Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@16:44:15 GMT

بی‌نظمی در صحن مجلس؛ تقوی: آقایان سرجایتان بنشینید

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۶۱۸۶

بی‌نظمی در صحن مجلس؛ تقوی: آقایان سرجایتان بنشینید

در جریان انتخاب اولین هیات رئیسه مجلس شلوغی صحن اعتراض برخی نمایندگان را به دنبال داشت.

به گزارش خبرآنلاین، دومین نشست علنی مجلس یازدهم با یک دستور کار یعنی انتخاب هیات رئیسه آغاز شد.جلسه‌ای که از همان ابتدای آغازش همهمه و شلوغی‌اش جلب توجه می‌کرد. شلوغی مجلس موجب شد تا چند نماینده این موضوع را محور تذکرهایشان قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک نماینده خطاب به هیئت رئیسه گفت که براساس ماده ۲۰ وظایف و اختیارات مجلس اداره جلسه است. فضا خیلی به هم ریخته است و اصلا نمی‌دانیم چطور و به چه کسی رای بدهیم.

نماینده دیگری هم با تکیه به آیین نامه از هیئت رئیسه خواست که اجازه خروج از مجلس را ندهند و بی نظمی را مدیریت کنند.

رئیس سنی هم در پاسخ به این تذکرها گفت:آقایان بفرمایید سر جایتان بنشینید که برادران به ما تذکر ندهند. گمان می‌کنم آن جلو هم آقایان برای خودشان یک مجلس تشکیل داده‌اند.

از سوی دیگر موضوع انصراف‌ها از کاندیداتوری برای کرسی‌های هیات رئیسه یکی دیگر از همان بحث‌هایی بود که داد و فریادهایی را به دنبال داشت؛ برخی از نمایندگان روز گذشته ثبت نام کرده بودند و امروز متقاضی انصراف بودند.

بیماری کرونا و کنایه به هیات رئیسه مجلس دهم

یکی از نمایندگان در تذکری آئین‌نامه‌ای خطاب به هیات رئیسه سنی مجلس گفت: بسیاری از نمایندگان به دلیل بیماری کرونا امکان انجام فعالیت نمایندگی را ندارند و این وظیفه هیات رئیسه مجلس قبلی بود که باید این کار را انجام می‌دادند اما انجام نشده است آیا قرار است تا شش ماه دیگر وضعیت به همین صورت باشد؟ حداقل یک میکروفون برای صندلی ها تعبیه می‌کردند.

تقوی در پاسخ به این تذکر گفت این تذکر به جا است و معاونت اجرایی در تلاش است این مشکل را حل کند. او در ادامه گفت: لطفا تا انجام این امور نمایندگانی که تقاضای تذکر دارند برای ثبت و بیان آن از صندلی های کناری استفاده کنند؛ این هم یکی از خساراتی است که بیماری کرونا وارد کرده است.

در همین لحظه یکی از نمایندگان شروع به فریاد زدن کرد که یکی از اعضای هیات رئیسه با طنز به او گفت الحمدالله صدای شما به اندازه کافی رسا است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مجلس بی نظمی هیات رئیسه هیات رئیسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۶۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تهران، در راستای اجرای انتخابات یازدهم اسفندماه سال ۱۴۰۲ دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و برگزیده شدن ۱۴ نفر از منتخبین حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات اسلامشهر و پردیس، روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین‌ماه جلسه مشترک هیات اجرایی و هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ریاست احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران و با حضور حامد شایان معاون سیاسی اجتماعی فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان و همچنین اعضای این هیات در محل سالن جلسات شهید سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه اعتبارنامه ۱۴ نفر از منتخبین مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران صادر و به امضای احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار مرکز حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس رسید.

گفتنی است، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری برای انتخاب ۱۶ منتخب باقیمانده برای ۳۰ کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه تهران برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • سخنگوی هیات رئیسه مجلس: عملیات مضحک بامداد امروز یعنی نتانیاهو شکست را پذیرفته‌ است
  • آغاز انتخابات مجلس هندوستان
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران
  • از هزینه شدن جایگاه رهبری در امور حزبی ممانعت شود
  • درخواست از بیت رهبری درپی تکرار یک ادعای عجیب درباره ریاست مجلس آینده
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس
  • احترام نظامی به جایگاه هیئت رئیسه مجلس