبات سیاسی و امنیت مثال زدنی و آرامش ذهنی مجلس یازدهم ایجاد می‌شود؛ در عین حال شاهد شکوه جدید در تولید و تولد قدرت دفاعی هستیم که نشان‌دهنده عظمت انقلاب اسلامی و نظام و نیروی قدرتمند دفاعی است و تمامی این دستاوردهای ارزشمند در فضای تحریم و با تکیه به توان متخصصان داخلی به دست آمده است.

کد خبر 4935966 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس یازدهم سپاه انقلاب اسلامی ایران خبرگزاری مهر نیروی دریایی سپاه حسین سلامی مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم حجت الاسلام حسن روحانی رژیم صهیونیستی ایالات متحده آمریکا فلسطین وزارت امور خارجه روز قدس ویروس کرونا علی لاریجانی جمهوری اسلامی ایران خبرگزاری مهر هیئت دولت سید عباس موسوی قدرت دفاعی تولد قدرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۶۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با تشکیل سپند شاهد پیشرفت فناوری‌های نو و بدیع در نیروهای مسلح خواهیم بود

به گزارش «نماینده»، وحید جلال زاده در مورد طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند)، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نظارت‌ها و جلساتی که با ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع داشتند نسبت به تقویت و توسعه پژوهش، علوم و فناوری در حوزه های دفاعی و امنیتی ذیل موسسات تابعه وزارت دفاع به نتیجه رسید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این خصوص دولت هم پیشنهاداتی ارائه کرد و در کمیسیون امنیت ملی با حضور دستگاه‌های مختلف بررسی‌های لازم صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه به منظور طراحی، ساخت، تولید، تأمین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین سازمانی با عنوان سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی شکل گرفت، بیان کرد: این سازمان به همت شهید فخری‌زاده و با هدف دستیابی به فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی در حال و آینده و با تأکید بر نوآوری و پشتیبانی از توسعه آن و در راستای غافلگیری فناورانه دشمن و پیشگیری از غافلگیری فناورانه کشور با تأکید بر مدیریت و دستیابی به فناوری‌های بدیع، نوظهور شالوده شکن و پرمخاطره و برترساز در حوزه‌های تهدیدهای نوین و نوپدید شکل گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به تصویب این طرح در صحن علنی امروز مجلس، تصریح کرد: امیدواریم با تشکیل این سازمان شاهد پیشرفت فناوری‌های نو و بدیع در نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدات دشمن باشیم.

دیگر خبرها

  • صحرای طبس تابلویی از عجز قدرت‌های بشری در برابر اراده الهی
  • ظهور قدرت اراده ملت ایران در عملیات «وعده صادق»
  • عملیات وعده صادق، اثبات قدرت پوشالی صهیونیستها بود
  • پیام‌عملیات وعده صادق، قدرت و استقلال ایران بود
  • با تشکیل سپند شاهد پیشرفت فناوری‌های نو و بدیع در نیروهای مسلح خواهیم بود
  • شکوه وعده صادق دلیل روشن ماست
  • رهبر انقلاب: تعداد موشک‌ موضوع فرعی است، موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران است
  • ۳ پیام اصلی رهبر معظم انقلاب بعد از تنبیه سخت
  • از برهم‌ خوردن مصونیت پروژه سیاسی تا تضعیف اراده دشمن صهیونیستی
  • اراده ایران در کنشگری فرامنطقه‌ای